Prvi krug dodjele vaučera za digitalizaciju mikro, malih i srednjih poduzeća završio je 7. srpnja, no već krajem godine bit će dostupna nova alokacija bespovratnih sredstava za digitalnu transformaciju najdinamičnijeg dijela gospodarstva.
Podsjetimo, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja je, kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021. – 2026., još 1. lipnja objavilo poziv za dostavu projektnih prijedloga “Vaučeri za digitalizaciju” s alokacijom od gotovo tri i pol milijuna eura po svakom ciklusu. Planirana su ukupno tri roka.
“Sljedeći rok za prijavu projekata za bespovratna sredstva bit će od 1. studenoga do 1. prosinca 2023. godine, što svima onima koji se nisu stigli pripremiti za ljetni rok ostavlja dovoljno vremena da izaberu najbolja rješenja na tržištu i provedu digitalnu tranziciju”, istaknuo je Marko Emer, CEO tvrtke Elektronički računi.
Vaučer za ured bez papira
Ova kompanija jedan je od dobavljača iz Kataloga pružatelja usluga, objavljenog uz poziv za dodjelu vaučera, za složena digitalna rješenja. Riječ je o vaučeru koji korisnicima nudi i najveći ukupni raspoloživi iznos sredstava – čak 19.900 eura.
“Sredstvima iz NPOO-a, mikro, male i srednje tvrtke mogu poboljšati digitalne vještine, ulagati u digitalni marketing, izraditi strategiju digitalne transformacije, odraditi dijagnostiku kibernetičke otpornosti ili iskoristiti bespovratna sredstva kako bi uveli složena digitalna rješenja. Mi smo ponuditelj koji im može omogućiti da u sklopu samo jednog vaučera postanu ured bez papira”, rekao je Emer.
U proteklih deset godina mojeRačun je postao sinonim za razmjenu elektroničkih računa i drugih elektroničkih knjigovodstvenih isprava, što potvrđuje brojka od više od 200 milijuna digitalnih dokumenata naših korisnika koje su do danas posredovali.
No, Elektronički računi ne pružaju isključivo prijenos eRačuna od točke A do točke B, nego potpunu digitalizaciju svih poslovnih dokumenata tako da svaka tvrtka u Hrvatskoj može odmah postati bespapirni ured.
“Uz mojeRačun i mojeArhiv, tvrtke mogu putem bespovratnih sredstava za digitalizaciju uvesti i mojDMS te fintech inovaciju ePlati koja, trenutno jedina na tržištu, objedinjuje uslugu plaćanja i (PIS) i uslugu informiranja o bankovnom računu (AIS).
Zahvaljujući ovim rješenjima tvrtke više ne moraju raditi u prošlosti, već informaciju o svakoj uplati, sa svih poslovnih računa tvrtke, zaprimaju u stvarnom vremenu, direktno u svoj poslovni ili računovodstveni program”, pojašnjava predsjednik Uprave tvrtke Elektronički računi.
Računovodstvo u stvarnom vremenu
Njihove core usluge informacijskog posredništva integrirane su u više od 455 računovodstvenih programa i poslovnih rješenja, a u tijeku je integracija i ePlati u partnerska rješenja. Neki od najkorištenijih računovodstvenih programa na tržištu već su unaprijedili korisničko iskustvo PIS i AIS značajkama.
“Mali poduzetnici sporije prihvaćaju nove tehnologije zbog pogrešne percepcije da je digitalizacija skup i dugotrajan proces, no to je daleko od istine. Ono što je sigurno točno je da je neće moći izbjeći jer je digitalna transformacija MSP-a jedan od strateških ciljeva Europske unije i Vlade Republike Hrvatske, a rezultati se očekuju vrlo brzo”, naglasio je Emer.
Jedan od načina na koji se trudi utjecati na mikro, male i srednje poduzetnike da se odvaže čim prije započeti tranzicijski proces je upravo kroz bespovratna sredstva za digitalizaciju poslovanja i, ono što je također bitno, za usvajanje digitalnih vještina i kompetencija.
“Kada tržištu nudite novi način poslovanja, posebice kada to znači da mijenjaju veliki broj zastarjelih procesa, važno im je ne samo objasniti zašto trebaju uvesti određena rješenja, nego i kako iz njih mogu izvući maksimalnu korist. Sa samo jednim vaučerom za digitalizaciju, MSP-ovi mogu u potpunosti izbaciti papir iz poslovanja, povećati operativnost, višestruko smanjiti troškove i imati zadovoljnije radnike i klijente. Mi smo ih spremni naučiti kako”, kaže Emer.
Jedan vaučer za transformaciju
Elektronički računi osigurali su korisničku podršku za sve zainteresirane tvrtke koje žele iskoristiti priliku i u studenom podnijeti projektni prijedlog na javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava.
“I za drugi i treći rok planirana alokacija je 3,4 milijuna eura, no treći krug prijava se planira provesti tek od 1. ožujka do 1. travnja 2024. godine. Tvrtke koje se nisu stigle javi na ljetnom roku, imaju dovoljno vremena dobro upoznati rješenja koja su im na raspolaganju pa u studenom iskoristiti priliku za potporu od čak 19.900 eura za potpunu digitalizaciju poslovanja. Naša korisnička služba može ih informirati i educirati o svim uslugama koje nudimo u sklopu poziva”, naglasio je CEO tvrtke.
Podsjetimo, u sklopu poziva Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja dostupno je pet vaučera za digitalizaciju, a usluge mojeRačun, mojeArhiv, mojDMS i ePlati poduzeća mogu uvesti u sklopu jednog vaučera, onog za složena digitalna rješenja.
“Za hrvatsko gospodarstvo je od strateške važnosti jačati kapacitete MSP-ova. Mikro, male i srednje tvrtke zahvaljujući digitalizaciji postaju održivije i spremnije na izazove u poslovanju te sve bliže obaveznoj provedbi zelene tranzicije”, zaključio je Marko Emer.
* Sadržaj omogućio mojeRačun