Omiljeni ljetni desert, potpuno neočekivano, postao je referentna vrijednost koja se u domaćim, ali i stranim medijima, često koristi kao krunski dokaz da dobrim dijelom našeg cjelokupnog turističkog proizvoda ovoga ljeta u značajnoj mjeri upravlja pohlepa. Jesu li u pravu oni koji to tvrde ili je problem stvarno, kako to neki drže, u ‘škrtim gostima’, činjenica je da pred izlozima sa sladoledom, bar onima u centru najvećeg istarskog grada, ovog ljeta nema ni redova, ni čekanja sličnog onom kakvom se moglo svjedočiti proteklih godina.
‘Možda je problem u manjku gostiju ili u previše mjesta koja ovog ljeta imaju sladoled u ponudi?’, zapitao se pulski ugostitelj Mario Funčić gledajući statistiku dnevnog prometa koja je svakodnevno varirala tek između 30 i 50 prodanih kuglica, piše Novi list.
– Prije nešto više od mjesec dana otvorili smo u centru Pule ‘gelato shop’, a dobavljači i ostali s kojima smo razgovarali o tome sugerirali su nam cijenu od 2 eura za kuglicu, kakva je ove godine na obali uobičajena. Prihvatili smo sugestiju i krenuli s tom cijenom, ali promet je bio i više nego skroman. Onog dana kad smo otvorili, prodali smo 34 kuglice, a situacija se nije značajnije mijenjala ni u idućim danima, kaže naš sugovornik. Svjestan da je vrag odnio šalu i da u lokaciji ili poslovnom modelu koji je zamislio nešto ozbiljno ne štima, odlučio je malo ispitati tržište tako što će se igrati s cijenom. Krenuo je s akcijom u kojoj je dotadašnju cijenu prepolovio i instant reakcija tržišta bila je fascinantna.
– Već prvi dan prodaje po toj novoj cijeni prodali smo 332 kuglice, a brojka je nastavila rasti pa smo dnevno prodavali i do 700 kuglica. Po završetku akcije cijenu smo vratili na 2 eura, a reakcija tržišta ponovo je bila trenutna. Ljudi su prilazili prozoru, primijetili bi tu novu cijenu i odlazili bez sladoleda. S promjenom sam pao opet tamo gdje sam bio, na 50-ak prodanih kuglica dnevno, a to znači da sam nakon podmirenja svih troškova, tih dana praktički ostajao u minusu, kaže Funčić.
Kupce u većem broju nije vratila ni nekakva srednja cijena od 1,50 eura za kuglicu, a nakon što je složio matematiku shvatio je da je najbolju zaradu imao onda kad je cijena kuglice bila najmanja. Akcijska cijena je vraćena, a promet je ponovo počeo rasti kako turista, tako i Puljana koji od početka turističke sezone od tržnice i trgovine, do kafića i restorana, svakodnevno moraju izlaziti na kraj s prenapuhanim ljetnim cijenama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Dobar je i onaj drugi u onoj maloj ulici kaj je prije bio pizzeria isti konobar 25 godina . Nokturno
Hokey pokey je išao za 1,6 redovi ogromni.. najsladoled na svijetu .
Dok nisam završio u nekom selu francuskom od 300 ljudi i dobio sladoled/ sorbet ( nije baš bio čisti sorbet) od maline sa listićima metvice po 2 eura.. s malo čokolade sa strane
U drugom fr. Selu (700 ljudi) menu 15 eura.. kava je doduše 5.. navodno u Parizu ima menija po 22-25 eura u nekim vrlo finim mjestima.. bar je bilo do pred koju godinu
Gugelhof ( tam je bio Clinton) je bil jeftiniji od pol zagrebačkih restaća danas.. pogotovo u usporedbi s plaćom . Dakle plata 1300-1400, stan 8-10 eura po kvadratu s režijama, recimo 300 eura.. kebab 3 eura.. sad je valjda 4-5.
Na Jadranu je usporedivo 3 mjesta gdje sam bio
Mali lošinj restać na obali u sklopu Jadranke s debelim kuharom.
Pizzeria u Krku .
Lonely planet u Crikvenici s burgerima..
Ligu ispod ide batak Grill, osim paštete koja je vrh .
Jedini restoran u ZG je kapuciner što se mene tiče.. i batak Grill je dobar..
Za green gold sam čuo ali gdje je to uopće?
Većinu tih gelatta ne bi ni pola eura..
Pravi sladoled ide za 2 bez beda ..
Uključite se u raspravu