Kineski proizvođač električnih vozila BYD pretekao je rivala Teslu u broju prodanih vozila u četvrtom kvartalu premda je američka kompanija nadmašila tržišne procjene i ispunila cilj za 2023. godinu.
Tesla je kupcima isporučila 484.507 električnih vozila u razdoblju od listopada do prosinca, 20 posto više nego u istom razdoblju lani, ali manje od 526.409 koliko ih je prodao kineski BYD koji iza sebe ima podršku Warrena Buffetta, piše Reuters.
Ambiciozan cilj
Skok prodaje američkog proizvođača automobila na kraju godine rezultirao je s isporučenih 1,8 milijuna automobila prošle godine, 38 posto više nego 2022. Čelnik kompanije Elon Musk postavio ambiciozni interni cilj od dva milijuna prodanih vozila u 2023. Ipak, BYD je lani prodao 1,6 milijuna električnih vozila, a dodaju li se toj brojci hibridni modeli, prodaja premašuje tri milijuna.
Prodajni rezultati BYD-a pokazuju da snižavanje cijena funkcionira za kinesku tvrtku, rekla je Susannah Streeter, voditeljica odjela za novac i tržišta u Hargreaves Lansdownu. “Borba će naštetiti maržama obje tvrtke, ali BYD jasno vjeruje da je to cijena koju vrijedi platiti za povećanje tržišnog udjela i prepoznatljivosti”, dodala je.
Tesla je povećao popuste koje odobrava na vozila i ponudio poticaje, poput šest mjeseci besplatnog brzog punjenja za kupnju električnog vozila do kraja prosinca, što je bio pokušaj da poveća prodaju prije nego neke varijante Modela 3 izgube savezne porezne olakšice u SAD-u 2024. U zadnjem kvartalu Tesla je zabilježila rast prodaje od 11 posto u odnosu na treće tromjesečje.
Podaci Kineske udruge osobnih automobila (CPCA) objavljeni u srijedu pokazali su da je Tesla u prosincu prodala 94.139 električnih vozila proizvedenih u Kini, 68,7 posto više nego godinu dana ranije. Brojke o prodaji Tesle su “mnogo, puno, puno bolje od domaćih američkih automobilskih kompanija”, rekao je Gary Bradshaw, upravitelj portfelja dioničara Tesle Hodges Capital.
Neki analitičari smatraju da bi Tesla mogla nastaviti s politikom snižavanja cijena koje je započetom u siječnju prošle godine kako bi održala potražnju. “Tesla će možda morati dodatno sniziti cijene, posebno za vozila kao što su verzije Modela 3 koje su ostale bez poreznog kredita”, rekao je Seth Goldstein, dionički strateg u Morningstaru.
Porezne olakšice
Inačice Teslinog Modela 3 s pogonom na stražnje kotače i dugim dometom ove godine više se ne kvalificira za savezne porezne olakšice od 7500 dolara jer su na snagu stupili novi zahtjevi za nabavku materijala za baterije.
Goldstein, međutim, smatra da su smanjenja cijena prije svega bila odgovor na više kamatne stope Federalnih rezervi pa bi Tesla mogla zadržati cijene ako troškovi financiranja počnu padati.
Analitičari smatraju da BYD-ov uspjeh počiva upravo na izvornom poslovanju s baterijama koje spadaju među najskuplje dijelove električnih vozila, a interna proizvodnja znatno smanjuje troškove. Zahvaljujući nižim troškovima baterija kineska kompanija znatno je snizila cijene električnih automobila na kraju prošle godine pa joj je prodaja samo u prosincu poskočila za 70 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu