Pisama 15,2% manje nego 2022., ali paketa više nego ranije

Autor: Dragana Radusinović , 19. prosinac 2023. u 22:00
Foto: BORNA FILIC/PIXSELL

Paketi imaju dosad najveći udjel na tržištu od 15,8 posto, a preostali dio odnosi se na tiskanice.

Zbog modernijih načina komunikacije, pismovna korespondencija posljednjih godina sve više je u opadanju. Smanjenje broja pismovnih usluga pošiljaka utjecalo je i na smanjenje ukupnog broja poštanskih usluga.

Prema vrstama poštanskih usluga, univerzalne usluge u trećem tromjesečju 2023. godine, iznosile su 25,8 posto, zamjenske usluge 14,6 posto, a ostale usluge 19,6 posto.

Paketi imaju dosad najveći udjel na tržištu od 15,8 posto, a preostali dio odnosi se na tiskanice. Pismovne pošiljke i dalje imaju najveći udjel na tržištu od 76 posto, no to je za oko četiri posto manje nego u istom razdoblju prošle godine.

Manji broj ukupno ostvarenih poštanskih usluga na tržištu ipak nije utjecao na prihode s obzirom na to da je u proteklom razdoblju došlo do rasta cijena.

Ostvareni prihodi iznosili su 76,3 milijuna eura, što je za 9,3% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Broj usluga u međunarodnom prometu raste iz tromjesečja u tromjesečje, a u trećem tromjesečju ostvareno je četiri posto više usluga nego u istom razdoblju prošle godine.

U porastu je i udjel međunarodnog prometa u ukupnom prometu, te trenutno međunarodni promet zauzima oko osam posto tržišta.

Na tržištu poštanskih usluga, pojavila su se dva nova davatelja tako da poštanske usluge pruža njih 24 od kojih je najveći davatelj HP-Hrvatska pošta s udjelom od 85,4 posto prema broju ostvarenih usluga, odnosno 57,1 posto prema ukupnim prihodima. 

Komentirajte prvi

New Report

Close