Prvi puta u regiji se dogodio i “White Monday”, koji je nešto potpuno suprotno od Black Fridaya. Prikazane su vizije novog i pametnog shoppinga. Da se ne kupuju nove stvari, nego razmjenjuju, kupuju u second handu ili na vintage platformama
Tjedan mode u Beogradu uvijek je događaj koji okupi tisuće zaljubljenika u modu i onih koji dolaze vidjeti i biti viđeni. Reći da se na upravo održanom, 52. Belgrade Fashion Weeku tražila stolica više – bilo bi podcjenjivanje.
Ogroman interes
Jer nova lokacija u hangarima Luke Beograd – pucala je po šavovima od posjetitelja. Ako bi ovaj jesenji društveni događaj prikazali kroz brojke, izgledalo bi to ovako: više od 10.000 posjetitelja, 14 revija, 105 dizajnera, pet umjetničkih izložbi, 98 manekena i više od 300 ljudi u organizaciji. Ono što se brojkama ne može dočarati je pozitivna atmosfera i ogroman interes
Tjedan mode koji se održava od 1996., jedan je od najdugovječnijih na ovim prostorima, a pokretač Belgrade Fashion Week-a, Nenad Radujević, modu živi, voli i – uspijeva je financijski održati na životu.
“Organizacijski se ovaj 52. Fashion Week spremao posljednja 3 mjeseca, ali konceptualno još od prošle godine dobivamo ideje. Ovo je novi prostor za nas i volimo biti u industrijskim zonama, jer ima raznih sadržaja i boljih inspiracija. Trudimo se da Fashion Week nisu samo revije, nego i ozbiljnije stvari.
Zadnjih par godina radimo na temu održivosti i najviše me veseli što brojni dizajneri koriste redizajn u svom izrazu. Bitno je da on zaživi ne samo na pisti nego i na ulici. Prvi puta u regiji se događa i “White Monday”, koji je nešto potpuno suprotno od Black Fridaya. To znači da ćemo pokazati koje su nove vizije novog i pametnog shoppinga.
Da ne kupujete nove stvari, nego ih možete razmjenjivati, kupovati u second handu ili na vintage platformama, možete nešto redizajnirati, dati dizajnerima da vam od primjerice tri košulje naprave novu haljinu i slično. Ima puno ideja i mi smo okupili nove ljude da pokažemo kako to funkcionira”, otkrio je za Poslovni Dnevnik pokretač Fashion Weeka, Nenad Radujević.
Dodao je kako taj Tjedan mode radi već 27 godina, kao prvi Fashion u Week u jugoistočnoj Europi, te se financijski pokrivaju kroz sponzore. Ponekad dobiju financijsku pomoć od Ministarstva kulture, ali je zapravo sve na organizatorima.
No, interes publike je ogroman, ove godine predstavljeno je više od 100 dizajnera – od mladih do onih renominiranih. “To znači da je tržište živo, da postoji, tu je interes i ljudi se žele baviti modom”, zaključio je Nenad Radujević.
Mladi dizajneri koji su sudjelovali na Fashion Weeku, također su podijelili svoja iskustva i složili se kako je – iako neisplativo – baviti se modom neophodno za njih.
Lena Antić iz Beograda, koja je završila Akademiju umjetnosti na smjeru tekstil, rekla je kako ima svoj brand pod svojim imenom i planira ga dalje razvijati.
Dugoročne investicije
“Kod mene nema računice, jer smatram kad ste u nešto investirali i kad imate viši cilj u umjetnosti i životu, to se vraća kroz neka novčana sredstva koja dođu, nikada nije bilo upitno da ću odustati od mode,” rekla je.
Ferenc Varga, koji je master modnog dizajna i radio je kostime, ove godine je izlagao tri ili četiri puta, te kreće izlagati kao samostalni dizajner.
“Za mladog dizajnera danas u Srbiji najbitnija je upornost. Talent je mali dio. Jer umjetnost je prilično subjektivna i tu treba biti tvrdoglav. Kreativni rad je mišić koji se mora trenirati da se ne bi izgubio kontakt s modom,” rekao je on.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu