Čak 75% Hrvata kupuje putem interneta i to najviše proizvode iz kategorije mode, obuće i proizvode za njegu i ljepotu, pokazuje to istraživanje E-shopper barometar koje je proveo Geopost. Istraživanje otkriva da broj kupaca u Hrvatskoj koji kupuju online raste te da smo dosegnuli europski prosjek (77%). Također, pokazuje da 40% kupaca putem interneta kupuje redovno što znači da svaki mjesec naručuju 4,3 paketa. Istraživanje otkriva i profil tipičnog hrvatskog online kupca. To je 42-godišnja žena koja živi u urbanoj sredini. Udana je i veće platežne moći. A na online kupnju građani će se najčešće odlučiti zbog uštede vremena (77%). Također, redovni e-kupci iz Hrvatske kupuju manje impulzivno od europskih te su aktivniju su u traženju velikih popusta. Usto, čak tri puta više od ostatka Europe odabiru mogućnost plaćanja pouzećem.
Zanimljivo, u 2022. je uočen trend sve veća popularnost internetske prodaje između pojedinaca (C2C). Prema E-shopper istraživanju, 69% redovnih e-kupaca u Hrvatskoj koristi CtoC platforme koje omogućuju razmjenu dobara i usluga između kupaca. Glavni motiv za ovakvu vrstu online kupnje je zarada i ušteda. Ipak, namirnice u daleko manjoj mjeri od ostatka Europljana kupujemo putem interneta (12/34%).
Usto, preferiramo dostavu na kućnu adresu (88%) uz porast alternativnih mjesta dostave poput pickup lokacija za preuzimanje paketa. Hrvati pritom očekuju da će biti obaviješteni o točnom roku dostave unutar jednog sata te žele imati mogućnost odabira određenog dana i vremena kada će im paket biti isporučen.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu