Wizz Air od 26. listopada ukida letove na relaciji Podgorica – Beč, te na relaciji Podgorica – Rim. Tvrtka je prošle zime letjela na obje rute,
Kako prenosi portal Zamaaero, tijekom zime kompanija neće letjeti ni na sezonskim linijama za Katowice i Varšavu – tri leta tjedno), te za London dva leta tjedno.
Četiri linije
Tvrtka će nastaviti letjeti dva tjedna za Dortmund, isti broj za Memmingen i Budimpeštu. Međutim, kompanija smanjuje letove za Milano s tri na dva tjedno.
To znači da će Wizz Air ove zime letjeti samo na četiri linije za Podgoricu s 8 polazaka tjedno. Prošle zime Wizz Air je imao 13 letova tjedno na šest linija, pet letova i još dvije linije.
Zrakoplovni analitičar Alen Šćuric rekao je za portal Pobjede da je odluka niskotarifne aviokompanije Viz Air da smanji broj linija i letova iz Podgorice i ukine one za Rim i Beč tragedija za Crnu Goru, posebno zbog loše zračne povezanosti našoj zemlji u zimskim mjesecima.
Šćurica je iznenađen odlukom Wizz Aira, no, kako kaže za naš portal, takve stvari se očekuju od low-cost kompanija.
– S Wizz Airom se nikad ne zna – kompanija poveća broj letova i onda samo jedan dan odustane. U Sarajevu su imali dva aviona i 30-ak linija, a svejedno su preko noći zatvorili bazu, a da kompanija o tome nikoga nije obavijestila. Zašto dolazi do “rezova” u Podgorici?
Wizz Air je u problemima, kompanija je u tri godine nakupila osam milijardi eura gubitaka. Ove godine tvrtka je bila u minusu 450 milijuna eura, a to gomilanje gubitaka dovodi do “rezanja” linija. Osim toga, nemaju dovoljno posade i zrakoplova, pa je iseljenicima važno premjestiti svoje kapacitete na rute koje su im isplativije – pojasnio je Šćuric.
Problem Crne Gore je, ističe, mali broj letova tijekom zimskih mjeseci. Posebno je loše, kaže Šćuric, što linije ukida niskotarifna kompanija koja leti za vrlo male novce.
– Crna Gora ima problema s brojem putnika. Iako Podgorica ima vrlo visok rast, Tivat je u katastrofalnoj situaciji. Ipak, obje zračne luke imaju relativno dobre rezultate. Prekid linija ljeti nije problem, Crna Gora je relativno dobro povezana za malu zemlju, ali zimi je izuzetno loše povezana. Air Montenegro skoro i ne leti (nešto prema Beogradu, Istanbulu i Ljubljani).
U tom kontekstu, otkazivanje bilo kojeg leta tijekom zime je tragedija. Jako loša povezanost i otkazivanje letova znači jako lošu situaciju u Crnoj Gori – naglasio je.
Sporne subvencije
To što su zrakoplovi za Rim i Beč bili puni ne znači, objašnjava Šćuric, da je avioprijevoznik zadovoljan.
– Niskotarifni prijevoznici uvijek lete s popunjenošću većom od 90 posto, posebno Wizz Air s popunjenošću od 92 posto. No, da bi avion bio toliko pun, kompanije izlaze s niskim cijenama karata od čak pet i 10 eura. Drugi problem je što se tvrtke oslanjaju na prodaju tijekom leta. Bez obzira na to što je popunjenost velika, ako putnici ne kupuju, onda je zarada po letu mala i lako je odustati od avioprijevoznika – istaknuo je sugovornik portala.
Na pitanje je li crnogorska strana mogla učiniti nešto da spriječi najnovije događaje, Šćuric kaže da je činjenica da je Wizz kompanija koja je navikla “stalno drmati i ići uz dlaku”.
– Ne znam koliko je Crna Gora uspješna u tome. Niskotarifne linije sve su subvencionirane kako bi bile izvedive. Wiz Eru očito ni to nije dovoljno. Postavlja se pitanje očekuju li u kompaniji da Crna Gora još više financira linije, hoće li to država i isplati li se, te hoće li to biti dovoljno da Viz Air ovdje opstane – zaključio je Šćuric.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu