Mario Matić, generalni direktor grupe Orbico Hrvatska, razgovarao je o utjecaju inflacije na cijene u N1 Studiju uživo.
Orbico, najveća europska distributerska tvrtka, osjeća utjecaj zamrzavanja cijena, ali Matić smatra da situacija nije preveliki problem. Trgovci su dogovorili zamrzavanje cijena s Vladom, ali sada se mora pronaći model za komunikaciju između distributera i dobavljača, posebno za proizvode podijeljene u dvije kategorije.
Nekategorizirani proizvodi su sada sniženi za 20 do 30 posto, što je prihvatljivo jer su to tipične promocije koje se vide u trgovinama. Međutim, postoje kategorije proizvoda sa sniženjem od preko 50 posto, što može dovesti do problema, jer premium proizvodi i osnovni proizvodi sada imaju istu cijenu, što potiče kupce na kupovinu premium proizvoda.
Situacija postavlja pitanje kako financirati ovakav porast prodaje i hoće li biti dovoljno proizvoda na raspolaganju. Već sada se primjećuju nestašice, posebno kod toalet papira i premium tjestenine.
Matić smatra da povećanje marži nije nepotrebno i objašnjava da je inflacija rezultat naglog oporavka gospodarstva nakon pandemije. Povećana potražnja i poskupljenje logistike, zajedno s problemima u opskrbi energijom zbog ukrajinskog rata, utječu na cijene.
Orbico grupa planira poskupljenja od 2 do 5 posto za kategorije kave i pića, dok će neprehrambene kategorije, poput motornog ulja, doživjeti značajna sniženja od 5 do 10 posto.
Matić zaključuje da je pozitivno što se u bliskoj budućnosti ne očekuju povećanja cijena kao u prethodne dvije godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu