IBM-ova tehnologija budućnosti

Autor: PD VL native tim , 14. srpanj 2023. u 15:31
Katija Rak, voditeljica IBM Client Innovation Centra. Photo: Robert Anic/PIXSELL

Katija Rak, voditeljica IBM Client Innovation centra, govori o provedbi strategije vezane uz tzv. hybrid cloud i umjetnu inteligenciju, dvije najvažnije poslovne tehnologije današnjice.

IBM posluje u više od 175 zemalja diljem svijeta. Njihova strateška platforma, usmjerena na hybrid cloud i umjetnu inteligenciju, sastoji se od četiri poslovna segmenta: softver, savjetovanje, infrastruktura i financiranje. Strategija IBM-a usklađena je s potrebama klijenata koji, sukladno zahtjevima tržišta, ubrzavaju svoje digitalne transformacije. Više o poslovanju i uslugama IBM-a otkrila nam je Katija Rak, voditeljica IBM Client Innovation Centra.

Što je u fokusu poslovanja IBM-a?

IBM se fokusirao na svoju sposobnost integracije tehnologije i poslovne stručnosti za klijente i partnere. Naš portfelj temelji se na dvjema najtransformativnijim tehnologijama današnjice – hybrid cloud i umjetnoj inteligenciji. Naš pristup tržištu objedinjuje potreban softver, savjetovanje i infrastrukturu koju zahtijevaju naši klijenti iz cjelokupnog rastućeg ekosustava partnera.

S kojim se to izazovima susreću vaši klijenti, u kojim segmentima traže vašu stručnu podršku?

Naši klijenti i partneri sve češće se suočavaju s nizom specifičnih poslovnih izazova – od inflacije, prekida unutar opskrbnih lanaca, nedostatka stručnog kadra, sve većih prijetnji kibernetičkoj sigurnosti pa sve do imperativa održivosti.

Istovremeno, korisnici prepoznaju tehnologiju kao konkurentsku prednost kojom su sposobni odgovoriti na trenutne izazove, a time osigurati budućnost svojeg poslovanja povećanjem produktivnosti, smanjenjem troškova, pokretanjem inovacija i poticanjem rasta.

Protekle godine u IBM-u su bile doista uzbudljive, na čemu ste sve radili?

IBM nastavlja provoditi strategiju vezanu uz hybrid cloud i umjetnu inteligenciju, dvije najvažnije poslovne tehnologije današnjice te smo tijekom posljednjih nekoliko godina pokrenuli duboke promjene unutar tvrtke kako bismo proveli spomenutu strategiju.

Kontinuirano uvodimo inovacije u ponudu softvera i infrastrukture te povećavamo i poboljšavamo mogućnosti savjetodavnih organizacija. Proširili smo partnerski ekosustav, pojednostavili model izlaska na tržište i krenuli u strateške akvizicije i prodaje. Strategija IBM-a usklađena je s potrebama naših klijenata, dok oni, sukladno zahtjevima tržišta, ubrzavaju svoje digitalne transformacije.

Recite nam nešto o IBM Inovacijskom centru za korisnike u Zagrebu

Inovacijski centar za korisnike u Zagrebu (CIC Zagreb) dio je IBM-ove globalne mreže inovacijskih centara i specijaliziran je za globalnu isporuku tehnoloških usluga. Osnovan je 2016. godine i od tada brzo raste, te pruža širok raspon tehničkih usluga koristeći IBM-ove alate i industrijsku ekspertizu, klijentima u javnom i privatnom sektoru, kao i IBM-ovim internim klijentima.

Centar je osnovan kao važno središte za europska tržišta koji pruža udaljenu tehničku podršku za hardverske i softverske proizvode na desetak jezika. Suradnja timova unutar CIC-a Zagreb omogućuje standardizaciju procesa pružanja usluga i rezultira dosljednom kvalitetom. Tim pruža hardversku i softversku podršku za cjelokupno IT okruženje klijenata, unutar i izvan podatkovnog centra za IBM-ove i ne-IBM-ove proizvode. Putem vođenih usluga, naš tim klijentima pruža veću vidljivost i inovativnija rješenja za održavanje proizvoda.

Pristup nam je usmjeren na klijenta – prilagođavanjem iskustva usluge i pronalaženjem novih načina poboljšanja zadovoljstva klijenta ciljamo na povećanje vrijednosti njihova poslovanja.

Kakav kadar stvarate, tko je idealan IBM CIC zaposlenik?

U CIC-u Zagreb cilj nam je razviti visokokvalificirane i motivirane zaposlenike te im pružiti priliku za daljnji razvoj karijere. Posvećeni smo kontinuiranom razvoju vještina te potičemo razne certifikacijske programe priznate u industriji za razvoj tehničkih vještina i upravljanje projektima.

Za naše timove neprekidno oblikujemo edukacije i programe namijenjene razvoju osnovnih “soft” vještina (poput komunikacije, efikasne suradnje, timskog rada, itd.) i tehničkog znanja. Timovi imaju priliku sudjelovati u našim programima za razvoj vještina vođenja koji cilja na ambiciozne lidere, voditelje timova ili tehničke voditelje. Također imamo i programe posebno osmišljene za žene, buduće talentirane liderice.

Težimo raznolikosti i rodnoj ravnoteži dajući jednak pristup i mogućnosti te uklanjajući prepreke bilo koje vrste diskriminacije. Bilježimo odlične rezultate glede zastupljenosti ženske populacije na svim razinama organizacije.

Projekti volontiranja unutar centra imaju različite ciljeve, poput poboljšanja života osoba u potrebi, rješavanja društvenih problema, podizanja svijesti i promicanja razvoja zajednice. Postavljanjem ovakvih aktivnosti također svojim zaposlenicima pružamo priliku da razviju nove vještine, pozitivno utječu na svoje okruženje i budu društveno odgovorni.

New Report

Close