Incident se dogodio u jednom restoranu čije ime nije otkriveno, a navodno ga je osoblje progonilo do parkirališta restorana u glamuroznom ljetovalištu Francuske rivijere i reklo mu da to ‘nije dovoljno’.
Kako su izvijestile lokalne novine Nice Matin, konobar ga je prekorio i rekao mu da se vrati unutra i plati još 500 eura kako bi dosegao “minimalni” iznos napojnice od 1000 eura.
“Mislio je da je bio velikodušan ostavivši 500 eura, umjesto toga je ukoren. Konobar mu je rekao da to nije dovoljno i da se ipak može malo potruditi da dođe do 1000 eura jer je to dosljednije u približavanju 20 posto ukupnog iznosa njegovog računa”, rekao je njegov prijatelj, inače Francuz, koji je s njim bio u restoranu.
Talijan je bio toliko uvrijeđen zbog ovog događaja da je rekao svom prijatelju da više nikada ne želi kročiti nogom u Saint Tropez.
Inače, ovaj incident samo je jedna u nizu priča turista koji putuju u Saint Tropez, popularno odredište za odmor za kraljevske obitelji i bogataše. Turisti su tako ranije ispričali kako neki restorani u obalnom gradu zahtijevaju minimalnu potrošnju od 1.500 eura, dok se u drugim dijelovima Francuske rivijere očekuje da će kupci potrošiti najmanje 10.000 eura
“Tijekom nedavne večeri, restoran koji dobro poznajemo zahtijevao je minimalnu potrošnju od 1500 eura po svakom”, rekao je za Nice Matin gost koji je rekao da se vjerojatno neće vratiti u Saint-Tropez.
Također je objavljeno da je jednoj obitelji u restoranu u Ramatuelleu, južno od Saint-Tropeza, osoblje reklo da minimalna potrošnja za tamošnjim stolom iznosi 100.000 eura.
Turisti kažu i da osoblje restorana provjerava mušterije – i ako otkriju da nisu dali dobru napojnicu tijekom prethodnog posjeta, ne bi im dopustili da ponovno rezerviraju stol, izvještava Repubblica.
Gradonačelnica Saint-Tropeza, Sylvie Siri, rekla je da je pozvala vlasnike lokalnih restorana na sastanak na kraju ljetne sezone kako bi “pročistili” svoje trenutne prakse i “dočekali goste na dostojanstveniji način”.
Govoreći o tome kako restorani rezerviraju stolove samo za klijente koji pristanu na minimalnu potrošnju, Siri je rekla: “To je praksa slična iznudi, oblik reketiranja.”
Inače, ovo je najnoviji primjer vrtoglavo visokih troškova uživanja u barovima i restoranima na nekim od najekskluzivnijih europskih ljetovališta. Jedna obitelj je donijela tortu sa sobom na proslavu u Palermu na Siciliji, a restoran im je naplatio im je 20 eura za rezanje rođendanske torte na komade.
U drugom pak restoranu, također u Italiji gosti su bili šokirani nakon što su im konobari naplatili 2 eura za prazan tanjur kako bi njihova kći mogla probati tjesteninu. Talijani su se rugali restoranu zbog neobične naplate, a osudio ju je čak i regionalni guverner. Ida Germano, vlasnica Osteria del Cavolo u Finale Ligureu, rekla je za The Times da je naknada valjana jer više tanjura za čišćenje znači i više posla.
Otkako su se međunarodna putovanja vratila u normalu nakon globalne pandemije, nezadovoljni turisti sve su češće u nevjerici zbog pretjeranih računa u barovima i restoranima na brojnim europskim destinacijama za odmor.
U još jednom skandalu s cijenama, paru koji je tražio dodatnu žličicu kako bi mogli podijeliti desert naplaćeno je 1,50 eura u pizzeriji blizu Albe, u sjevernom Piemontu, a poznat je i slučaj sa talijanskog jezera Como koji kupcima naplaćuje dodatnih 2 eura (1,70 funti) samo da prepolove svoje sendviče.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu