Pentawards slovi kao najvažnije međunarodno natjecanje specijalizirano za dizajn ambalaže, a od ove godine uvodi i posebnu nagradu – “Best Use of Colour”. Dodjeljuje ju u suradnji s Pantoneom, vodećom globalnom kompanijom u svijetu boja koja već više od 50 godina pruža standard boje raznim industrijama, primarno grafičkom dizajnu. Boca maslinovog ulja “Istriana” svoje je mjesto zaslužila natječući se među više od 2 000 prijava iz 60 država svijeta, od kojih je tek 25 projekata odabrano za finaliste.
Osim toga, nakon prošlogodišnjeg srebra za dizajn etikete vina “Šuran”, ove je godine Studio Tumpić/Prenc za projekt “Istriana” osvojio broncu u kategoriji hrane.
Povijest Pentawardsa seže od 2007. godine. U svojih 16 godina postojanja na natječaj je pristiglo preko 30 000 prijava, a pobjednici su svoj trag ostavili na globalnoj pozornici u području dizajna ambalaže. Od svog osnutka Pentawards dizajnerima diljem svijeta pruža neiscrpan izvor inspiracije, dok kroz natjecanje prepoznaje izvrsnost u dizajnu.
O pobjednicima odlučuje međunarodni žiri, a čini ga preko 50 članova iz više od 20 zemalja, te uključuje stručnjake za dizajn ambalaže iz brendova i dizajnerskih agencija kao što su PUMA, The Walt Disney Company, Unilever, Coty, WWF, Microsoft, Lego i drugi.
Pobjednički projekt koji rovinjskom Studiju donosi čak dvije nagrade s ovog prestižnog natjecanja predstavlja bocu ekstra djevičanskog maslinovog ulja koja svojim izgledom spaja prošlost i sadašnjost Istre kao jedne od najboljih regija za maslinarstvo u svijetu.
Navedena prošlost proteže se još u vrijeme Rimskog Carstva, kada je istarsko maslinovo ulje bilo sinonim kvalitete. No, raspadom Carstva, Istra gubi stečeni ugled, a uspijeva ga povratiti prije tridesetak godina, i to zahvaljujući svojim prirodnim preduvjetima za stvaranje vrhunskog maslinovog ulja.
Simbolično, ponovno se pronalaze fragmenti zaboravljenog znanja. Upravo tako nastaje i dizajn “Istriane” – rekonstrukcijom fragmenata amfore ponovno spojenih u smislenu cjelinu.
Osim toga, jednom položena u kutiju, boca postaje djelom specifičnog oblika rimske amfore koja se koristila na području Istre, a u kojoj se pohranjivalo i prenosilo maslinovo ulje.
Ovi su kreativci posebnu pažnju posvetili samoj boji proizvoda, što im je na kraju i donijelo najsjajniju “The Best Use of Colour” nagradu, odabranu prema kriterijima inovativne upotrebe boja, izvedbe projekta, primjene na ambalaži i povezanosti s emocijama.
Naime, boja terakote koja je korištena odgovara boji zemlje na kojoj rastu masline ovog proizvođača, a naziva se još “Terra Rossa”, odnosno Crvena Istra.
No, otišli su i korak dalje, pa su tako u samu boju umiješali postotak prave istarske zemlje. Time svaki kupac zapravo posjeduje komadić crvenice u svojim rukama.
“Nevjerojatan je osjećaj bio vidjeti kako se projekt, u kojeg smo uložili silan trud i vrijeme, pojavio na ogromnom ekranu u trenutku proglašenja prve nagrade za ‘Best Use of Colour’. Izuzetna nam je čast što smo imali priliku svjedočiti tom trenutku, i to uz samog klijenta, Roba Andersona, koji je od početka vjerovao u nas i dao nam slobodu stvaranja”, izjavio je Anselmo Tumpić, kreativni direktor Studija Tumpić/Prenc.
Spomenimo također kako je projekt već zamijetila struka, što dokazuju prethodno dobivene velike nagrade kao što su D&AD Pencil, Dieline, te London International Awards.
Na realizaciji projekta, Studio Tumpić/Prenc surađivao je s talijanskim tvrtkama Wine&Industrial Packaging i Tipografia Crivellari 1918.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu