Kaos će trajati danima: Njemačku će koštati milijardu eura?

Autor: Poslovni.hr/Hina , 24. siječanj 2024. u 10:26
FOTO; REUTERS/Jana Rodenbusch

Njemački strojovođe ponovo su napustili svoja radna mjesta u, kako se čini, mogućem najduljem štrajku ikada radnika željeznice, zadajući nove glavobolje putnicima, javlja u srijedu Reuters i dodaje da se povratak pregovoračkom stalu jedva nazire.

Sindikat njemačkih strojovođa GDL pozvao je u ponedjeljak, tijekom aktualnih pregovora o kolektivnom ugovoru, na dosad najdulji štrajk koji bi trebao trajati punih šest dana i potpuno paralizirati željeznički promet u Njemačkoj

Štrajk, koji je počeo u srijedu u dva sata ujutro i trebao bi potrajati do ponedjeljka navečer, četvrta je runda industrijske akcije u sporu GDL-a s državnom kompanijom Njemačke željeznice (Deutsche Bahn, DB) i uslijedila je dva tjedna nakon posljednjeg štrajka koji je gotovo u potpunosti zaustavio željeznički promet tijekom tri dana.

Budući da je Njemačka logističko srce Europe, iz tamošnjeg Instituta gospodarstva (IW) stižu procjene da bi štrajk zbog brzog multipliciranja troškova mogao koštati i milijardu eura.

Glasnogovornik DB-a je najavio “goleme restikcije” u željezničkom prometu diljem zemlje.

“Morate sjesti za stol, morate naći kompromis. To je jedini način”, rekao je glasnogovornik upozoravajući na teške posljedice šestodnevnog štrajka na gospodarstvo zemlje.

U isto vrijeme se odvija i štrajk strojovođa teretnih vlakova. Oni su stupili u štrajk u utorak u 18 sati.

Šef GDL-a Claus Weselsky rekao je za ARD da je spreman na kompromis oko plaća i radnog vremena, ali smatra da ponuda DB-a nije išla dovoljno daleko.

“Moramo štrajkati dulje i snažnije jer se uprava DB-a protivi svakom savjetu”, rekao je Weselsky.

DB je rekao da ulaže napore kako bi bio postignut kompromis dok GDL, kako tvrdi, potpuno nepotrebno zaoštrava sukob i to preko leđa putnika.

U štrajku ne sudjeluju strojovođe nekih privatnih kompanija koje prometuju u regionalnom prometu ali s obzirom na to da se štrajku priključuju i radnici DB infrastrukture, štrajk bi mogao paralizirati cjelokupni željeznički promet.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close