U današnja izazovna vremena ne postoji puno boljih načina za investirati novac i sačuvati ga od inflacije od ulaganja u vlastitu elektranu, tako tvrdi Nenad Šarančić, direktor tvrtke Energycom, čovjek koji je, praktički iz ‘garaže’ u nekoliko godina stvorio jednu od najperspektivnijih domaćih poduzetničkih priča.
Više od 30.000 panela postavljenih na krovove diljem Hrvatske i više od 3600 tona manje emisije ugljičnog dioksida svake godine, to su brojke s kojima se može pohvaliti tvrtka Energycom, vodeća tvrtka u solarnim elektranama i energetskim rješenjima, koja po sistemu ‘ključ u ruke’ nudi usluge savjetovanja, projektiranja, prikupljanja dokumentacije, montaže, puštanja elektrane u trajni pogon i njezino održavanje.
Iako se ‘na prvu’ ne čini tako, jer još uvijek ‘kaskamo’ za Europom po pitanju obnovljivih izvora energije, u godini koja je na izmaku, interes za solarne elektrane je, kaže Nenad Šarančić eksplodirao, pa je njegova tvrtka ostvarila rast preko 100%. Prognoze za 2024. stoga su s pravom optimistične, a prvi čovjek Energycoma najavio je i nove proizvode.
U manje od pet godina poslovanja u Hrvatskoj, od pokretanja posla iz vaše garaže, uspjeli ste postati vodeća tvrtka na tržištu solarnih elektrana. Možete li se prisjetiti početaka? Što vam je tada bilo najteže i kakva je situacija danas?
Kad sam započeo ideju zvanu Energycom, bio sam u garaži sam, kao entuzijasta koji se želio baviti obnovljivim izvorima energije. Željeli smo dovesti zelenu tranziciju u Hrvatsku i prepoznali smo dobar trenutak kad je naša zemlja postala spremnom za to. U Europi je ta tranzicija davno počela, dok je kod nas još bila u povojima. Na početku je sve teško: od toga kako pronaći robu, do pronalaska kvalitetnih ljudi i stjecanja iskustva. Htjeli smo postati više od montera elektrana, tj. jedinstveno mjesto za zelena energetska rješenja u Hrvatskoj. Sada smo na dobrom putu.
Do sada ste diljem Hrvatske postavili više od 1700 solarnih elektrana. Mnogi misle da kontinent nije toliko potentan za solarne energije i da ‘priča funkcionira’ najviše u Dalmaciji. Kako biste to komentirali; tko su sve vaši klijenti?
Naši klijenti su iz cijele Hrvatske. Istina je da u Dalmaciji ima više sunčanih sati, ali to nikako ne znači da elektrana nije isplativa u Zagrebu ili Osijeku. Samo jedan primjer je Frankfurt koji je puno sjevernije od Zagreba i u kojem ima puno više elektrana u kW/per capita. Elektrane se svakako isplate u bilo kojem dijelu zemlje, a naši klijenti to prepoznaju.
Poznato da je da nudite postavljanje solarnih elektrana po sistemu ‘ključ u ruke’, no koliko taj proces traje od trenutka kad osoba donese odluku do montaže i puštanja u pogon solarne elektrane?
Cijeli proces traje otprilike 60 do 90 dana. Prvenstveno je potrebno prikupiti svu potrebnu dokumentaciju i projektirati elektranu prema potrebama klijenta. Nakon toga se dio dokumentacije šalje u HEP na odobrenje, a sama montaža je zapravo najkraći dio posla – naši monteri odrade posao najčešće unutar 24 sata.
Kome se sve isplati ova investicija, tj. kolika bi trebala biti potrošnja struje u kućanstvu da bi mogli reći kako je ugradnja solarne elektrane financijski isplativa?
Elektrane se isplate svima jer se veličina elektrane korigira prema potrošnji korisnika. Ne možemo govoriti o jedinstvenoj veličini elektrane koja će svima donijeti jednaki povrat na investiciju jer ulaganje nije isto za svakog, a cijena kW/h je ista.
Očekivani povrat na investiciju je oko šest do osam godina, no neki naši poslovni korisnici povrat su ostvarili već u drugoj godini. Sve ovisi o potrošnji struje samog klijenta.
U Hrvatskoj još uvijek ne vlada interes za obnovljivim izvorima energije kao u nekim drugim europskim zemljama. Što biste poručili onima koji razmišljaju, ali nisu donijeli konačnu odluku o solarnim elektranama?
Drago mi je vidjeti da se to mijenja te da je interes za solarne elektrane eksplodirao u zadnje dvije godine. U trenutnim uvjetima zapravo ne postoji puno boljih načina za investirati novac i sačuvati ga od inflacije, nego uložiti u vlastitu elektranu.
Hrvati to sve više prepoznaju te je za nas poslovna godina bila i više nego uspješna – ostvarili smo rast od preko 100%.
U 2024. planirate predstaviti nove proizvode: dizalice topline, punjače za električne automobile i LED rasvjetu. Možete li ukratko otkriti nešto o tome?
Naša početna vizija bila je postati jedinstveno mjesto za sve energetske potrebe građana diljem Hrvatske.
Kao što sam rekao, sada smo na dobrom putu prema tome i naš daljnji razvoj vidimo u zaokruženom pristupu energetskim potrebama naših klijenata, a svi navedeni proizvodi, a i mnogi drugi koje razvijamo, su komplementarni za to.
Želimo pružiti energetsku neovisnost svima i to po cijenama koje si mogu priuštiti te biti tu za naše korisnike od prvog kontakta, a i nakon instalacije same elektrane ili bilo kojeg drugog proizvoda: korisnim savjetima, održavanjem proizvoda, ali i donoseći nove ideje u njihove domove ili urede.
* Sadržaj omogućio Energycom