Generacija TikTok-a koja je tehnološki pismena oslanja se na najnoviji trend društvenih medija u pronalaženju dobro plaćenih često potpuno ili djelimično udaljenih poslova koji zahtijevaju minimalan napor, a sve da bi se smanjio stres i anksioznost za koje kažu da su štetni po mentalno zdravlje.
“Želim tijekom radnog vremena izlaziti u šetnju, jesti hranu, ići u kupovinu, raditi svakodnevne stvari, a ako bih radila posao gdje nemam fleksibilnost, ne bih to mogla raditi” rekla je jedna mlada žena za FOX Business.
Psiholozi objašnjavaju da su za ovakav stav krivi roditelji boomeri koji su činili sve da potpuno uklone anksioznosti iz života svoje djece, pa nisu navikli na to da u životu imaju neki problem, piše Ekapija.
-“U tom slučaju, nemaš nikakvog iskustva s tim, plašiš se toga i bježiš od toga umjesto da napraviš ono što su mnogi ljudi napravili, da se suočiš da problemima i da shvatiš da te nisu ubili i da možeš da podneseš anksioznost”, objašnjava psihologinja Suzy Welch.
Iako je taj trend stereotipno povezan sa “lijenim djevojkama”, mnogi nagađaju da ovo pitanje nije isključivo rodno i da se može primijeniti na čitav spektar generacije Z.
Reno Davis, 22-godišnji poduzetnik i stručnjak za nekretnine, primjerice, rekao je za FOX News da misli da je cijela njegova generacija lijena i, iako bi trend pronalaženja opuštenijih poslova mogao pomoći im trenutno, pitanje je kakve će to posljedice imati u budućnosti.
“Tako ne dobivate nikakvo iskustvo u stvarnom svijetu, pa se lakše dolazi do neuspjeha. U jednom trenutku će naići na prepreku i neće znati kako se izboriti s njom jer su navikli da idu lakšim putem, bilo da je to posao ili život uopće”, kaže Davis.
Drugi misle da bi ovaj trend, kao što mu ime implicira, mogao dovesti do katastrofalnih posljedica.
“Procjenjuje se da će 30% radnika pripadati generaciji Z do 2030. godine. Dakle, ako ne žele da rade, tko će onda preuzeti poslove “, kaže Welch.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu