Putovanje vlakom postalo je još ugodnije i jednostavnije modernizacijom načina kupovine te naplate karata. U suradnji s Nexi Croatijom i PBZ Cardom, HŽ Putnički prijevoz započeo je od 1. kolovoza 2023. pilot-projekt za beskontaktnu naplatu karata u vlaku putem PBZ Card SoftPOS aplikacije koja pretvara mobitel ili pametni uređaj u POS terminal. Trenutno su u pilot-projekt uključena 50 vlakopratitelja koja prate i prodaju karte u vlakovima, a očekivano puštanje u produkciju je početak 2024. godine.
“U razdoblju od 1. kolovoza do 3. rujna 2023. PBZ Card SoftPOS koristio se u sezonskim noćnim vlakovima na relaciji Vinkovci – Zagreb – Split, Osijek – Bjelovar – Zagreb – Split te sezonskim dnevnim vlakovima na relaciji Zagreb – Split. Od 4. rujna koristi se na relaciji Zagreb – Split – Zagreb, u pojedinim vlakovima na relaciji Vinkovci – Zagreb – Vinkovci kao i u pojedinim gradsko-prigradskim vlakovima, a početkom 2024. godine planira se uvesti PBZ Card SoftPOS u svim vlakovima”, ističu iz HŽ Putničkog prijevoza.
PBZ Card SoftPOS omogućuje beskontaktno plaćanje Visa, Mastercard, Maestro karticama te Apple Pay i Google Pay novčanicima. Korisnici imaju na uvid prikaz transakcija unatrag tri mjeseca, a potvrda o transakciji kupcu se šalje putem QR koda, SMS-a, WhatsAppa, Vibera ili e-maila.
Tijekom dosadašnje suradnje omogućeno je beskontaktno plaćanje karata za vlak na 60-tak kolodvora na blagajnama, mogu se kupiti u vlaku kod konduktera putem 50-tak mobilnih uređaja, kao i online te na devet kartomata na šest kolodvora.
PBZ Card SoftPOS omogućuje plaćanje Visa, Mastercard i Maestro karticama te Apple Pay i Google Pay novčanicima
Implementacija prodajnog sustava počela je u kolovozu 2016. godine, a završena je uvođenjem pametnih kartica u kolovozu 2017. godine. Pametne kartice zamijenile su pretplatne opće, učeničke i studentske karte te pojedinačne karte s popustom. Cilj HŽ Putničkog prijevoza bio je podizanje razine kvalitete usluge uvođenjem više kanala prodaje, omogućavanje kupnje karata od 0 do 24 sata, skraćenje vremena potrebnog za izdavanje karte te automatizacija cijeloga poslovnog procesa.
“Dosadašnja iskustva s PBZ Card SoftPOS-om su vrlo pozitivna. Radnici koji sudjeluju u pilot-projektu nisu imali nikakvih problema kod naplate i isporuke potvrde putniku. Glavnu prednost vidimo u pozitivnim reakcijama putnika koji karte kupuju u vlaku i koriste ovaj način plaćanja, koji se s uvođenjem eura u Hrvatskoj dodatno povećao”, istaknuli su iz HŽ Putničkog prijevoza.
Ovaj bezgotovinski način plaćanja olakšao je život ne samo putnicima već i kondukterima. Putnici ne moraju brinuti o tome imaju li kod sebe gotovinu, a kondukteri s druge strane ne moraju brinuti imaju li dovoljno novaca da naprave povrat kod plaćanja s novčanicama većih apoena.
“Smanjena potreba za manipulacijom gotovinom je glavna i najvažnija prednost na kojoj se temelji ova usluga. Beskontaktna plaćanja definitivno su smjer kojem težimo jer našim putnicima želimo ponuditi jednostavan i praktičan način plaćanja. Vrijeme je važan resurs za svakog pojedinca, pa će se u budućem razdoblju ova brza opcija plaćanja koristiti puno više”, kažu iz HŽ Putničkog prijevoza.
Ističu i da su online karte jeftinije 5 posto od karata koje putnici kupuju na blagajni ili u vlaku, upravo kako bi stimulirali ovaj način kupnje. Vjeruju da će u budućem razdoblju online prodaja biti još veća.
* Sadržaj omogućio Nexi