Regulator zabranio oglase tri velike kompanije zbog ‘zelene šminke’

Autor: Poslovni.hr/Hina , 06. prosinac 2023. u 11:58
Foto: Pixabay

Lufhansina opcija “Zelenih karata” mogla bi pak donekle ublažiti negativan utjecaj njezinih letova na okoliš.

Britanski regulator za standarde u oglašavanju (ASA) zabranio je oglase Air Francea, Lufthanse i Etihada uz obrazloženje da potrošačima posreduju netočnu sliku o utjecaju njihovih letova na okoliš.

Air France je prema oglasima na Googleu “posvećen zaštiti okoliša” i poziva građanima da “putuju bolje i održivo”, citira britanski regulator za standarde u oglašavanju, Lufthansa sugerira da će njezini klijenti putovati održivije”, a Etihad da njegova usluga “zagovara zaštitu okoliša”.

Regulator je proveo istragu o tim oglasima, sumnjajući da posreduju pogrešan dojam o utjecaju zrakoplovnih kompanija na okoliš.

Air France nije poslao “suštinski značajan odgovor” na istragu, zaključuju.

Lufthansa je pojasnila da se tvrdnja o “održivijem” letenju odnosi na opciju “zelenih karata” na europskim letovima. Dodali su i da su upotrebom održivog goriva smanjili emisiju ugljičnog dioksida za 20 posto i da preostalih 80 posto ‘amortiziraju’ doprinosom projektima zaštite klime.

Najavili su ipak da će iz budućih oglasa izbaciti rečenicu “letite održivije”.

Etihad, prijevoznik iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE), uklonio je sve reference o “zagovaranju zaštite okoliša” iz oglasa na Googleu u Ujedinjenom Kraljevstvu odmah nakon primitka obavijesti o zabrani oglasa.

Britanski regulator naglasio je da zračni promet ispušta veliku količinu ugljičnog dioksida i drugih štetnih plinova koji značajno pridonose klimatskim promjenama.

Zaključili su i da u sektoru trenutno ne postoje inicijative ni komercijalno održive tehnologije koje bi stvarno adekvatno potkrijepile apsolutističke ekološke tvrdnje, poput one Air Francea da je “posvećen zaštiti okoliša” i da pomaže da se „putuje bolje i održivije”.

“Budući da nema dokaza koji bi potvrdili da Air France uistinu štiti okoliš i jamči održiva zrakoplovna putovanja, zaključili smo da su takve tvrdnje kompanije potrošačima posredovale pogrešan dojam o utjecaju putovanja Air Franceom na okoliš.”

Lufhansina opcija “Zelenih karata” mogla bi pak donekle ublažiti negativan utjecaj njezinih letova na okoliš, ali ocijenili smo da osnova za tvrdnju ‘letite održivije’ nije jasno navedena u oglasu, obrazložio je britanski regulator.

Izrazili su zadovoljstvo odlukom Etihada o uklanjanju fraze o “zagovaranju zaštitu okoliša” iz budućih oglasa, uz napomenu da “nisu vidjeli nikakve dokaze da je (kompanija) uopće zagovarala tako nešto”.

“Stoga smo zaključili da je oglas stvarao pogrešan dojam o utjecaju Etihada na okoliš i da je oglas prekršio Kodeks” o standardu oglašavanja, objasnili su.

Sva tri oglasa zabranjena su u Britaniji, prema odluci regulatora.

Komentirajte prvi

New Report

Close