Youtuberi će morati označiti sadržaj generiran umjetnom inteligencijom

Autor: Tanja Ivančić , 15. studeni 2023. u 11:57
YouTube već ima pravila kojim se zabranjuje objava tehnički manipuliranog sadržaja/REUTERS

Platforme društvenih medija mogle bi se u 2024. suočiti sa savršenom olujom dezinformacija.

YouTube, moćna video platforma, koja ima 2,7 milijardi mjesečnih korisnika, odlučila se dodatno obračunati s video zapisima kreiranim uz pomoć umjetne inteligencije.

“Generativna umjetna inteligencija ima potencijal potaknuti kreativnost i transformirati iskustvo za gledatelje i kreatore. Ali te mogućnosti moraju biti u ravnoteži s našom odgovornošću da se zaštiti zajednica” kazuju Jennifer Flannery O’Connor i Emily Moxley, potpredsjednica i produkt menadžerica YouTubea u najnovijem blogu.

Na što sve idu oznake?

Nove oznake bit će potrebne i za videozapise koji ‘realistično prikazuju događaj koji se nikada nije dogodio ili sadržaj koji prikazuje nekoga kako govori ili radi nešto što zapravo nije učinio'.

Uklanjanje korisnika
“Umjetna inteligencija donosi nove rizike i zahtijeva nove pristupe” stoga će se i nove smjernice implementirati u mjesecima koji slijede, najavljeno je. YouTube već ima pravila kojim se zabranjuje objava tehnički manipuliranog sadržaja koji može obmanuti gledatelje te im nanijeti štetu.

No s novim ažuriranjem pravila najavljenim u utorak, YouTube će sada zahtijevati od kreatora da dodaju oznake za svoj sadržaj koji uključuje “manipulirani ili sintetički sadržaj koji je realističan, uključujući i korištenje AI alata”.

Novim pravilima, YouTube želi spriječiti da korisnici budu dovedeni u zabludu s obzirom na sve veći broj AI alata koji omogućuju brzo i jednostavno stvaranje uvjerljivog teksta, slika, videa i zvuka koje je često teško razlikovati od autentičnih zapisa.

Nove oznake bit će potrebne za sadržaj koji je kreiran pomoću AI-ja, što uključuje, primjerice, videozapise koji “realistično prikazuju događaj koji se nikada nije dogodio ili sadržaj koji prikazuje nekoga kako govori ili radi nešto što zapravo nije učinio”, kazuju J. Flannery O’Connor i E. Moxley.

2,7

milijardi mjesečnih korisnika ima video platforma YouTube

S razvojem umjetne inteligencije platforme društvenih medija mogle bi se suočiti sa savršenom olujom dezinformacija u 2024. smatraju, te naglašavaju kako je “označavanje posebno važno u slučajevima kada se u sadržaju raspravlja o osjetljivim temama, kao što su izbori, tekući sukobi i javnozdravstvene krize ili javni dužnosnici”, kazuju Flannery O’Connor i Moxley.

Iz YouTubea poručuju da će korisnike koji se ne budu pridržavali novih zahtjeva smatrati odgovornima te ih primjereno kazniti, bilo da ih uklone sa servisa, suspendiraju ili im ukinu ugovore.

Uz to iz YouTubea kažu, omogućit će i korisnicima da zatraže uklanjanje sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom ili drugog manipuliranog sadržaja koji simulira osobu koja se može identificirati, uključujući lice ili glas, u okviru postupka za zaštitu privatnosti.

Nema ni oponašanja
Partneri platforme također će moći zatražiti uklanjanje glazbe generirane umjetnom inteligencijom koja oponaša glasove određenih umjetnika.

YouTube nije jedina platforma koja uvodi stroža pravila koja trebaju učiniti sadržaj generiran umjetnom inteligencijom transparentnijim.

TikTok je ranije ove godine dodao novu oznaku za sadržaj generiran umjetnom inteligencijom. A Meta, krovna tvrtka Facebooka i Instagrama, proteklog tjedna najavila je da će politički oglašivači morati označiti upotrebu umjetne inteligencije u svojim oglasima.

Komentirajte prvi

New Report

Close