Za mala i srednja poduzeća koja nemaju vlastiti ERP sustav ili sa manjom količinom dokumenata, Web EDI je odličan izbor rješenja. Za korištenje Web EDI portala potreban je samo pristup internetu, što razmjenu elektroničkih poslovnih podataka s trgovačkim partnerima čini jednostavnim i financijski prihvaljivim procesom. Podaci se prenose u ispravnom EDI formatu putem EDI platforme eXite®, čime se osigurava sigurna isporuka i prijem svih elektroničkih poslovnih dokumenata.
Krajem prošle godine napravljena je nova inačica Web EDI-ja koja će biti još pristupačnija i fleksibilnija.
Kako bi korisnicima olakšali usklađivanje i pridržavanje dogovorenih pravila sa svojim poslovnim partnerima, Web EDI sustav nudi alate za prilagodbu korisničkog iskustva na temelju pravila vanjskih partnera:
- Vizualni prikaz dokumenata i ispisa u potpunosti je prilagodljiv za svakog vanjskog poslovnog partnera. (svaki partner u EDI razmjeni)
- Redoslijed dokumenata poslovnog procesa , uključujući obvezne ili izborne dokumente i uvjete koji se moraju primijeniti kako bi se omogućila izrada ili izmjena dokumenta.
- Izrada sljedećeg dokumenta na temelju podataka iz prethodnog dokumenta , kako bi se smanjio ručni unos podataka za korisnika i spriječile pogreške pri unosu (Narudžba → odgovor na narudžbu).
- Provjera valjanosti sadržaja obrasca dokumenta po formatu dokumenta ili ako je zatraženo/potrebno čak i prilagodljiva pravilima vanjskog poslovnog partnera.
Shema boja i logotip korisničkog sučelja mogu se prilagoditi za pružanje “brendiranog” iskustva za Web EDI portale.
Web EDI sustav ima mogućnost prilagodbe formata za svakog partnera u EDI razmjeni, te su svi dokumenti u razmjeni čitljivi primateljima dokumenata
Kako Web EDI funkcionira?
Poslovni partneri mogu vam slati digitalne narudžbe u standardiziranom formatu pomoću Web EDI-ja. Izravno i gotovo u stvarnom vremenu. Inače, tehnički naziv narudžbe u EDI-ju je ORDERS. Čim se narudžba prihvati, odmah ćete primiti obavijest putem e-pošte. Zatim se možete prijaviti u web aplikaciju, pregledati narudžbu i saznati potreban datum isporuke. Kada obradite narudžbu i pripremite isporuku, pomoću aplikacije ćete obavijestiti klijenta o nadolazećoj isporuci robe slanjem otpremnice (DESADV). Većina podataka može se lako uzeti iz narudžbe. Zatim ćete te podatke, kao i dogovorene cijene i pojedinosti o fakturiranju, koristiti za izradu fakture (INVOIC). Svi su koraci transparentni te se mogu pratiti u bilo kojem trenutku.
Između ostalog, velika prednost Web EDI-ja je što se tamo mogu pohraniti osnovni podaci o dobavljaču, trgovcu i artiklu.
Osnovni jezik EDI-ja je EDIFACT. Postoji više od 200 vrsta poruka (tj. vrsta dokumenata), ali samo se neke od njih obično koriste u Web EDI-ju. To uključuje ORDERS (narudžba), DESADV (otpremnica) i INVOIC (račun).
Prednosti Web EDI-ja:
- Ne morate ništa instalirati
- Cjenovno povoljan
- Spreman za trenutnu upotrebu
- Elektronička obrada cijelog postupka od narudžbe do računa
- Integrirana administracija matičnih podataka
- Vrlo jednostavan za korištenje
- Eksportiranje, ispis i preuzimanje u PDF formatu
- Višejezična podrška
- Rješenje za više industrija
Sadržaj omogućio Editel Adria d.o.o.