Potrošnja električne energije utrostručit će se do 2050. godine u odnosu na početak ovog desetljeća zahvaljujući snažnoj elektrifikaciji u brojnim sektorima, od snažnog rasta u e-mobilnosti do zgradarstva. S jedne strane se time ispunjavaju ciljevi drastičnih smanjenja emisija ugljika na dobrobit planeta. No, također se stvara izniman pritisak na elektroenergetsku mrežu koja mora proći kroz značajnu modernizaciju dok bi korisnici mogli imati značajno veće troškove za potrošnju struje.
Zato se fokus istovremeno mora usmjeriti na bolju energetsku učinkovitost kako bi na najbolji mogući način optimizirali potrošnju električne energiju i time ispunili potrebe u digitalnom svijetu. Istaknuli su to danas povodom nadolazećeg Dana energetske učinkovitosti* u Schneider Electricu, predvodniku u digitalnoj transformaciji upravljanja energijom i automatizaciji. Pri tome su na konkretnim primjerima svog zagrebačkog ureda istaknuli brojna napredna rješenja za bolje upravljanje potrošnjom i učinkovito upravljanje energijom.
“Potražnja za električnom energijom u zgradama je u stalnom porastu zbog sve većih potreba za klimatizacijom, punjačima za električna vozila i drugim potrošačima električne energije ili se pak radi o zgradama u kojima se gubi više od 30 posto energije zbog zastarjelih rješenja u gradnji. Sektori zgradarstva i građevine općenito su na ‘crnoj listi’ kada je riječ o emisijama ugljika jer imaju oko 40 posto udjela u ukupnim emisijama. No, osim klimatskih promjena, građane i tvrtke jednako brine i energetska kriza s nestašicama energenata i visokim troškovima. Ako osvijestimo da će oko 80 posto današnjih zgrada biti i dalje tu sve do 2050. godine, uistinu brzo moramo djelovati i krenuti s energetskom obnovom koja se zasniva na digitalnim rješenja za veću energetsku učinkovitost”, istaknuo je Arthur Vašarević, generalni direktor Schneider Electrica za Hrvatsku, Sloveniju te Bosnu i Hercegovinu. Podsjetio je ujedno kako Schneider Electric, kao globalna kompanija na Fortune500 listi, posljednjih nekoliko desetljeća postavlja trendove u digitalizaciji i automatizaciji te time omogućava konkurentnije poslovanje raznim industrijskim granama i javnom sektoru.
Iz Schneider Electrica ističu kako su mjerenje i nadzor potrošnje električne energije prvi i nužni koraci prije donošenja odluka i uvođenja rješenja koja će poboljšati energetsku učinkovitost. S time da se u zgradama posebna pozornost treba usmjeriti na HVAC sustave, odnosno grijanje, ventilaciju i hlađenje jer na njih odlazi oko 40 posto potrošnje električne energije.
To je bio i glavni fokus praćenja i mjerenja u zgradi hrvatskog ureda Schneider Electrica te su, primjerice, optimizacijom korištenja klima uređaja godišnje uštedjeli do sedam posto električne energije. I brojni njihovi partneri i korisnici također se u svojim zgradama usmjerili su investicije na HVAC sustave radi ugodnijih uvjeta za zaposlenike i korisnike zgrada te veću energetsku učinkovitost, od trgovačkih maloprodajnih lanaca poput Decathlona Hrvatska, sa svojih osam trgovina, do pametnih poslovnih zgrada kao što je ona tvrtke Nabla Slavonija u Antunovcu.
“Prednosti poboljšanja energetske učinkovitosti u zgradama nisu samo uštede energije i smanjenje emisija već se radi i o smanjuju računa za energiju te poboljšanju unutarnje i vanjske kvalitete zraka i ambijetalnih uvjeta. Ljudi prosječno gotovo 90 posto svog vremena provode u zatvorenim prostorima, pa kvaliteta tih uvjeta može ozbiljno utjecati na ukupno poboljšanje zdravlja korisnika komercijalnih i industrijskih zgrada. U konačnici, na svijetu dominiraju zgrade koje su starije od 50 godine, odnosno njih oko 75 posto su energetski neučinkovite, pa svako ulaganje u veću energetsku učinkovitost zgrada ujedno znači i stvaranje dodatnih kvalificiranih dugoročnih radnih mjesta u samom procesu izgradnje ili obnove zgrada”, rekao je Tomislav Ščrbak, direktor prodaje za industriju i komercijalno zgradarstvo za Hrvatsku i Sloveniju u Schneider Electric.
Rješenja kao što su EcoStruxure platforma zasnova na IoT funkcionalnostima, mogu korisnicima tako donijeti uštede i do 30 posto. Za takav rezultat nužna su mjerenja, prikupljanje i analiza podataka kako bi kompanije mogle donijeti odluke zasnovane na činjenicama i u pravo vrijeme te time unaprijedile otpornost, održivost i konkurentnost poslovanja, zaključili su iz Schneider Electrica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu