Loše vijesti za kupce: Urod maslina podbacio, ulje će poskupjeti

Autor: Poslovni dnevnik , 11. listopad 2023. u 08:57
Foto: Shutterstock

Slabiji urod i rast ulaznih troškova, diktirat će veće cijene ovog proizvoda na tržištu u BiH.

Dok u ostatku Europe vlada strah od nestašice maslinovog ulja, maslinari u Hercegovini zadovoljno se pripremaju ili su već počeli sa berbom maslina.

Iako je kišno razdoblje u svibnju znatno utjecalo na ovogodišnji urod, maslina kažu ima dovoljno za proizvodnju maslinovog ulja. Ipak, slabiji urod i rast ulaznih troškova, diktirat će veće cijene ovog proizvoda na tržištu u BiH.

Nedaleko od Ljubuškog, na 220 metara nadmorske visine, nalazi se maslinik sa 7.000 stabala. Vlasnik ovog maslinika, Dragan Mikulić, iznenađen je urodom maslina s obzirom na ovogodišnje vremenske uvjete. Plodova, kaže, ima, ali mnogo manje nego prošle sezone:

“Prošle godine veliki rod, ove je godine padala kiša mjesec dana u cvjetanju i stvarno je bilo… ja sam mislio da će biti ništa, jer je nemoguće. Ona ima pelud kad svjeta, a kiše su samo padale. Tako da, i ovo što ima – odlično je – ne znam otkud.”

Na području Stoca, berba maslina već je počela. Počela je i prerada ovog mediteranskog ploda i proizvodnja maslinovog ulja u stolačkoj uljari, koje će ove godine, tvrde maslinari, zbog lošijeg uroda, ali i rasta cijena repromaterijala, biti skuplje.

“Kako je sve poskupjelo, tako će poskupjeti sigurno i maslinovo ulje, jer treba to obrati, treba na zimu i obrezati i pognojiti.

Tako da ukupna cijena samog proizvoda tog maslinovog ulja, pa kasnije i i etikete i ambalaže, ko uopće ide u tom smislu, morat će cijena ići gore. Trenutno, rinfuza će se sigurno kretati od 25 do 30 KM, to je moja pretpostavka”, pojašnjava Zoran Raič, predsjednik Udruženja “Hercegovački plodovi Mediterana”.

Dodaje da slabiji urod, ne znači i lošiju kvalitetu hercegovačkog maslinovog ulja koje je, kako je istaknuo, jako cijenjeno i u regiji.

Kako je dio Hercegovine pogodno tlo za uzgoj maslina, iz udruženja ističu kako ovdašnje organizacije imaju jasne ciljeve – brendirati proizvode, promovirati potrošnju te raditi na povećanju broja maslinara i prerađivača kako bi BiH u bliskoj budućnosti postala konkurentna na evropskom tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close