SentiMental Bikes hrvatski je brend unikatnih i ručno rađenih električnih bicikla. Osnovao ga je Duško Ilijević, waldorfski odgajatelj, koji se niz godina bavi izradom orginalnih vozila na dva kotača. Započeo je s doradama cruiser bicikla i benzinskih mopeda s malenim dvokatnim motorima, ali je nakon petnaestak godina odlučio malo promijeniti stvari te se okrenuo – ‘struji’.
“Svijet se okreće zelenim rješenjima transporta pa sam tako i ja počeo promišljati o modernom vozilu s pouzdanom e-tehnologijom koja je prokušana i dostupna. Dizajnirao sam prototip električnog mopeda koji je relativno brzo mogao krenuti u serijsku proizvodnju”, kaže Ilijević koji je svoj rad prezentirao na Zagreb Auto Showu 2018. godine, što se pokazalo ‘sudbinski’ za razvoj SentiMental Bikesa. Tamo je električni moped uočio Ivan Ignatovski, vlasnik obiteljske tvrtke POD koja se bavi proizvodnjom komponenti. “Duškovi proizvodi su me zaintrigirali jer su zaista nešto drugačije i posebno na tržištu. Kako smo kao proizvođači komponenti uvijek radili proizvode po tuđim nacrtima, nismo imali vlastiti konačan proizvod. A to je bila moja želja, da se nakon deset godina upravljanja tvrtkom okrenem nečem novom, nekakvom drugačijem izazovu, proizvodnji konačnog proizvoda i njegovu plasmanu”, rekao je Ignatovski koji se potom udružio s Ilijevićem, danas bliskim suradnikom i prijateljem. Do tada je Ilijević svaki projekt kreirao individualno po željama i potrebama klijenata, a sve je financirao ušteđevinom ili sredstvima od klijenata. “Dolaskom Ivana koji je nesebično uložio svoje znanje, sposobnosti, kontakte, resurse i popriličnu kreativnost, SentiMental je dobio puno ozbiljniji stav i nastup u percepciji klijenata”, kaže Ilijević i dodaje kako je do tada bicikle slagao na balkonu stana na 12-om katu. “Voditi ‘custom shop’ za bicikle u ovoj regiji nije baš samoodrživ poslovni model, a radove koje sam izrađivao ‘za sebe’ sada su većinom prototipovi koji čekaju u redu za serijsku proizvodnju”, otkriva osnivač SentiMental Bikesa.
Prednosti nad konkurencijom
Zahvaljujući partnerstvu s Ignatovskim, danas se dijelovi bicikla proizvode u radionici daruvarskog POD-a, a određene komponente naručuju iz Azije.
“Proizvode koje smo lansirali ove godine, modele Noogat i Pralina, imali su vrlo pozitivan odjek na tržištu. Svi koji su bicikle vidjeli i isprobali bili su oduševljeni. Puno truda smo uložili u to da napravimo proizvod koji je jednostavan, praktičan, ergonomičan, a dizajnerski originalan”, kaže Ignatovski, a Ilijević dodaje kako su oni među rijetkima proizvođačima e-bicikla koji kupcima nude mogućnost personalizacije krajnjeg proizvoda.
“Kupac na našoj internetskoj stranici u konfiguratoru sam bira oblik rame, širinu kotača, dodatke poput svjetala, blatobrana, dodatnih nosača tereta, personaliziranih reflektirajućih naljepnica i potom za svaki dio bicikla odabire boju. Osnovni dizajn svih komponenti moj je rad koji sam u suradnji s Ivanom i timom iz POD-a pretočio u funkcionalan opipljiv proizvod”, pojašnjava Ilijević i dodaje kako se osim po mogućnosti personalizacije, bicikl od konkurencije ističe i boljom ergonomijom, većim kapacitetom baterije u osnovnom modelu i povoljnijom cijenom za isti nivo opreme. Domet bicikla je okvirno 100 kilometara, što finalno ovisi o konfiguraciji. Baterija je uvijek ista, ali ako se odaberu deblje gume, domet će biti manji. Isto tako, ako se stavi prednji ili stražnji nosač, povećava se težina bicikla što također utječe na domet.
“Cijena osnovnog modela je 1699 eura u verziji s tanjim gumama, dok onaj sa širim kreće od 1799 eura. Na to još mogu ići opcije dodatne opreme kao što su blatobrani, svjetla, prednji i zadnji nosač.
Najskuplja verzija košta 2099 eura”, kaže Ignatovski. SentiMental Bikes nedavno se predstavio na najvećem i najznačajnijem europskom sajmu u Frankfurtu gdje su, kako kaže Ignatovski, reakcije bilo izuzetno pozitivne, kako od krajnjih korisnika tako i od potencijalnih distributera. “S obzirom na iskustvo izlaganja na međunarodnim sajmovima, nije bilo za očekivati sklapanje ugovora.
Iskorak na strana tržišta
Kupci u zapadnoj Europi su oprezni pogotovo kad se pojavi netko novi”, smatra Ignatovski i dodaje kako im je iskorak na strana tržišta interesantan.
“U zapadnoj Europi su ovakvi bicikli u rastućem trendu. Oni su tamo važno prijevozno sredstvo, a i kupovna moć je veća”, kaže Ignatovski ali ističe kako je SentiMental Bikes novi brand na tržištu i bit će potrebno određeno vrijeme da se stvori svijest među krajnjim korisnicima. Zanimljivo je kako do sada nisu proizveli dva identična bicikla, što ne čudi uzme li se u obzir činjenica da, matematički gledano, postoji oko 65.000 mogućih kombinacija i konfiguracija bicikla.
U SentiMentalu Bikesu ističu kako imaju ambiciozne planove i da jedva čekaju lansiranje svog prvog električnog mopeda. “Radi se o proizvodu koji svojim dizajnom obara s nogu. Ali prije toga, moramo dovesti proizvodnju i prodaju postojećih modela na viši nivo”, zaključuje Ignatovski.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu