Nakon neuspješnih faza party otoka, ekskluzive i glampinga u proteklih nekoliko godina, Obonjan se s novim nositeljem koncesije u ljetnoj sezoni otvara javnosti, obiteljima s djecom, kućnim ljubimcima te korporativnim grupama u posezoni, uz ambiciozne planove za daljnja ulaganja u infrastrukturu, održiva rješenja, nove smještajne objekte i sadržaje.
Otok na kojem je pred dvije godine koncesiju preuzeo poduzetnik Željko Pereković, javnosti poznat kao vlasnik Spaza, u fazi je strateškog planiranja prostora nakon kojeg će uslijediti nove investicije, orkrio je Slobodan Bursać, izvršni direktor Obonjan Island Resorta, koji je u protekla dva dana ugostio novinare iz Hrvatske i Slovenije kako bi predstavio novi koncept otoka.
“Naš je plan bio otvoriti otok javnosti i svim gostima, bez ograničenja, što će možda ući u obzir kad bi se eventualno premašio kapacitet, no on je velik i otok ima puno potencijala. U fazi smo ozbiljnog planiranja investicija o čijim detaljima ćete uskoro saznati, no na Obonjanu razvijamo održivi kamping turizam s brojnim sadržajima koji su već sad na raspolaganju gostima”, kaže Bursać.
Obonjan je lani imao 6,1 milijun eura prihoda, što je oko 35 posto više nego u godini preuzimanja, uz neto dobit od 460 tisuća eura. Ove godine očekuju porast prihoda, koje ostvaruju u niskoj sezoni kroz korporativne grupe, te kroz individualne goste u ljetnoj špici.
Resort se po potrebi za korporativne korisnike, koji mogu zakupiti otok, otvarao ove godine od sredine svibnja, a plan je da bude otvoren do početka listopada.
“Korporativni segment nam je snažan, ugostili smo velike kompanije koje su dolazile sa i po 900 ljudi, kapacitet otoka je velik i naš tim je u stanju složiti tailor made sadržaje prema potrebama gostiju. Reakcije su jako dobre i već imamo dobre najave za jesen”, kaže Bursać, koji je prije Obonjana sudjelovao u razvoju glamping resorta Noa Grupe na Zrću.
Kako je poznato, Željko Pereković u proljeće 2021. preuzeo je tvrtku Projekti Šibenik, u čijem sastavu posluje Obonjan Rivijera, od tri suvlasnika (britanski organizator koncerata Sound Concerts te manjinski hrvatski Gratiosus i slovenska turistička agencija CMT), isplatom dugovanja spriječivši stečaj.
Preuzimanjem projekta, Željko Pereković je od Grada Šibenika preuzeo i ugovor o koncesiji koja traje do 2058. godine, a Obonjan i ostale turističke projekte najvećim dijelom operativno razvijaju njegovi sinovi Mislav i Domagoj Pereković. Prije Obonjana upravljali su Kampom Straško na Pagu, a tijekom pandemije kraj Tisnog razvili su svoj prvi eko kamping projekt Olivia Green Camping u Tisnom kraj Šibenika.
U planu manja marina
Kako kaže Bursać, u prvoj godini na Obonjanu bilo je najviše posla s dotjerivanjem otoka koji je bio zapušten, a novi vlasnik usto je riješio sustav hidranata i uložio u desalinizator vode, s obzirom da Obonjan nema svoju vodu, a pitka se dostavljala vodonoscem. U ovom trenutku rješava se financijska kostrukcija za ulaganje vrijedno 10,5 milijuna eura u obnovu 36 devastiranih objekata, koji će dobivati vodu iz desalinizatora, a strujom će se opskrbljivati preko solarnih panela na krovovima.
Ideja je u budućnosti sve više ulagati u održiva energetska rješenja, a za projekt obnove ovih 36 objekata tvrtka se prijavila i za sredstva iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, s ciljem da se u tim objektima urede moderne vile, što će značajno povećati konkurentnost proizvoda. Kako je nedavno otkrio Mislav Pereković, njihovi dosadašnji gabariti neće se mijenjati, ali će dobiti nadstrešnice i tipske bazene, a ovim preuređenjem će se doći do 65 smještajnih jedinica s ukupno 136 ležaja.
Obonjan trenutačno ima 850 kreveta u 232 objekata, od čega su 55 šatori, 90 mobilke i 87 glamping šatori. Resort ima 5 ugostiteljskih objekata, ove godine otvoren je i Green Bar, budući da smještaj ne uključuje self catering, već se nude usluge polupansiona i a la carte restoranske ponude.
U budućnosti se planira izgraditi i manja marina, s obzirom da se radi o atraktivnom akvatoriju koji je popularan među nautičarima. Svakako, da bi se planovi ostvarili potrebno je otok bolje povezati s kopnom, kako bi se omogućio i prijevoz gostiju, ali i potrebnih materijala i namirnica kao i osoblja, među kojim su i radnici koji su na Obonjanu čitave godine.
Inače, tvrtka ima 30 stalno zaposlenih, sa sezoncima se ljeti brojka popne do 130 ljudi, a sve je više i stranih radnika, najviše iz regije ali i Azije. Tvrtka maksimalno koristi mjeru stalni sezonac, a lokalni radnici im se uglavnom vraćaju.
Dobra suradnja s Gradom
Kad je u pitanju prijevoz, na otok trenutačno tri puta dnevno plovi jedan manji turistički brod koji je u aktualnoj akciji za goste besplatan, a trajekt prođe tri puta tjedno. Bursać ovo ističe kao značajan izazov u poslovanju, no kaže kako se radi o procesu koji traje.
Za Obonjan bi bilo idealno da uđe kao stanica za linijski brodski prijevoz, no za to treba proći natječaje i procedure koje nisu uvijek jednostavne, pogotovo zato što se radi o gotovo nenastanjom otoku van sezone. Bursać svakako ističe dobru suradnju s Gradom Šibenikom, koja im je itekako potrebna za razvoj Obonjana u planiranom smjeru.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu