Infinum kupnjom američke digitalne agencije ove godine planira rasti 20 posto

Autor: Josipa Ban , 06. rujan 2023. u 07:00
Vodstvo Infinuma i ETR-a, Nikola Kapraljević i James Cole (u sredini)/L. Stanzl/PIXSELL

Domaća IT kompanija preuzela ExpandTheRoom i kreće u jače osvajanje tržišta u SAD-u.

Domaća IT tvrtka Infinum akvizirala je američku IT kompaniju ExpandTheRoom (ETR). Kupnjom kreativne digitalne agencije sa sjedištem u New Yorku Infinum kreće u jače “osvajanje” izrazito kompetitivnog američkog tržišta.

“Akvizicijom ETR-a dobivamo iskustvo i poznavanje tržišta što bi nam trebalo donijeti više projekata, ali i klijenata. Iako smo već prisutni na tom tržištu te tamo ostvarujemo 20% prihoda, ova će kupnja ojačati našu poziciju”, rekao je Nikola Kapraljević, izvršni direktor Infinuma, na konferenciji za medije na kojoj je akvizicija i obznanjena. Njezin iznos nije otkriven.

Rečeno je samo da je dijelom financirana kreditom koji je Infinum dobio od Europske banke za obnovu i razvoj (10,8 milijuna eura), a dijelom vlastitim novcem.

Mala agencija, veliki klijenti

ETR je mala digitalna agencija koja zapošljava 24 ljudi, a ima respektabilne klijente - Reuters, Citibank, ESPN, Business Insider, Honda, Coca-Cola.

Zajedno smo jači
Druga akvizicija koju je tvrtka Infinum, koja se bavi dizajnom i razvojem softvera, odradila u nepune dvije godine sigurno je dobar znak za cjelokupni domaći IT sektor. Da domaće tvrtke akviziraju strane, posebno one iz SAD-a, rijetka je pojava u hrvatskoj IT industriji jer uglavnom svjedočimo exitima, odnosno da jači strani igrači kupuju male hrvatske igrače.

No Infinum, koji ove godine slavi punoljetnost svog poslovanja, zacrtao si je drugačije planove. Kada je i preuzeo ulogu izvršnog direktora u ožujku 2022. Kapraljević je najavio da mu je cilj dići prihode tvrtke na 100 milijuna eura u sljedećih pet godina. Osim organskim rastom, plan je bio ambiciozne brojke ostvariti akvizicijama.

Prvu su realizirali u prosincu 2021. kada su kupili 3D Development iz Sjeverne Makedonije, a sada i ETR. Ona je, rekao je Kapraljević, Infinumu iznimno važna jer je za razliku od zapadne Europe i istočne obale SAD-a, pridobivanje klijenata na zapadnoj obali “veći izazov”. Taj bi izazov trebao olakšati ETR.

A riječ je o maloj digitalnoj agenciji, osnovanoj 2002., koja zapošljava 24 ljudi. Iako mala ETR ima respektabilne klijente kao što su Reuters, Citibank, ESPN, Business Insider, Honda, Coca-Cola.

“Nismo planirali da ćemo biti akvizirani od hrvatske kompanije”, iskren je James Cole, izvršni direktor ETR-a i njezin suosnivač (uz prijatelja Todd Doylea). Ipak, ponudi nisu uspjeli odoljeti i uvjereni su da će s Infinumom, koji broji oko 400 zaposlenika, dobiti na vrijednosti.

29

milijuna eura trebali bi iznositi konsolidirani prihodi Infinuma u 2023.

“Kada sam prije godinu i pol dana upoznao Nikolu Kapraljevića bio sam impresioniran njime, kao i onime što je njegov tim postigao s Infinumom. Također, zajednička su nam kultura poslovanja i odnos prema zaposlenicima”, objašnjava Cole razloge zašto su pristali postati dio Infinuma.

Sljedećih godinu dana, rekao je Kapraljević, brend ETR-a će ostati, nakon čega će odlučiti hoće li dalje poslovati kao Infinum. Također, dodao je, broj zaposlenih u SAD-u trebao bi rasti. Ova bi kupnja, na kojoj se radilo godinu i pol dana, trebala biti win-win situacija i za jednu i drugu kompaniju, a najviše, kaže Cole, za njihove klijente.

Zajednički, odnosno konsolidirano, kompanije bi do kraja godine trebale ostvariti 29 milijuna eura prihoda te rast od 20%. Inače, Infinum je prošlu godinu završio s 23,2 milijuna eura prihoda i rastom od 24%. Ovo su nešto slabije stope rasta nego prethodnih godina, kada su se kretale oko 30%.

Kako kompanija raste, ističe Kapraljević, teže je održati tako visoke stope raste. Zato su prionuli akvizicijama, a na ovoj američkoj ne planiraju stati. “Planiramo raditi na tome da organski rastem, ali i da se širimo akvizicijama”, rekao je izvršni direktor kompanije koja trenutno ima osam ureda u sedam zemalja.

AI kao prilika za rast
Postojeći klijenti, i ETR-a i Infinuma (Porsche, Philips, KPMG, Warner Brothers), mogu biti sigurni da će im udružene snage dviju kompanija olakšati proces digitalne transformacije, poručuju s konferencija za medije izvršni direktori.

“Uvođenjem tehnologija poput umjetne inteligencije, potrebe za digitalnom transformacijom samo će se dodatno povećavati. Ulazimo u novu eru te iz prve ruke vidimo da brendovi traže dodatnu ekspertizu kako bi se prilagodili novim okolnostima. S obzirom na te trendove, Infinum i ETR strateški se udružuju kako bi bolje vodili i usmjeravali globalne klijente kroz izazove s kojima će se suočavati u budućnosti”, kaže Cole.

Usto, ističe Kapraljević, određene prognoze govore da bi svjetsko tržište IT usluga do 2028. godišnje trebalo prosječno rasti po stopi od 7,37%. S razvojem umjetne inteligencije, interneta stvari (IoT) i ostalih digitalnih proizvoda i alata prostora za rast je mnogo, no treba ga iskoristiti. Ovom akvizicijom Infinum je jači u svom cilju da raste jače od navedene prognoze rasta tržišta na kojem posluje.

Komentirajte prvi

New Report

Close