Na krilima blagdanskog oglašavanja profit Mete utrostručen, na 11,6 milijardi dolara

Autor: Ana Blašković , 26. listopad 2023. u 22:00
Foto: Reuters

Vlasnik Facebooka i Instagrama od oglašavanja uprihodio 33,64 milijarde dolara.

Vlasnik Facebooka i Instagrama, Meta Platforms, premašio je prognoze prihoda i profita u trećem tromjesečju zahvaljujući oporavku digitalnog oglašavanja uoči blagdanske sezone i kontinuiranih mjera štednje.

U razdoblju od srpnja do rujna prihod je porastao je za 23 posto, na 34,1 milijardu dolara. Neto dobit gotovo je utrostručena, na 11,6 milijardi dolara. U segmentu oglašavanja prihod je uvećan 23,5 posto, na 33,64 milijarde dolara jer su kompanije ponovo počele oglašavati na etabliranim digitalnim platformama, nakon eksperimentiranja s drugim kanalima krajem prošle i početkom ove godine.

Ulaganje u AI

Kompanija, čija je dionica porasla gotovo 150 posto od početka godine, objavila je najbolje operativne marže u zadnje dvije godine. S obzirom na odgodu većeg zapošljavanja za iduću godinu i nastavak ulaganja u infrastrukturu umjetne inteligencije, Meta predviđa da će premašiti očekivanja rezultata u 2024. Ipak, kompanija je naslutila mogućnost pada prihoda u zadnjem tromjesečju godine zbog sukoba u Izraelu i Gazi.

Meta se oporavlja od izazovne 2022. godine u kojoj je nastupio egzodus ulagača dok je tvrtka usred pritiska konkurencije i pada oglašavanja nakon pandemije trošila milijarde na metaverzum, virtualno svjetsko okruženje kojem korisnici mogu pristupiti putem interneta, piše Reuters.

Kompanija je otpustila 21 tisuću zaposlenika od jeseni prošle godine, ponajviše na ‘neinženjerskim’ pozicijama. U međuvremenu se okrenula inženjerskim talentima jer planira ponovno povećati zapošljavanje iduće godine.

Izvršni direktor Mark Zuckerberg u veljači je obećao da će 2023. biti Metina “godina učinkovitosti”, najavio je analitičarima da će umjetna inteligencija predstavljati glavni investicijski prioritet u 2024., a prioritet će izgubiti niz projekata koji nisu povezani s AI-jem kako bi se izbjeglo pretjerano zapošljavanje. Plan je završiti 2024. godinu sa “značajno većim” brojem zaposlenih od sadašnjih oko 66.000, rekla je financijska direktorica Susan Li. Operativna marža u trećem se kvartalu udvostručila na 40%. I prihodi su rasli najbrže u dvije godine. Ukupni troškovi smanjeni su na raspon od 87 do 89 milijardi dolara, a u idućoj godini planiraju se u rasponu od 94 do 99 milijardi dolara, što je više od procjena, prema podacima Londonske burze.

Rast troškova

Zuckerberg je odbio dati objašnjenje za troškove navodeći tek veća ulaganja u AI, planove zapošljavanja i očekivane gubitke u jedinici Reality Labs orijentiranoj na metaverzum. Tvrtka se trudi ažurirati podatkovne centre nakon što je zaostala u usvajanju hardverskih i softverskih sustava prilagođenih AI-ju, a kapitalni izdaci kretat će se u rasponu od 30 do 35 milijardi dolara. Uoči blagdana oglašivači su pohrlili na digitalne platforme društvenih medija što je potpomoglo rezultate Alphabeta i Snapa.

40 milijardi

dolara prihoda očekuje Meta u zadnjem kvartalu

U trećem kvartalu gledanost Metinih oglasa porasla je 31 posto na godišnjoj razini: premda je prosječna cijena po oglasu smanjena šest posto, tempo pada bio je najsporiji u sedam kvartala. Tvrtka u četvrtom kvartalu predviđa prihode između 36,5 i 40 milijardi dolara što je u skladu s očekivanjima analitičara.

Komentirajte prvi

New Report

Close