Rethink pristup poslovanju kao navigacija kroz evoluirajući svijet brendiranja

Autor: PD VL native tim , 30. studeni 2023. u 07:34
Tomislav Krajačić, direktor i vlasnik brand agencije Kofein

Tomislav Krajačić, direktor i vlasnik brand agencije Kofein, govori o promjenama i novim trendovima u svijetu brandinga kao i o rethink pristupu poslovanju.

U suvremenom poslovnom okruženju brendiranje je premašilo svoju tradicionalnu ulogu, postajući dinamička snaga koja oblikuje ne samo percepciju potrošača već i samu bit identiteta tvrtke. Danas, uspješno brendiranje ide izvan okvira logotipa i slogana. Radi se o stvaranju autentičnih, nezaboravnih iskustava koja rezoniraju s raznolikom i zahtjevnom publikom.

Kako se tehnologija razvija, tako se mijenja i krajolik brendiranja. Proširena stvarnost, umjetna inteligencija i interaktivne tehnologije integriraju se kako bi stvorile inovativna i uzbudljiva iskustva brenda. Biti u toku s najnovijim tehnološkim trendovima ključno je za brendove koji žele privući pažnju modernih potrošača.

Trendovi brendiranja nude odraz našeg odgovora na sadašnje vrijeme. Nakon nekoliko neobičnih godina i rastućeg nezadovoljstva djelovanjem i ponekad, čak i glasnijim, nedjelovanjem brendova, tržište vapi za autentičnošću, transparentnošću i poštenjem brendova s ​​kojima komuniciraju.

O ovoj temi razgovarali smo s Tomislavom Krajačićem, CEO-om brand agencije Kofein, koja već preko 10 godina na tržištu gradi brand priče, a upravo ukorak s trendovima je i sama prošla svoju re-think fazu u poslovanju, kao svojevrsnu brand higijenu.

Q: Kako biste definirali važnost pričanja priče brenda na zanimljiv način?

A: U današnjem modernom svijetu, koji je konkurentniji nego ikad, brandovi moraju učiniti uvijek korak više ili mudrije, nego što je to bilo dvadesetak godina prije. Više nije dovoljno dobro samo imati izvrstan proizvod ili uslugu i talentiran tim koji će to isporučiti, iako je to naravno, iznimno važno.

Kompanije se trebaju povezati sa svojom publikom na emocionalnoj razini izazivajući osjećaje koji su često nematerijalni. Stoga je pripovijedanje ključno, kao što je bilo od postanka čovjeka, jer je to najučinkovitiji način prenošenja poruka, izgradnje povjerenja i povezivanja s brandovima. To mora biti dosljedno u svim dodirnim točkama s publikom i iskreno, jer je autentičnost najvažnija.

U konkurentskom svijetu, kapital branda je taj koji će pomoći kompanijama da idu dalje. Snažni odnosi vode do poboljšane reputacije, postajete tržišni autoritet, povećavate lojalnost i zadržavanje kupaca, motivirate svoje zaposlenike i, naravno, povećavate svoj brand utjecaj.

Postoji razlog zašto ljudi plaćaju više za brandove nego za generičke proizvode. Taj razlog je povjerenje. Izgradnja snažnog i privlačnog brenda je način na koji gradite odnose pune povjerenja sa svojim kupcima.

Q: Autentičnost, doista riječ koja se često čuje u marketinškoj industriji. Kako vi u Kofeinu koristite ovaj trend? I na koji način ste se vi odlučili za re-think filozofiju u pristupu vlastitom poslovanju?

A: Autentičnost je u srcu svega što radimo u već preko deset godina. Vidimo pomak prema brendovima koji imaju stvarnu i značajnu povezanost sa svojom publikom. Naš fokus je pomoći tvrtkama da otkriju i artikuliraju svoju autentičnu priču, stvarajući narativ koji rezonira s potrošačima na osobnoj razini.

Znamo da je učinkovito brendiranje neprekidan put. Naš pristup temelji se na autentičnosti, inovaciji i dubokom razumijevanju kulture i ponašanja potrošača. Vjerujemo u oblikovanje privlačnih priča koje ne samo da privlače pažnju već i razvijaju trajne veze. Ostanak u toku s najnovijim tehnološkim dostignućima i kulturnim promjenama osigurava da brendovi naših klijenata ostanu relevantni i snažni.

Q: Na koji način ste se vi odlučili za re-think filozofiju u pristupu vlastitom poslovanju?

A: Jednostavno, trebalo nam je novo ruho. Nakon definiranja smjera kojim želimo ići i idemo posljednih nekoliko godina, odlučili smo da je vrijeme i za vizualni pivot. Baš kao što smo rekli ranije, naš rebranding je krenuo puno prije nego što se to obilježilo promjenom vizualnog identiteta. Započelo je tada kada smo sami shvatili da oglašivačkim razmišljanjem brandovima ne dajemo dovoljno snage u današnjim okolnostima kad moramo razmišljati ‘all around the brand’.

Q: Koje biste savjete podijelili sa svima koji pokušavaju izgraditi brend od nule?

A: Budite iskreni. Često zaboravljamo ili ne uzimamo u obzir faktor evolucije. Tržišta evoluiraju brže nego ikad i brendovi koji žele ostati relevantni se prije svega prilagođavaju kulturi. Kultura je možda jedan od najbitnijih faktora djelovanja, a onda naravno i predviđanje potencijalnih novih kulturoloških zaokreta. Potrošači su sve više informirani i imaju minimalnu toleranciju za „bulls*it“!.

Q: Koji su neki od najčešćih izazova s ​​kojima ste se susreli u smislu brendiranja?

A: Ne postoji univerzalna formula za kreiranje uspješnog branda, pogotovo u današnjim okolnostima, i možda je to nešto što stvara nelagodu. Jako dugo se „formula“ smatrala svetom, sve dok se nisu pojavili brendovi koji su izmijenili landscape i na taj način otvorili Pandorinu kutiju ljudske inovativnosti i kreativnosti u stvaranju i upravljanju brandovima. Humaniziranje branda je nešto čemu težimo, a znamo da u ljudskom odnosu, barem onom iskrenom, formule rijetko funkcioniraju.

Q: Što biste savjetovali pokretačima novih brandova? Na koji način bi trebali pristupiti pričanju svoje priče?

A: Poručio bih im da na svoj brand gledaju kao na novorođenče. Ono odmah dobije identitet upisujući njeno ime u knjigu rođenih. Nerijetko čak dobivate i savjet teta ili baka da mu to ime nekako ne paše, jer je davno bio jedan „Lovro“ u ulici koji baš i nije bio dobar dečko. Naravno, ako premotamo film unaprijed 32 godine i pitamo kako bi se naš „dr.mr.sc Lovro“ trebao zvati, rekli bismo, baš tako, Lovro.

Ova priča možda slikovito govori o putovanju branda. Brand ne postajemo kada mu damo ime, kada mu kreiramo vizualni identitet, brand postajemo kada naš potrošač kaže da smo mi baš „Lovro“. Ta neverbalna, nevidljiva spona između branda i korisnika, energija koja ih veže, to je ono što je prava esencija branda.

New Report

Close