Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević potpisao je u petak s predsjednikom Uprave Končara – Električnih vozila Josipom Ninićem ugovor o isporuci 20 niskopodnih tramvaja, koji će ulicama voziti za najkasnije dvije godine, te upozorio da su neki od postojećih tramvaja stari gotovo pola stoljeća.
Projekt je vrijedan 40 milijuna eura, odnosno dva milijuna po tramvaju te je u cijelosti financiran iz EU-ovih fondova. Tomašević je najavio da 20 tramvaja čini tek prvu tranšu od ukupno 40 ili 60 novih tramvaja, koliko ih se planira nabaviti.
„Rok za isporuku je oko dvije godine. Nadam se da će prvi tramvaji i ranije stići jer je za pouzdanost voznog reda vrlo bitno da što prije obnovimo vozni park. Neki od tramvaja koji sada operiraju zagrebačkim cestama stari su 48 godina“, rekao je Tomašević novinarima ispred sjedišta ZET-a
Također je podsjetio na nedavnu isporuku 65 gradskih autobusa, dok se s Ministarstvom prometa dogovara kupnja još 100 autobusa koji neće voziti na dizel već na električnu energiju ili vodik.
Nove tramvaje radit će zagrebačka tvrtka Končar, koja je jedina poslala službenu ponudu na međunarodni javni natječaj.
„Često čujemo prigovore da dobivamo i koristimo europska sredstva, ali ih koriste uglavnom strane tvrtke. Vidimo da to ovdje nije slučaj. Končar iz Nacionalnog plana oporavka radi i 21 novi vlak za HŽ putnički prijevoz, od kojih je veći dio isporučen“, istaknuo je ministar prometa Oleg Butković
Hrvatska industrija mora dobiti priliku u Hrvatskoj
Ministarstvo je u posljednje četiri godine Zagrebu dodijelilo 120 milijuna eura, podsjeća Butković, koji su uloženu u gradnju rotora, obnovu tramvajske infrastrukture i nabavu ukupno 109 autobusa. Osim toga, obnavlja se željeznička pruga Glavni kolodvor-Zapadni kolodvor.
Predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak naglasio je da su tramvaji i vlakovi među najvažnijim visokotehnološkim proizvodima hrvatske industrije, a dodijeljeni će im posao poslužiti kao referenca za daljnji izvoz.
„Ne bi bilo izvoza tramvaja u Latviju da nije bilo posla sa ZET-om. Izvoza iz Hrvatske nema ako hrvatska industrija ne dobije priliku u Hrvatskoj“, naglasio je Kolak.
Potreba za novim vozilima ja očita, kazao je predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović koji je, osim obnove voznog parka i prelazak na alternativna goriva, najavio gradnju novih tramvajskih pruga.
„U prvom planu su Heinzlova i Sarajevska ulica, vrlo značajni projekti za grad. Početak radova očekujemo sljedeće godine“, najavio je Bogdanović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu