Fintech rješenje ePlati planiranom dinamikom postaje sastavnim dijelom najkorištenijih računovodstvenih programa i poslovnih rješenja na tržištu. Do kraja godine, većina od 455 partnera mojeRačun mreže obogatit će korisničko iskustvo svojih klijenata automatizacijom izrade platnog naloga i iniciranjem plaćanja kroz računovodstveni program.
“Unaprjeđenjem svojih rješenja uslugama PIS i AIS, partneri s kojima smo već razvili najveću infrastrukturu za razmjenu digitalnih dokumenata, klijentima štede resurse, a istovremeno povećavaju kvalitetu i ažurnost njihovih financijskih podataka”, istaknuo je Josip Kovačec, savjetnik Uprave tvrtke Elektronički računi.
Podsjetimo, usluga plaćanja i iniciranja plaćanja (PIS) i usluga informiranja o bankovnom računu (AIS) ključne su inovacije proizašle iz PSD2 Direktive Europske unije donesene kako bi se, kroz potporu razvoja financijskih tehnologija, ostvario konkurentniji i inovativniji europski financijski sektor.
“Trenutno smo jedini licencirani pružatelj platnih usluga PIS i AIS, objedinjenih pod brendom ePlati, čime smo nedvojbeno dokazali status disruptora na tržištu digitalnih usluga. Dvije smo godine intenzivno radili na rješenju, odnosno certifikaciji i licenciranju Hrvatske narodne banke, a prošle godine u srpnju upisani smo u Registar pružatelja platnih usluga i izdavatelja elektroničkog novca kao jedina institucija za platni promet za usluge PIS i AIS”, podsjetio je Kovačec.
Automatsko knjiženje
Prvi na tržištu ponuditi uslugu koja povećava operativnost i smanjuje troškove, ponovno se za Elektroničke račune pokazalo kao formula za uspjeh. Sve je veći broj korisnika preselio platni promet u računovodstvene programe, a sam ePlati nadišao je uvjerenje da će biti najkorisniji struci, odnosno računovodstvenim tvrtkama.
“Posljednjih mjeseci prikupili smo iskustva korisnika i došli do spoznaje da, osim računovodstvenih servisa i kompanija s velikim dnevnim prometima po računima, veliku korist uživaju mikro tvrtke gdje su direktori često i svojevrsni knjigovođe, zatrpani u gomili izlaznih i ulaznih računa. Direktorica jedne takve kompanije, koja dolazi iz šumarskog sektora, rekla nam je kako je ranije satima prepisivala stavke izvoda i mozgala na koji konto što knjižiti, a danas se, zahvaljujući AIS-u većina stavki s izvoda sama proknjiži”, rekao je Kovačec.
Usluga dohvaćanja informacija o stanju računa (AIS) korisnicima i njihovim ovlaštenicima, primjerice spomenutim računovodstvenim servisima, omogućuje da u stvarnom vremenu prate sve promjene na bankovnom računu, ili više njih, i to direktno kroz njihov računovodstveni ili poslovni program (ERP).
Prometi u stvarnom vremenu
Aktivacijom ePlati unutar računovodstvenog programa subjekti ne moraju čekati izvatke o prometu po računima od prethodnog dana kako bi knjižili platni promet niti se moraju direktno spajati na internet bankarstvo poslovnih banaka i tražiti i provjeravati pojedinačne transakcije, već sve informacije o uplatama zaprimaju automatski.
Zato se, između ostalog, ova usluga isticala kao pozitivna promjena za poslovanje desetaka tisuća računovodstvenih servisa u Hrvatskoj. Ako je knjigovođa ovlaštenik na računu klijenta, aktivacijom ePlati u svom računovodstvenom programu ima mogućnost koristiti sve značajke usluge za poslovne račune svih klijenata.
“Interno računovodstvo u nekoj kompaniji najčešće ima pristup izvodima po računima od prethodnog dana, no vanjska se suočavaju s problemom zakašnjele dostave dokumenata. Aktivacijom usluge ePlati (AIS) čak i u stvarnom vremenu mogu pratiti platni promet subjekata kojima vode financijsko poslovanje”, pojašnjava Kovačec.
Usluga ePlati za klijente
Usluga ePlati (AIS) omogućuje knjigovodstvenim servisima ili odjelima računovodstva u tvrtki da automatski dobivaju informacije o prometu i stanju po računu svojih klijenata te odmah knjiže nastale promjene.
“Subjekti s računima u više poslovnih banka ne moraju više puta u danu provjeravati internetska bankarstva kako bi utvrdili promjene prometa i stanje po računima jer im ih ePlati (AIS) automatski dostavlja u računovodstveni softver. Servisi više ne moraju u dva dana knjižiti izvode za cijeli mjesec, nego sami biraju dinamiku zaprimanja prometa po računu svojih klijenata”.
Računovodstveni servis danas više ne mora čekati papirnati izvod od klijenta ili pamtiti lozinke za različita internet bankarstva jer putem ePlati (AIS) može automatski povlačiti izvatke o prometu po njihovim računima.
Za razliku od klasičnog učitavanja XML datoteke izvoda, što je usluga koju trenutno pruža većina banka, korisnik ePlati ne mora ulaziti u internet bankarstvo, povući datoteku na radnu površinu računala potom je učitati u računovodstveni program, ili je pak preuzimati putem s e-maila, već to čini automatski, zadajući nalog jednim klikom da ePlati (AIS) povuče izvod direktno u program.
“Gostujući u podcastu Zeleno poslovanje, naša je klijentica zaključila kako ePlati (AIS) ne samo da je unaprijedio kvalitetu njenog rada, nego je unaprijedio i kvalitetu rada njenih djelatnika koji su sada brži, točniji i manje opterećeni. Njima je ePlati danas svakodnevica, ne samo za informiranje o stanju računa, nego i za zadavanje svih platnih naloga kroz uslugu PIS”, rekao je savjetnik Uprave tvrtke Elektronički računi.
Iniciraj i plati
Kroz ePlati (PIS) mogu se zadavati nalozi za plaćanja svih knjigovodstvenih isprava koje se evidentiraju i knjiže u računovodstvenom programu, ali po daleko kraćem postupku.
Postupak plaćanja računa kod poslovnih subjekata uobičajeno podrazumijeva knjiženje računa, kreiranje platnih naloga u računovodstvenom programu, eksport datoteka s nalozima, pristup, odnosno “ulogiravanje” u internetsko bankarstvo, učitavanje datoteke s nalozima i konačno plaćanje. Usluga iniciranja plaćanja (PIS) proces skraćuje na dva koraka – iniciraj i autoriziraj plaćanje.
“Ako je knjigovodstvena isprava već evidentirana računovodstvenom programu, nalog za plaćanje se zadaje iz programa, ePlati provjerenu platnu transakciju dostavlja u banku, a transakcija se provodi u banci odmah nakon autorizacije klijenta”, pojasnio je Kovačec.
Autorizaciju platnog naloga obavlja direktno korisnik platne usluge putem jedne od raspoloživih metoda snažne autentifikacije klijenta (SCA). U konkretnom slučaju, riječ je o dvofaktorskoj autentifikaciji (2FA), odnosno autorizaciji tokenom, koja se smatra najsigurnijim načinom autentifikacije jer isključivo osoba koja posjeduje token, ili je ovlaštena za njegovo korištenje, može pristupiti stranici i autorizirati nalog.
“Mogućnost da se nešto odradi kroz jedno sučelje, kao što je slučaj kod ePlati, samo po sebi govori da je korisniku daleko lakše raditi posao. U svakom poduzeću cashflow je stvarno bitan, a ova usluga, osim što pruža mogućnost plaćanja računa u dva klika, omogućuje korisnicima da prometi po bankovnim računima dolaze u računovodstveni program bez njihove intervencije. Osim toga omogućuje i da se transakcije s ispravnim pozivom na broj automatski povezuju s računima. Tako se smanjuje opterećenje financijskog sektora”, zaključio je Kovačec.
* Sadržaj omogućio MojeRačun