‘Krajem mjeseca otvaramo kompleks na više od 84.000 m2, s 55 vila i aparthotelom sa 179 apartmana’

Autor: Nadja Irena Fišić , 19. lipanj 2023. u 08:30
Foto: MK

U godini u kojoj obilježava 40 godina poslovanja, MK Group najavila je novi trogodišnji investicijski ciklus.

O tome, ali i brojnim drugim temama, razgovaramo s Mihailom Jankovićem, generalnim direktorom MK Group.

Novi investicijski ciklus MK Group od 1,6 milijardi eura do 2026. godine fokusirao se na poljoprivredu, turizam i obnovljive izvore energije. Jesu li to ujedno i najbitniji sektori u današnjem društvu?

To su svakako sektori u fokusu našeg poslovanja. Tijekom četiri desetljeća, koja obilježavamo ove godine, MK Group se razvijala iz područja poljoprivrede, da bi se dalje širila kroz turističke projekte i projekte obnovljivih izvora energije. Upravo zato u novom trogodišnjem investicijskom ciklusu ulažemo 900 milijuna eura u zelenu energiju, 380 milijuna eura u turizam i real-estate, te 350 milijuna u poljoprivredu. Tim ulaganjima, koja premašuju 1,6 milijardi eura, ostajemo vjerni poslovima u kojima smo se dokazali kao stručnjaci koji znaju stvarati dodanu vrijednost i trasirati održivi razvoj. A ako govorimo o ključnim sektorima za društvo, hrana i energija su svakako među njima. Budućnost ovih industrija oblikovat će budućnost planete. Mi smo tvrtka koja ulaže tamo gdje postoji potencijal za daljnji rast, uvijek gledamo unaprijed na ono što tek dolazi – zato naše projekte najavljene povodom 40 godina poslovanja prati slogan “Slavimo budućnost”. Njihovom implementacijom zapravo poručujemo da najbolje tek dolazi za naše zaposlenike, naše poslovne partnere i zajednice u kojima poslujemo.

40 godina

postojanja slavi MK Group, jedna od najuspješnijih regionalnih kompanija.

U Srbiji ćete najviše investirati u zelenu energiju, čak 900 milijuna eura. Koliko je ona bitna za zemlju, a koliko da kompanije svojim primjerom budu lideri i educiraju o važnosti zelene energije?

U MK Grupi svjesni smo važnosti zelene agende i zato smo više od polovine vrijednosti investicijskog ciklusa usmjerili u obnovljive izvore energije. U ovom području krenuli smo kao pioniri u Srbiji s do sada izgrađena tri vjetroparka, a u narednom periodu planiramo intenzivan razvoj, o čemu govori vrijednost investicije od više od 900 milijuna eura. Projekti energije vjetra, sunca i biomase, koje ćemo realizirati do 2026. godine, podrazumijevaju ukupni kapacitet od čak 1GW zelene energije. Već krajem ove godine završavamo izgradnju vjetroparka Krivača, prvog u istočnoj Srbiji s 22 vjetrogeneratora i snage 105 MW. Ističe se Agrosolar Kula, prvi agrosolarni projekt na Balkanu i najveći u Europi, s površinom od više od 700 hektara i solarnom elektranom snage 660 MW.

Kroz sva ta neovisna i partnerska ulaganja pridonosimo ostvarenju cilja Srbije da poveća udio energije iz obnovljivih izvora na blizu 50% do 2040. godine. Predanost zelenoj transformaciji ne pokazujemo samo ulaganjima u obnovljive izvore, već liderski nastupamo i kroz ambiciozne ciljeve koje ćemo postaviti ove godine u okviru ESG strategije za sljedećih pet godina, u skladu s globalnim naporima za zaštitu okoliša, borbu protiv klimatskih promjena i postizanje ugljične neutralnosti. Održivost je jedno od temeljnih načela MK Grupe i mislim da tu dajemo dobar primjer.

Koji su najveći izazovi u poljoprivredi i proizvodnji hrane u Srbiji i u svijetu? Koliko je kriza s hranom osvijestila potrebu da se poljoprivreda više cijeni i više ulaže u nju?

Potrebe za hranom diljem svijeta rastu zajedno s rastom stanovništva. Prema nekim procjenama, do 2050. godine na planeti će živjeti blizu 10 milijardi ljudi, što je rast stanovništva od nekih dvadesetak posto. To automatski zahtijeva veću produktivnost i učinkovitost u proizvodnji hrane i to u uvjetima ozbiljnih klimatskih promjena koje utječu na prinose, ali i uz potrebu brige o zemljištu kao neobnovljivom resursu i održivoj poljoprivrednoj proizvodnji više nego ikada. Ako tome pridodamo prekinute opskrbne lance, najprije uzrokovane pandemijom, a potom i ratom u Ukrajini, ne treba čuditi što je “food security” postao važan element nacionalne sigurnosti. Dio državnih strategija postala je tema smanjenja ovisnosti o uvozu hrane i okretanja u smjeru što većeg stupnja samodostatnosti.

Kako je po vama moguće povećati produktivnost agro-food sektora?

Sustavni pristup poljoprivredi ključan je za podizanje produktivnosti. Konkretno, u Srbiji bi jedan od prioriteta trebao biti dramatično povećanje površina pod navodnjavanjem. MK Group stalno ulaže u povećanje površina pod navodnjavanjem i trenutačno se navodnjava 70% od više od 13.000 hektara koje obrađujemo. Digitalizacija je područje u koje također usmjeravamo svoja ulaganja – poput mapiranja zemljišta, varijabilne sjetve i gnojidbe, upotrebe robota i umjetne inteligencije. Sve to nam omogućuje ostvarivanje prinosa iznad višegodišnjih prosjeka. Ali ako uzmemo u obzir cjelokupnu srpsku poljoprivredu, primjena novih tehnologija je na niskoj razini. Modernizacija mehanizacije i tehnologije proizvodnje podrazumijeva suradnju znanosti i struke uz primjenu najnovijih spoznaja. Samo kroz sinergiju svih ovih poboljšanja, možemo očekivati veću učinkovitost i produktivnost u poljoprivredno-prehrambenom sektoru. Ono što bih istaknuo kao posebno važno je ukrupnjavanje posjeda, jer na manjim površinama izostaju učinci primjene znanosti i tehnologije. Uzmimo za primjer Nizozemsku. Ova zemlja ima upola manje obradivih površina u odnosu na Srbiju, a izvoz poljoprivrednih proizvoda veći je čak 26 puta.

Zanimaju li MK Group u budućnosti ulaganja i u hrvatsku poljoprivredu?

Kontinuirano pratimo prilike na regionalnom tržištu, ali i šire. Uvijek tražimo nove mogućnosti ulaganja koje imaju potencijal. Ulazimo u one projekte za koje ocijenimo da su perspektivni i da se uklapaju u našu strategiju. Hrvatska je izuzetno zanimljiva kao tržište, iako trenutno nema projekata koji bi nam bili atraktivni. Ukaže li se neka zanimljiva prilika u budućnosti, ne bih isključio tu mogućnost.

MK Group ulaže u sljedećih tri godine 14 milijuna eura u Kempinski Adriatic u Savudriji. Zašto baš ta destinacija i kako se ulaže u održivi turizam?

MK Grupa je akvizicijom današnjeg hotela Kempinski Adriatic ušla na hrvatsko tržište, a upravo je taj hotel pozicionirao Savudriju na turističkoj karti, donio svjetske trendove i najbolju praksu upravljanja luksuznim hotelijerstvom u ovaj dio Istre. Novim ulaganjima od 14 milijuna eura u svoje objekte, sadržaje i usluge, te nove smještajne kapacitete za zaposlenike, osigurat ćemo joj prestižan status s jedne strane, te održivi razvoj turizma s druge strane. I do sada smo svojom investicijom pokazali brigu o prirodnoj sredini. Upravo je Kempinski Adriatic jedan od prvih hotela na Jadranu koji koristi solarne panele za proizvodnju električne energije. U svakom našem turističkom projektu posvećeni smo razvoju destinacije uz očuvanje njezinih vrijednosti, potporu lokalnim zajednicama i lokalnom gospodarstvu. Vjerujemo da naša kapitalna imaju pozitivan učinak na Savudriju, ali i šire na Istru, koju vidimo kao destinaciju s velikim potencijalom. Njena priroda, mogućnosti za rekreaciju i sport, gastronomski i vinski turizam, zaista pružaju mogućnost da ovo mjesto postane destinacija koja živi tijekom cijele godine. Ne zaboravimo da golferi iz cijelog svijeta dolaze u Savudriju zbog našeg golf terena.

Otvara se i Petram Resort u blizini s najdužim infinity bazenom u Europi i konceptom turističkog real-estatea. Koliko je to inovativni pristup turizmu i je li to njegova budućnost?

Stručnost koju posjedujemo u hotelijerstvu bila je osnova za širenje u sektoru real-estatea, kroz premium turističke projekte kao što su Petram Resort & Residences. Ovu investiciju vrijednu više od 100 milijuna eura realizirali smo s tvrtkom Aleksandar Group. Krajem mjeseca očekuje nas svečano otvaranje ovog kompleksa koji se prostire na više od 84.000 m2, s 55 vila i aparthotelom sa 179 apartmana. Njegov zaštitni znak svakako je najduži infinity rooftop bazen u Europi, dug 105 metara. Na svijetu postoji samo jedan duži od ovog u Petramu. Svakom našem projektu dajemo pečat i istovremeno podižemo ljestvicu. Posebna i personalizirana iskustva budućnost su turizma, a Petram je zamišljen kao jedinstveni kompleks za odmor zahvaljujući kombinaciji sadržaja i usluga koje nudi. Uz inovativnost, imperativ je i odgovoran pristup koji uključuje zelenu gradnju i održivost. Tako cijeli resort ima energetski razred A+, što potvrđuje da je fokus projekta energetska učinkovitost i maksimalna ušteda energije. Osim toga, o brizi o životnoj sredini svjedoči i korištenje obnovljivih izvora energije.

Kako investirati u današnjim okolnostima? Kako se realnost poput ukrajinske krize i inflacije reflektira na business i kako on može opstati?

Promjene su danas jedina konstanta, a krize učestale. U takvim okolnostima mogu opstati samo agilni, brzi i financijski stabilni sustavi koji donose pametne odluke i prepoznaju prilike čak i u kriznim i izazovnim vremenima. U kineskom pismu znak za krizu sastoji se od dva simbola. Jedan predstavlja opasnost, a drugi priliku. Tako je i u biznisu – netko iz problema izađe jači, a netko s ozbiljnim posljedicama. Uostalom, to bi trebala biti odlika lidera – biti najbolji kad je najteže. U slučaju MK Group, tijekom 40 godina koje obilježavamo ove godine, tvrtka je rasla na strogim načelima održivog razvoja s fokusom na učinkovitost i rezultate. Tako gradimo što veću otpornost prema vanjskim čimbenicima i možemo kontinuirano ulagati u naše ljude i poslovanje.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Još malo pa će Hrvati u Italiju na jeftini godišnji😁

New Report

Close