Irska planira smanjiti ograničenja brzina na brojim cestama diljem zemlje zbog povećanog broja prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama.
Irski ministar prometa Eamon Ryan i državni tajnik Jack Chambers najavili su izvješće koje ima za cilj riješiti rascjepkanost i nedosljednost ograničenja brzine na cestama diljem zemlje. Dosljedna i primjerena ograničenja brzine na cestovnoj mreži, na koja se poziva u završnom izvješću, pridonijet će povećanju sigurnosti na cestama.
Revizija ograničenja brzine dio je vladine Strategije sigurnosti cestovnog prometa 2021.-2030., a ključni prijedlozi uključuju:
- zadano ograničenje brzine na sporednim nacionalnim cestama smanjiti sa 100 km/h na 80 km/h
- zadano ograničenje brzine za mrežu lokalnih i ruralnih cesta u cijeloj zemlji smanjiti s 80 km/h na 60 km/h
- zadano ograničenje brzine na gradskim cestama, koje uključuju izgrađena područja, kao i stambena naselja i gradska središta, smanjiti na 30 km/h
Magistralne ceste i radijalne rute oko urbanih sredina mogle bi ostati na ograničenju od 50 km/h. U recenziji nema predloženih promjena zadanih ograničenja brzine na autocestama, primarnim državnim cestama ili regionalnim cestama.
📢 Last week, the Speed Limit Review was published
This aims to address the inconsistency of speed limits on roads all over the country
Consistent and appropriate speed limits across the road network will contribute to increasing road safety
👉🔗 https://t.co/cpbMFs0r9I pic.twitter.com/MMGmoGLDsx
— Department of Transport (@Dept_Transport) September 19, 2023
Tijekom posljednjih desetljeća došlo je do značajne promjene u sigurnosti na irskim cestama. Između 1997. i 2021. godišnji broj smrtno stradalih na cestama pao je s 472 na 137. Ovo smanjenje postignuto je unatoč značajnom porastu broja vozila na cestama u istom razdoblju.
Međutim, nakon mnogih uspješnih godina smanjivanja broja smrtnih slučajeva na cestama, u posljednje je vrijeme došlo do alarmantnog porasta smrtnih slučajeva. U protekloj godini bilo je 130 smrtnih slučajeva na irskim cestama – povećanje od 25 u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Brojke govore sve
Svjetska zdravstvena organizacija procjenjuje da bi smanjenje prosječne brzine od 5 posto moglo rezultirati smanjenjem broja sudara sa smrtnom posljedicom za 30 posto.
Nadalje, podaci pokazuju da će 50 posto pješaka koje je udarilo vozilo koje se kretalo brzinom od 60 km/h biti ubijeno, u usporedbi s 29 posto pješaka koje je udarilo vozilo koje se kretalo brzinom od 50 km/h i 5 posto pješaka koje je udarilo vozilo koje se kretalo brzinom od 30 km /h.
“Ovo izvješće objavljuje se u trenutku kada se smrtni slučajevi na irskim cestama povećavaju neprihvatljivom brzinom i nakon posebno bolnog vremenskog razdoblja kada smo izgubili previše mladih ljudi i obitelji koji su svi krenuli na svoja putovanja očekujući da stignu sigurno. Razaranja i gubici se osjećaju diljem zemlje i moramo poduzeti mjere kako bismo naše ceste učinili sigurnijima i predvidljivijima za sve koji ih koriste”, rekao je ministar Ryan.
“U Programu za vladu obvezali smo se da ćemo, gdje je to prikladno, smanjiti ograničenja brzine kako bismo riješili pitanja sigurnosti na cestama i osigurali veću usklađenost. Provedba preporuka u ovom izvješću pridonijet će tome da irske ceste budu sigurnije za sve sudionike u prometu”, dodao je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu