Digitalna transformacija gospodarstva dovela je do stvaranja novih poslovnih modela, novih proizvoda i usluga te novih načina poslovanja. Transformirala je način poslovanja poduzeća i stvorila im nove prilike, prevladala je ograničenja tradicionalne ekonomije u svim mogućim aspektima, bilo u proizvodnji, marketingu ili trgovini te je danas najvažniji pojedinačni pokretač inovacija, rasta i otvaranja radnih mjesta. Digitalna ekonomija danas je vitalan segment globalne ekonomije.
Razvojne perspektive hrvatskog gospodarstva u budućnosti će u velikoj mjeri ovisiti o spremnosti na iskorištavanje prilika koje nudi tehnologija. Stoga je strategija digitalne transformacije nužna za kompanije. Često se kaže da tvrtku čine ljudi, odnosno zaposlenici, a zaposlenici s potrebnim znanjima i vještinama ključni su za napredak poslovanja.
Pokretanjem studija ‘Poslovna ekonomija u digitalnom okruženju’ na Sveučilištu u Dubrovniku cilj je bio odgovoriti upravo na taj izazov i ponuditi program čiji će polaznici biti sposobni odgovoriti na izazove poslovanja u digitalnom okruženju na svim razinama. Namjera je da studenti izađu sa studija s kompetencijama koje im pružaju priliku samostalnog istraživačkog rada konkurentnog na međunarodnoj razini. Takav pristup je čini se naišao na pozitivan odjek kod studenata budući da je u svim dosadašnjim ispitivanjima zadovoljstva prosječna ocjena koju su dali svojim nastavnicima iznad visokih 4.8!
Studij je od svog početka usmjeren na vještine budućnosti. Priprema polaznike za istraživački rad, ali i izazove tržišta rada za koje su procjene da će svoj zenit dosegnuti u idućih pet do deset godina. Polaznici dolaze u manjem dijelu iz akademske zajednice, a većinom iz poslovnog sektora i niza industrija poput turizma, financijskog sektora, prerađivačke industrije i slično. Želja je bila osmisliti međunarodno konkurentan doktorski studij koji će privlačiti i polaznike iz inozemstva te tako doprinijeti internacionalizaciji naših institucija, ali i hrvatskog visokog obrazovanja u cjelini.
Izvođenje studija na engleskom jeziku važan je međunarodni iskorak za obje institucije, ali i pokazatelj relevantnosti teme kojom se studij bavi. Godišnje se na hrvatskom i engleskom programu studija upisuje po 15 polaznika kojima su od trenutka upisa, dostupni studijski savjetnici kojima se mogu obratiti za sva pitanja vezana uz studijski program, izradu doktorske disertacije te sva ostala pitanja koja iskrsnu tijekom studiranja. Svojim studentima nastoje biti i mentori, ali i partneri na koje se mogu osloniti u svakom trenutku studijskog putovanja.
Polaznica Dorotea Markasović ističe kako studij na Sveučilištu u Dubrovniku otvara brojne prilike, ne samo za daljnji razvoj karijere, već i za sudjelovanje u međunarodnim projektima, i umrežavanje s brojnim kolegama različitih interesa. “Iako sam tek prva godina doktorskog studija Poslovna ekonomija u digitalnom okruženju, sudjelovala sam u natjecanju Bio-based Innovation Student Challenge 2023 (BISC-E23) kao dio multidisciplinarnog tima u području bioekonomije i imala čast predstavljati Hrvatsku u kvalifikacijama za finale natjecanja u Bruxellesu. ”Tete u referadi” su jako ažurne, svi su opušteni, okruženje je vrlo inspirativno, svi su srdačni, spremni pomoći i pokazati što nije jasno. Na nastavi se mnogo raspravlja i o praktičnoj primjeni akademskih spoznaja. Naravno, ima i zahtjevnijih ispita, ali zajedničkim online konzultacijama s kolegama sve nekako postane jasnije. Mislim da je tu posebno važno napomenuti kako uz studij radim na puno radno vrijeme i da mi nije bio problem ispunjavati studentske obveze s najvišim ocjenama u zadanim rokovima, pa i sudjelovati u izvannastavnim aktivnostima. Na studiju se ističe jak individualistički pristup svakom studentu. Cjelokupno Sveučilište je usmjereno pomoći svakom pojedinom studentu da realizira svoje ciljeve i ostvari uspjeh u onome što si je zacrtao. Pozivam sve buduće, možda neodlučne, kolege koji se premišljaju oko upisa da to učine – te si otvore neka nova vrata u bajkovitom biseru Jadrana”, poručila je Dorotea Markasović.
Studij se odvija kroz pet modula – Digitalno poslovanje, Međunarodno poslovanje, Marketing, Turizam i Menadžment. Studijski moduli odražavaju poimanje područja u kojim će digitalna transformacija u budućnosti predstavljati osobit izazov za hrvatsko gospodarstvo. EFZG i UNIDU su među rijetkim znanstvenim institucijama u Republici Hrvatskoj, ali i u okruženju, na kojima postoji mogućnost rada u laboratorijima za afektivno računarstvo odnosno za neuromarketing pa tako polaznici modula marketing imaju mogućnost usavršavati ta i slična znanja. Polaznicima se odabirom jednog modula ne zatvaraju vrata sadržajima koji je ponuđen unutar ostalih modula te ih imaju mogućnost odabrati tijekom trećeg semestra kao izborne kolegije. Tako svi polaznici imaju mogućnost oblikovati nastavni program sukladno vlastitim preferencijama.
U izvođenju nastave sudjeluju znanstvenici Odjela za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku i Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Uz njih studij svake godine ugošćuje niz uglednih znanstvenika iz Hrvatske i inozemstva. Neki od predavača u svojim područjima ubrajaju se među vodeće znanstvenike na svjetskoj razini!
Na Sveučilištu u Dubrovniku otvoren je natječaj za upis četvrte generacije studenata na poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij ‘Poslovna ekonomija u digitalnom okruženju’. Natječaj traje do petka, 30. listopada, a prijave se podnose elektronički na adresu: phd.epe@unidu.hr.
Informacije o uvjetima za upis, prijavnoj dokumentaciji, postupku odabira, rokovima i školarini nalaze se u tekstu natječaja dostupnom na mrežnim stranicama Sveučilišta u Dubrovniku. Sve dodatne informacije mogu se dobiti na već navedenoj adresi elektroničke pošte studija ili telefonom na broj +385 20 445 931 kao i na mrežnoj stranici studija.
Sadržaj omogućio UNIDU
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu