Skockane igre obrt je koji stoji iza zanimljive ideje društvene igre “Sretan put! Hrvatska” koja se već pretočila u artikl u ponudi Školske knjige, ali i drugih knjižara, trgovina, web shopova… O čemu se točno radi objasnio nam je Žarko Pintar, autor igre zajedno sa suprugom Dianom.
“Od nastanka ideje i razvoja koncepta igre do same realizacije prošlo je pet godina, a cijeli put bio je “šarolik”. Naša je obitelj već dugo vezana uz društvene igre i dobro poznajemo koncept modernih igara u svijetu. Zato smo i osnovali Udrugu Igranje koja u RH promiče igranje modernih društvenih igara.
Stvaranje vlastite igre samo je korak dalje od naših težnji da Hrvate naučimo boljim igrama od “Čovječe, ne ljuti se” i “Monopolyja”. Sama ideja došla je na ljetovanju, spontano. Tada smo zaključili da bi bilo zgodno povezati temu turizma i laganu, “pitku” društvenu igru koja se zasniva na modernim mehanikama i kao takva je i suvenir i društvena igra. Hrvatska je predivna i šteta je ne predstaviti je i preko dobre društvene igre.
Želja i entuzijazam bili su jaki i vrlo brzo smo krenuli s prvim prototipovima igre. U izradi morate biti spremni na jako puno testiranja i izmjena, zato je razvoj i trajao tako dugo. Morali smo biti spremni “baciti u smeće” neke mehanike koje su nam se činile zgodnima, ali se nisu pokazale dobrima. No, na koncu se sve posložilo.
Koncept igre “Sretan put! Hrvatska” je…
“Igrači su turisti koji putuju po Hrvatskoj u želji osvajanja što više ‘srca radosti’ (pobjedničkih bodova) na kraju igre. Za razliku od raznih igara u kojima bacate kocku i pomičete se po poljima na ploči, igra se drugačije. Svaki igrač ima set od tri kockice u svojoj boji koje baca na početku svakog kruga.
Zatim, kockice postavlja na različita mjesta u igri kako bi odradio određene radnje. O samome igraču ovisi gdje će i kada postavljati kocke i koje će radnje izvršiti. Igrači mogu postaviti kocku na putničku agenciju i rezervirati neko putovanje plaćajući novcem kojeg su prethodno zaradili. Mogu postaviti kocku ili više njih na neko već rezervirano putovanje koje se nalazi na njihovom koferu i otputovati postavljajući odigranu kartu u svoje polje uspomena.
Tu donosi bodove. Ili, ako im treba novca, postavljaju kocku ili više njih na polje radnog mjesta gdje dobivaju novac iz banke, ovisno o broju kocki koje “rade”, te na temelju odrađenih “poslovnih putovanja”. Igra tako teče sve dok se ne pokupuju sva putovanja iz putničke agencije kada igrači na kraju igre zbroje bodove. Takav način igre puno odluka prepušta samom igraču i njegovim vještinama procjene. Puno je manji utjecaj sreće.
Igru ste plasirali u knjižare…
“To je nekako prirodno jer ih dosta prodaje i društvene igre. Kako je igra i edukativnog karaktera, jer svaka karta lokacije u igri ima na sebi QR kod koji vas vodi na web stranicu gdje možete pronaći još zanimljivih i korisnih podataka o lokaciji, logično je bilo igru ponuditi Školskoj knjizi koja je usmjerena na edukativni sadržaj.
Može se kupiti i u knjižari Bookara u zagrebačkoj Maksimirskoj ulici, Mikronis trgovinama, Svarogs Den web shopu te NP-u Risnjak koji je prepoznao vrijednost naše igre kao suvenira. Naravno, i na webshopu našeg obrta Skockane igre. U pregovorima smo s još nekim prodajnim mjestima.”
Jeste li igru predstavili HTZ-u?
“Naravno, i to dok je bila u fazi prototipa kada smo imali i upite vezane za sadržaj s njihovih stranica. HTZ nam je izašao u susret po pitanju dozvola za korištenje tekstova. Nakon što je igra izašla, ponovno smo kontaktirali HTZ i ostale turističke zajednice, te nacionalne parkove, ali za sada izuzev spomenutog Risnjaka nisu pokazali interes.
Mislili smo da će ga biti malo više s te strane jer igra na lijep način prezentira Hrvatsku i njezine znamenitosti. No, možda do suradnje dođe kasnije. Igra predstavlja unikatni suvenir kojeg bi kao hrvatski proizvod mogli gostima darivati mali i veliki iznajmljivači, što neki već i čine, te hoteli i suvenirnice. Odlična je i kao poslovni poklon, a sa svakom novom igrom iznova podsjeća na Hrvatsku.”
Imate li feedback o prodaji, reakcijama kupaca…?
“Imamo podatke s vlastitog webshopa i od Školske knjige. Kako je prodaja krenula tek krajem srpnja, kada su ljudi na odmorima i bave se drugim aktivnostima te nismo očekivali neke rezultate, ipak je prodaja prilično zadovoljavajuća.
Dosta feedbacka imamo i od strane igrača modernih društvenih igara u našoj i drugim udrugama gdje su ljudi čak dosta kritičniji spram takvih igara. Reakcije su jako pozitivne, sviđa im se. Brza je, brzo se pohvataju pravila, svi igraju u isto vrijeme te nema zamornog čekanja na nečiji potez.
Registrirali ste obrt za izradu i prijevode igara Skockane igre…
“Da, otvorili smo ga ove godine kako bismo hobi pretvorili u dodatno zanimanje. Osim društvene igre “Sretan put! Hrvatska” bavimo se i lokalizacijom i prevođenjem društvenih igara s engleskog i njemačkog jezika, te po tom pitanju surađujemo s raznim izdavačima.
Kod prevođenja društvene igre iznimno je bitno poznavati igru koju prevodite i imati znanja o modernim društvenim igrama jer u protivnom klijent dobiva prijevod koji ne vrijedi ništa i kupac iz njega uopće ne može naučiti igru.
Također, nudimo i lokalizirane krimi-igre njemačkog izdavača “Cocolino”. Radi se o igrama za veća društva u kojima se rješavaju slučajevi ubojstva. Uz te igre društvo se može prilično uživjeti u scene jer zahtijevaju i kostimiranje, što je originalni vid provođenja slobodnog vremena.”
Tko čini vaš tim?
“Naša obitelj. Gotovo sve radimo samostalno, educirajući se putem interneta i razne literature. Grafički dizajn ipak prepuštamo dizajnerima. Dizajn Sretnog puta za nas je odradila Maja Škripelj, arhitektica i dizajnerica društvenih igara s kojom smo imali prekrasnu suradnju.”
Planovi za dalje…
“Uvijek se nešto ‘kuha’. Trenutačno je u planu vratiti na hrvatske police još jednu tematsku kartašku društvenu igru koja je unatrag više godina bila prilično popularna i dobro prihvaćena. Osim igara tu je i stalno širenje posla oko lokalizacije društvenih igara. Vjerujemo da će vremenom sve više izdavača trebati kvalitetne usluge prijevoda i lokalizacije. U međuvremenu ćemo predstavljati igru na nadolazećem festivalu Projekt Ilica, riječkoj konvenciji RiKon…”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu