Oklada se isplatila: Zabrana dijeljenja lozinki donijela Netflixu dvostruko više od procjena

Autor: Ana Blašković , 23. srpanj 2023. u 07:30
FOTO: REUTERS/Mike Blake

Zbog smanjenja broja korisnika nakon pandemije ‘streaming’ plaforma u borbi za prihode.

Odluka Netflixa da ograniči dijeljenje lozinki za pristup sadržaju na toj ‘streaming’ platformi donijela je kompaniji 5,9 milijuna novih pretplatnika, dvostruko više od procjena analitičara.

Nakon što je lani šokirao svoje ulagače gubitkom pretplatnika kako je kopnjela pandemija, Netflix je povukao dva poteza: uveo je jeftiniju verzije usluge s oglasima te pokušao ograničiti dijeljenje lozinki, praksu koju je više-manje ignorirao u godinama rasta.

Platforma je u svibnju onemogućila dijeljenje lozinki za račune u SAD-u, Velikoj Britaniji i više od stotinu drugih zemalja. U SAD-u je Netflix korisnicima poručio da, žele li podijeliti svoju lozinku, moraju platiti 7,99 dolara mjesečno za dodavanje osobe izvan kuće ili 6,99 dolara ako su spremni imati verziju uz oglase.

8,2

milijarde dolara iznosili su tromjesečni prihodi Netflixa

Nadmašili Wall Street
Čini se da ta politika djeluje, piše Financial Times. U tri mjeseca do kraja lipnja Netflix je povećao broj svojih pretplatnika za 5,9 milijuna, znatno iznad očekivanja Wall Streeta na kojem se kalkulirao brojkom od dva milijuna. “Reakcija na otkazivanje (mogućnosti dijeljenja lozinke) bila je slaba”, rekla je tvrtka.

Tromjesečni prihodi Netflixa porasli su na 8,2 milijarde dolara, tri posto više nego prije godinu dana, ali manje od predviđanja od 8,3 milijarde dolara. Kompanija je predvidjela da će se prihod dosegnuti 8,5 milijardi dolara u tromjesečju, dok su analitičari prognozirali 8,7 milijardi dolara.

Nakon objave rezultata dionice Netflixa izgubile su na vrijednosti više od 8 posto. Prema pisanju FT-a, Netflixovo onemogućavanje dijeljenja lozinki odražava surovu stvarnost skupog modela streaminga.

Dok je Wall Street bio više zainteresiran za streaming, ulagači su kroz prste gledali ostvarene gubitke, no sve dok su mogle brzo dobivati nove pretplatnike. S hlađenjem tržišta ulagači su više usredotočeni na profit, a jača i konkurencija poput Disneya i drugih.

Za razliku od Disney+, Paramount+ i drugih konkurentskih streaming servisa koji još posluju s gubicima, Netflix posluje s dobiti. Tromjesečna neto dobit kompanije dosegnula je 1,5 milijardi dolara, tri posto više u odnosu na isto razdoblje 2022.

Ušteda zbog štrajka u Hollywoodu

Zbog štrajka će tvrtka potrošiti manje na nove naslove pa, umjesto 3,5 milijarde dolara novčanog tijeka, sada očekuje 5 milijardi dolara.

Dugoročna strategija
Štrajk glumaca i scenarista u Hollywoodu, koji je zaustavio filmsku i televizijsku produkciju u SAD-u, prelit će se na poslovanje Netflixa. Tvrtka je već najavila da će ove godine potrošiti manje novca na nove naslove i sada očekuje 5 milijardi dolara novčanog tijeka umjesto 3,5 milijarde koliko je iznosila prethodna procjena.

Analitičar PP Foresighta Paolo Pescatore rekao je da su rezultati “snažna podrška” Netflixovoj strategiji lozinki, ali je upozorio da je slamanje “kratkoročna mjera”. Netflix “treba razmotriti svoju srednjoročnu i dugoročnu strategiju određivanja cijena”, rekao je za FT.

Nakon prošlogodišnjeg pada, dionice Netflixa su porasle su u 2023., dobivši na vrijednosti više od 60 posto. “Premda smo ostvarili stabilan napredak ove godine imamo još posla da ponovno ubrzamo naš rast”, rekao je Netflix u pismu dioničarima.

Komentirajte prvi

New Report

Close