‘Biti uspješan lider prvenstveno znači biti dobar čovjek, od toga se polazi i s time završava’

Autor: PD VL native tim , 05. prosinac 2023. u 22:00
Josip Majher, član Uprave Hrvatske poštanske banke (HPB)/Domagoj Kunić

Josip Majher, član Uprave Hrvatske poštanske banke (HPB), o razvoju poslovne karijere i mladim talentima.

S Josipom Majherom, članom Uprave Hrvatske poštanske banke razgovarali smo o profesionalnom razvoju mladih, vještinama i vrijednostima potrebnima za poslovno liderstvo te važnosti prepoznavanja, zadržavanja i usavršavanja talenata.

HPB je već drugu godinu zaredom platinasti sponzor AmChamTalents programa za mlade lidere. Zašto su ovakvi programi važni za mlade i koliko im pomažu u razvoju poslovne karijere?
Tržište rada oduvijek je bilo prepuno izazova, a u suvremenim uvjetima u kojima su dominantne digitalizacija i tehnološki uzusi, dodatno je vrlo nepredvidivo. S obzirom na činjenicu da mladim stručnjacima nakon završenih studija, često nedostaje praktičnog iskustva program AmCham Talents smatramo odličnom prilikom za profesionalni i osobni razvoj pojedinca. Zato sam sretan što je HPB sponzor programa u kojem sudjeluju sposobni mladi ljudi koji će jednog dana rukovoditi važnim projektima, tvrtkama te pothvatima.

Ukazati na važnost usavršavanja

Mladi su nestrpljivi i žele brze promjene uz brzu mogućnost napredovanja, važno im je ukazati na važnost ulaganja u znanja i vještine, kako bi bili različiti od prosjeka.

Tržište je, kako ste spomenuli, prilično nepredvidivo i donosi brojne izazove, ali i prilike za mlade. Kako se oni snalaze u tome?
Pokazalo se u praksi da su mladi nestrpljivi i žele brze promjene uz brzu mogućnost napredovanja, a ono što je u takvom okruženju izuzetno važno je da im se ukazuje na ulogu kritičnosti s fokusom na važnost ulaganja u znanja i vještine, kako bi bili različiti od prosjeka.

Mlađi se talenti u profesionalnom napretku, prirodnije oslanjaju na veliku količinu dostupnih informacija, temeljem kojih, donose odluke brzo, pokazuju hrabrost u sočavanju s izazovima i odupiru se odlukama s kojima se ne slažu. Istovremeno, starije generacije profesionlane odluke u većoj mjeri kreiraju na formalnom znanju i ranijim iskustvima.

Gotovo svi ističu da je jedan od presudnih čimbenika za uspjeh stalno usavršavanje. Otvara li se mladima dovoljno opcija u tom pogledu i koriste li ih dovoljno?
U suvremenim uvjetima nije dovoljno osloniti se samo na razmišljanja nastala akademskim obrazovanjima, već su presudne znatiželja i proaktivnost pojedinca. Suradnja realnog sektora sa sveučilištima i naša podrška u realizaciji praktične nastave te poticanje na rad uz studij svakako može polučiti uspjehe.

Mladima su na raspolaganju različite opcije rada uz prilagodbu njihovom vremenu i nastavnom syllabusu, a trendovi pokazuju da oni koriste te mogućnosti i u tom smislu u prednosti su u odnosu na ranije generacije.

Odgovornost pojedinca je da traži prilike za kontinuirani razvoj i usavršavanje, dok je odgovornost poslodavca da ih u tome podrži. Iz tog razloga u HPB-u nudimo široki izbor prilika za učenje. Ponosan sam što HPB ostvaruje i jača suradnju s obrazovnim institucijama i potiče zaposlenike na uključivanje u takve inicijative i aktivnosti.

Koje osobine mora imati poslovni lider? Rađa li se on takav ili se stvara?
Napredak zahtjeva pomicanje vlastitih granica i suočavanje s izazovima tijekom radnog staža iz kojih najviše učimo. Otvorenost za nova iskustva, svjesnost svojih mogućnosti, upornost i pravednost prema kolektivu i poslu su važne liderske karakteristike.

Vještine vođe se treniraju i stječu iskustvima, a na pojedincu je da prepozna vlastite potencijale i izgradi svoj tržišni položaj. Naposljetku bi zaključio premisom, koja je meni uvijek na pameti u donošenju odluka, a to je da biti uspješan lider prvenstveno znači biti dobar čovjek, od toga se polazi i s time sve završava.

Koliko je tvrtkama važno da ulažu u usavršavanje zaposlenika?
Ulaganje u usavršavanje zaposlenika ključni su elementi razvoja svake tvrtke. Kako bi se odgovorilo na nepredvidive promjene na tržištu, potrebno je kontinuirano ulagati u razvoj i usavršavanje zaposlenika. To je dugoročno ulaganje s neprocjenjivom vrijednošću za kompanije, na što u HPB-u pridajemo osobitu pažnju. Zato je identificirati, zaposliti i naposljetku zadržati talente te ih usavršavati, iznimno važno s tržišne pozicije, ali i pri odabiru poslodavca od strane zaposlenika.

Kako HPB stoji po tom pitanju i na koji način podržava mlade u izgradnji njihove karijere?
HPB kontinuirano procjenjuje napretke i dugoročni radni učinak zaposlenika te njihove potencijale, s ciljem zadržavanja ključnih zaposlenika, razrade razvojnih aktivnosti te objektivnijeg nagrađivanja i napredovanja. Istaknuo bih i program interne mobilnosti “Gibajmo se” koji omogućuje trajne ili privremene promjene pozicija unutar Banke.

Tako zaposlenicima omogućujemo razvoj karijere u željenom smjeru, a Banka dobiva zaposlenike raznolikog iskustva spremnije odgovoriti na brze tržišne promjene. Kako sam već spomenuo, u HPB-u veliki naglasak stavljamo na edukaciju zaposlenika pa svake godine izdvajamo značajan budžet za edukacije inicirane od zaposlenika ili njihovih rukovoditelja.

Uz to, organiziramo interne i vanjske edukacije sukladno identificiranim razvojnim potrebama zaposlenika ili temeljem tržišnih potreba. Posebno smo ponosni na naše interne razvojne programe – Rasadnike znanja (Podatkovni rasadnik i Prvi put rukovoditelj rasadnik) koje je do sada pohađalo 120 zaposlenika.

Zaposlenicima smo omogućili i korištenje online platformi za učenje pa im je pohađanje željenih edukacija postalo još dostupnije. Ulaganje u edukaciju i razvoj karijere prepoznato je i od naših zaposlenika, koji kroz godine, u istraživanjima organizacijske vitalnosti, sve višim ocjenama nagrađuju navedene aspekte.

* Sadržaj omogućio AmCham

Komentirajte prvi

New Report

Close