Investicija Crne Gore u trajekte će se vratiti za oko pet godina

Autor: Poslovni dnevnik , 07. srpanj 2023. u 07:00
Foto: Shutterstock

Morsko dobro kupilo je flotu Pomorskog prometa od šest trajekata za nešto više od 8,11 mil. eura.

Sudeći prema poslovanju bivšeg privatnog operatera ove linije, trebat će nešto više od pet godina da Javno poduzeće za upravljanje morskim dobrom vrati dosadašnja ulaganja u kupnju flote koja će služiti za prijevoz trajektni prijevoz na liniji Kamenara – Lepetani.

To proizlazi iz analize Vijesti, uspoređujući dosadašnje troškove Morskog dobra za kupnju osam brodova koje ima u svojoj floti, u odnosu na poslovne rezultate privatne tvrtke Pomorski sabražić u 2022. najuspješnija poslovna godina tvrtke u posljednjem desetljeću.

Svježa kupnja
Morsko dobro završilo je kupnju kompletne flote Pomorskog prometa od šest trajekata za ukupno nešto više od 8,11 milijuna eura s PDV-om.

Kupnja je obavljena putem javnog natječaja, pa je državna tvrtka morala platiti PDV na transakciju s ovih brodova. Taj porez nije plaćen za kupnju trajekata iz Hrvatske (Prizna – 569.000) i Grčke (Telamon 3,2 milijuna), koji su kupljeni po hitnom postupku u pregovaračkom postupku bez javnog natječaja.

Kad se sve to zbroji, dolazi se do cifre od oko 12 milijuna eura, koliko je Morsko dobro dosad platilo za osam brodova. Ta se svota povećava kad se dodaju i troškovi koje je Uprava za pomorstvo imala proteklih mjeseci za brojna službena putovanja njezinih čelnika i djelatnika u Grčku i Hrvatsku gdje su pregledavali Telamon i Priznu, konzultantske i pravne usluge, osiguranje brodova, njihovu preregistraciju, tehničke preglede, itd. administrativne pristojbe, bankovne provizije, gorivo i mazivo koje je završilo na Telamonu prilikom preuzimanja u Grčkoj, lučke pristojbe itd…

U rekordnoj 2022. od prodaje karata uprihodilo se 6.490.576 eura te ostvarila neto dobit od 2.398.942 eura. To znači da bi Morsko dobro, kako bi vratilo prethodna ulaganja od preko 12 milijuna eura u nabavu flote, s takvom dobiti trebalo raditi sljedećih pet godina.

Duži je to rok nego što je proteklih mjeseci najavljivao premijer Dritan Abazović za pokriće početne investicije, koji je najviše inzistirao na ovakvom preuzimanju trajektne djelatnosti u Boki od strane države, odnosno čelnih ljudi Morskog dobra – predsjednik Uprave Blažo Radženović i izvršni direktor Mladen Mikijelj.

(Ne)utemeljeni optimizam
– Trajekt nas neće koštati ništa – nula. Jer posao koji vam donosi desetke milijuna eura godišnje ne košta ništa u odnosu na ono što jest. U narednim godinama država će zaraditi veliki novac od trajektne linije Kamenari-Lepetane – rekao je Abazović novinarima 7. ožujka.

Tada je rekao da ne zna točnu cifru, ustvrdivši da nam trajekt treba i da to “nema para”, jer se jeftiniji može isplatiti samo tijekom ljetnih mjeseci. Premijer je tada rekao da je sve što će država sada uložiti “samo početni trošak koji će se vrlo brzo nadoknaditi”, a “nakon toga će se novac moći koristiti za druge investicije”.

Komentirajte prvi

New Report

Close