Iskra Brodogradilište priprema u Šibeniku velike investicije u proširenje operativne obale i nove hale. Vrijednost ulaganja doseže 30 milijuna eura, no dinamika i realizacija ovisit će o promišljenosti države i želje da ovog brodograditelja održi na duge staze.
Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja, naime, stigao je ovih dana od šibenske Iskre zahtjev za ocjenu utjecaja na okoliš za projekt rekonstrukcije postojećeg brodogradilišta, što uključuje proširenje manipulativne površine sinkrolifta i izgradnju operativne obale, te nekoliko novih objekata.
Obnovljeni objekti
U elaboratu, koji je javno dostupan, vidljiv je čitav niz aktivnosti koje se planira provesti, od uklanjanja postojećih objekata, među kojima je i spremnik za zauljene vode i još nekoliko njih koji nisu u funkciji, do iskopa terena kojima će se na postojećem području otvoriti prostor za povećanje fizičkih kapaciteta. Sve bi to trebalo rezultirati i dodatnim aktivnostima za 20 do 30 posto u odnosu na postojeće stanje. Ovu sjajnu priču, međutim, vlasnik – slovenski poduzetnik Dušan Šešok – nema namjeru, kako nam je potvrdio, provoditi ako ne može računati na produljenje koncesije pomorskog dobra.
“Koncesija brodogradilištu istječe za deset godina, a naša ulaganja u tom roku neće biti moguće amortizirati i stoga smo zatražili od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture produljenje za još 20 godina”, pojašnjava Šešok. On se nada da će dobiti pozitivan odgovor, te ne skriva da je pomalo i ljut na sebe, jer o tome nije vodio računa kada je početkom 2019. preuzimao brodogradilište, koje je tada bilo tvrtka u teškoćama i zahtijevalo je velika strukturna ulaganja.
Već do sada je, kaže, obnovio gotovo sve škverske objekte i modernizirao proizvodne kapacitete, nedavno su postavljeni i solarni paneli, generalno je učinjen veliki zaokret u poslovanju. Zapela je tek nabava novog plutajućeg doka, i to zbog okolnosti na koje se nije moglo utjecati, rata u Ukrajini, budući da je izgradnja bila ugovorena s tvrtkom iz Hersona. U Iskri pokušavaju naći na tržištu rabljeni dok, kao privremeno rješenje. Postojeći plovni dok kapaciteta je 1500 tona za brodove do 70 metara dužine, a s novim bi se značajno povećale mogućnosti za škver.
Odobrenje Ministarstva gospodarstva da projekt ispunjava uvjete zaštite okoliša potrebno je ishoditi jer se proširuje obala, a iskopom terena postojeći plato za sinkrolift bi se povećao za 31,5 metara i površina postojećeg platoa za oko 4000 četvornih metara. U nastavku platoa za sinkrolift predviđena je gradnja nove operativne obale tlocrtne površine 6100 četvornih metara, a duljina nove obalne linije iznosit će 210 metara, te veza za prihvat brodova oko 82 metra i dubina gaza šest metara.
Je li državi stalo?
U planu je i gradnja dva dodatna hangara površine 2200 četvornih metara, te dodatne skladišne hale površine 1086 četvornih metara. Inače se brodogradilište prostire na ukupno 110.000 četvornih metara, od kojih su 45.000 kvadrata radionice, uključujući dvije zatvorene hale od 2000 četvornih metara za brodove do 65 metara.
Šešok je uvjeren da će u Vladi i resornim ministarstvima pokazati da je državi stalo održati brodograđevnu proizvodnju koja u Šibeniku traje više od 118 godina, a koja se posljednjih godina oporavila i promakla u svijetli primjer u Hrvatskoj. Uz remontne poslove koji su do sada bili zaštitni znak ovog škvera, sada se sve više broje poslovi novogradnje, koje trenutno čine i više od polovice ugovora. Dobru priču u Šibeniku potvrđuje i podatak da Iskra brodogradilište već sada ima osigurane poslove do kraja 2024.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu