S&P Global predviđa da će do 2030. godine jedan od četiri nova prodana automobila biti električni. Neki čelnici industrije izvijestili su da planiraju prijeći na proizvodnju električnih automobila, ostavljajući klasične motore s unutarnjim izgaranjem u prošlosti. Tržište je sve više nadahnuto dostignućima Tesle, što stvara izazov tradicionalnim proizvođačima. Oni su sada prisiljeni modernizirati svoju proizvodnju kako ne bi ostali na začelju ove “električne utrke”, koja po mnogima označava prijelaz u zeleno gospodarstvo.
Tesla je lider na tržištu električnih vozila i tvrtka poznata čak među ljudima koji nisu upoznati s burzom, ali je to logično zbog jednog razloga – ekscentričnog vlasnika Elona Muska. Proizvođač automobila izašao je na IPO već davne 2010., s vrijednošću od 17 dolara po dionici. U trenutku pisanja ovog teksta dionicama se trguje po cijeni većoj od 260 dolara. Jednostavnom matematikom zaključujemo kako su dionice tvrtke u 13 godina porasle skoro 16 puta, odnosno 1464%. No, ono što investitore zanima je jesu li dionice Tesle dosegle svoj limit ili će nastaviti probijati psihološke granice? Svaki put kad se postavi slično pitanje, Tesla nekako uspije odgovoriti senzacionalnim postignućima i pokazati kako mogućnosti rasta još nisu iscrpljene. Primjerice, tvrtka je nedavno objavila da testira tehnologije za proizvodnju velikih lijevanih dijelova koji će značajno smanjiti troškove u proizvodnji automobila, što bi promijenilo paradigmu kako automobili postaju sve skuplji i skuplji.
Osim Tesle, tvrtka koja bi mogla pobuditi interes investitora je svakako Lucid Motors. U SAD-u proizvode luksuzne električne automobile, a nedavno su objavili planove za ulazak na najveće svjetsko tržište automobila, Kinu, što bi dugoročno trebalo povećati prodaju i prihode. Izgledi za rast dionica tvrtke na burzi prilično su visoki, iako se dionicama Lucid Motorsa danas trguje blizu povijesno najnižih razina, čak ispod početne ponuđene cijene. S najavljenim povećanjem obujma proizvodnje, potražnje potrošača, prodaje i prihoda, izgledi LM-a bit će veći od njihovih najbližih konkurenata. Tome je tako zbog informacija o potpisivanju ugovora s najvećim investicijskim fondom u Saudijskoj Arabiji (Public Investment Fund), zbog čega se ne očekuje nedostatak sredstava za povećanje obujma proizvodnje.
Velike mogućnosti za tržište usluga
Jasno je da su električni automobili izazvali revoluciju, ne samo u proizvodnim pogonima, već su revolucionirali i ogromno tržište usluga. Upravo u ovoj niši danas postoji impresivan potencijal za rast i razvoj, pa se očekuje da će tržište punionica za električna vozila do 2030. godine narasti na 142,3 milijarde američkih dolara.
Najuspješnija tvrtka na američkom tržištu punjača je, pogađate, Tesla jer ih proizvodi brže i jeftinije od konkurencije. Ima najveću državnu mrežu brzih punionica u SAD-u, koja broji oko 18 tisuća Superchargera. Istodobno, električni automobili iz Forda, GM-a, Nissana, Honde, Mercedes-Benza i Riviana također će se uskoro moći spojiti na Tesla Supercharger. Kako su objasnili iz tvrtke, to bi se moglo dogoditi već početkom iduće godine, čime će Tesla postati apsolutni lider na tržištu punjača u Sjedinjenim Državama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu