Do 2025. u svijetu će, procjenjuje se, biti oko 450 milijuna pametnih domova. U većini zemalja Europske unije, pa tako i u Hrvatskoj, već su prepoznate i aktivno se koriste prednosti pametnih domova, koje uključuju povezanost i daljinsko upravljanje putem aplikacija, što predstavlja ključnu komponentu digitalizacije koja se sve više integrira u svakodnevni život.
Pametni domovi nisu, međutim, tek trend proizašao iz suvremene ‘ovisnosti’ o raznim gadgetima, već učinkovit način kontrole potrošnje energije, povećanja razine udobnosti življenja te općenito smanjenja troškova.
To smatra i Tihana Mikuš, direktorica tvrtke Samsung Electronics Air Conditioning Europe za Regiju Adriatic, navodeći kako bi još bržem razvoju digitalizacije u tom području zasigurno mogao pomoći i veći angažman Vlade po pitanju subvencija građanima iz europskih fondova, što za sada kod nas dolazi malim koracima.
Globalni trend setter
U Samsungu predano rade na ostvarenju vizije u kojoj tehnologija služi ljudima i čini svijet boljim mjestom za život. Ako pričamo o HVAC industriji (heating, ventilation, and air conditioning), WindFreeTM tehnologija (način rashlađivanja prostora, a da pritom ne izaziva neugodne struje hladnog zraka), 360 kazetna jedinica, EHS TDM+ dizalice topline te, najnovije postignuće, dizalice topline s radnom tvari R290, u čijem se središtu nalazi dekarbonizacija grijanja na učinkovit, siguran i ugodan način, potvrđuju da je Samsung game changer na tržištu i predvodnik trendova. Slični su primjeri i u drugim Samsung sektorima, od Flip i Fold pametnih telefona do Bespoke uređaja prilagodljivog dizajna.
“Osluškivanje potreba i želja svojih korisnika i iznenađivanje kontinuiranim inovacijama pozicionira Samsung u globalnog trend settera i jako je lijepo biti dio te priče”, kaže Tihana Mikuš, koja je od 2017. na čelu tvrtke Samsung Electronics Air Conditioning Europe za Regiju Adriatic. Danas je, kaže, najponosnija jer svjedoči kako njihova vizija i strategija razvoja daje jasan rezultat u kojem, osim kvalitetnog i stabilnog razvoja tržišta, imaju i vrhunski tim zaposlenika koji svjesno i savjesno žive, sudjeluju u viziji brenda i ponose se rezultatima.
Na njezinom LinkedInu istaknuto je kak joj je misija dokazati ljudima da je moguće osposobiti se za uspjeh na svim poljima i ostvarivati ciljeve. U tom smislu, i svoje zaposlenike motivira na konstantni napredak, što je ključ uspješnog poslovanja.
“Vjerujem da svaka osoba koja želi napredovati svakako treba postaviti jasnu viziju svog života, ciljeve i korake kako ih ostvariti. Tvrtka Samsung je globalna korporacija koja zaposlenicima koji se žele razvijati omogućava različita iskustva. Za svoj tim mogu navesti konkretne primjere poput razvijanja osobnih vještina u raznim područjima, od komunikacije, prezentacije, pregovora, izazovnih razgovora, sve do tehničkih vještina koje su potrebne kako bi se unaprijedio posao.
Tvrtka potiče suradnju između različitih odjela kako bi se proširila razmjena znanja, iskustava i interesa, što omogućava šire razumijevanje tvrtke, sklapanje novih prijateljstava i razvoj u više područja”, kaže Tihana Mikuš, koja snažno vjeruje i kako je empatija temelj modernog liderstva.
“Svaka osoba u timu ima svoje emocije, iskustva te privatni život koji utječu na njihovo profesionalno ponašanje i doprinos. Nekada se možda smatralo da je moguće jasno razdvojiti poslovni i privatni život, ali danas znamo da to nije realno. Kada gledamo naš tim i suradnike kao pojedinca, otvaramo vrata boljem razumijevanju njihovih potreba, strahova i ambicija. Empatija nam omogućuje da se povežemo s njima na dubljem nivou, sagledamo situaciju iz njihove perspektive te im pružimo podršku i resurse potrebne za razvoj njihovih vještina i potencijala.
Ovo je ključno za izgradnju povjerenja, osjećaj sigurnosti, slobodu izražavanja ideja te poticanje kreativnosti. Sve ovo značajno doprinosi uspjehu tima i organizacije te općem zadovoljstvu svih uključenih”, smatra Tihana Mikuš, a na pitanje što joj je kao ženi liderici najteže u poslu te koje bi (ženske) prednosti izdvojila kao one koje joj najviše pomažu u životu, odgovara:
“Jake strane su vizionarstvo, empatija, iskrenost, autentičnost, pozitivan pristup i dosljednost u njihovom njegovanju tijekom cijele moje karijere. Danas mogu reći da sam uspješna upravo radi toga i ne pristajem na kompromise kada su te vrijednosti u pitanju. Što se tiče izazova, ne mogu reći da postoji nešto specifično najteže, ali postoje dani koji su izazovni; kako privatno, tako i poslovno. Ponekad u takvim situacijama ulažem više energije pa mi je potrebno i više regeneracije i odmaka kako bi racionalno procijenila situaciju. No vjerujem da nema osobe koja ovo čita, a da se ne susreće s takvim izazovima.”.
Rodna ravnopravnost
Svjedoci smo kako se posljednje vrijeme sve više žena odlučuje za STEM, što prije nije bio slučaj. Tihana vjeruje da je za to zaslužan utjecaj otvorenog poticanja na rodnu ravnopravnost, prisutan u svim aspektima života, što donosi pozitivne pomake u jednakosti muško-ženskih poslova u novim generacijama.
“I emancipacija muškaraca uključivanjem u obiteljske poslove također je doprinijela stvaranju ravnoteže koja omogućuje ženama da se ostvare u poslovnom svijetu u kojem žele biti, tako da je pravo zadovoljstvo svjedočiti sve većem broju žena i u STEM. Poručila bih svim djevojkama i ženama zainteresiranima za STEM ili bilo koje drugo područje da slijede svoje strasti i snove, vjeruju u sebe i odlučno koračaju prema ostvarenju vlastitih ciljeva.
Inspiraciju mogu pronaći u iskustvima drugih žena koje su ostvarile uspješne karijere bez obzira na tradicionalne podjele na muške i ženske poslove. Važno je znati da je sve moguće ako se vjeruje u sebe i svoje sposobnosti”, zaključuje Tihana.
* Sadržaj omogućio Samsung
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu