Osim hercegovačkih, trenutno najaktivnija gradilišta na Koridoru 5c nalaze se u Zeničko-dobojskom kantonu. Izgradnjom novih dionica radi se na spajanju Zenice i Doboja, što bi se prema najavama moglo dogoditi 2026. godine, prenosi BHT.
Na najdužoj dionici koridora 5c kroz Zeničko-dobojski kanton, Medakovo – Ozimice, u toku su pripremni radovi.
Natječaji u tijeku
Na dionici ceste dugoj 21 kilometar bit će izgrađeno 120 objekata, a rok za to je 30 mjeseci. Osim nabave i prijevoza materijala, ne očekuju nikakve druge građevinske i geološke probleme. S druge strane, s obzirom da dio dionice prolazi kroz tri općine: Žepče, Maglaj i Tešanj, već imaju problem s lokalnim stanovništvom.
– Potrebno je postaviti oko 4,5 do 1.500 kubika nasipa, imamo tunel preko 2 kilometra, imamo nekoliko značajnih mostovskih objekata, tako da će u narednom razdoblju ovo područje biti jedno zaista veliko gradilište, a molimo sve mještane zajednici i lokalnom stanovništvu na razumijevanje, kaže Alaga Husić, predstavnik investitora.
Ova će dionica, zajedno s dionicom Putnikovo brdo – Medakovo, dugom 8,5 kilometara, čija je izgradnja započela u studenom prošle godine, činiti funkcionalnu prometnu cjelinu. A da bi se barem spojila gradilišta Zenice i Doboja, ostala je dionica od Ozimice do Poprikuše u dužini od 12 kilometara.
Tenderska procedura je u tijeku, čekamo i dodjelu tog ugovora, a on bi trebao biti gotov kada i projekt Medakovo-Ozimnice, kako bismo 2026. godine imali spojen jedan blok od Zenice do Doboja magistralom, kaže Alaga Husić. Prema trenutnoj dinamici, dionica Putnikovo brdo – Medakovo kod Tešnja trebala bi biti završena do sredine 2025. godine.
Ekonomski efekti
Po završetku, sam Tešanj, općina s 2.700 poslovnih subjekata, od glavnog grada Sarajeva bio bi udaljen svega 130 kilometara.
– Mnogo nam je bitniji ekonomski učinak koridora po završetku izgradnje jer očekujemo dalja ulaganja, povećanje broja radnih mjesta i bolje uvjete za rad i poslovanje na području općine Tešanj, kaže načelnik općine Tešanj., Suad Huskić.
No, ostaje pitanje hoće li plan Autoceste, da do sredine 2026. godine sjeverni dio Koridora, od Sarajeva do Save, biti u potpunosti izgrađen i ostvaren, s obzirom na stanje na terenu i informacije da su radovi na dionici Vranduk – Ponirak stali zbog troškova proširenja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu