Hrvatska planira uzeti dio kolača: Amerikanci u četiri godine udvostručili budžet za ljetovanja

Autor: Marija Crnjak , 12. lipanj 2023. u 07:00
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Prosječno kućanstvo SAD-a potrošit će ove godine u prosjeku 2830 dolara na odmor.

Ukupna potrošnja Amerikanaca na ljetnim odmorima ove bi godine trebala prijeći granicu od 200 milijardi dolara, te dosegnuti oko 214 milijardi dolara, što je više nego dvostruko nego prije pandemije! Brojka iz godišnje analize Allianz Partners USA, koji pruža usluga putnog osiguranja, predstavlja približno povećanje od 10 posto u odnosu na 2022. godinu, povećanje od 39 posto u odnosu na 2021. godine, te pokazuje da su Amerikanci udvostručili svoju potrošnju na ljetnom odmoru u samo četiri godine.

Spremni platiti

“Indeks povjerenja na godišnjem odmoru” svakog ljeta od 2009. godine provodi tvrtka za ispitivanje javnog mnijenja Ipsos Public Affairs u ime Allianz Partners USA. Odmor se definira kao putovanje u slobodno vrijeme od najmanje tjedan dana do mjesta koje je udaljeno 100 milja ili više od kuće. Očekuje se tako da će u ovoj godini prosječno američko kućanstvo potrošiti u prosjeku 2830 dolara na ljetni odmor. To znači da je tri godine nakon pandemije prosječna očekivana potrošnja za godišnji odmor po kućanstvu porasla za gotovo 1000 dolara, što predstavlja povećanje od oko 7% u odnosu na 2022., povećanje od 33% u odnosu na 2021., povećanje od 50% u odnosu na 2020. i povećanje od 39% u odnosu na razine prije pandemije 2019. godine. Kako se radi o istraživanju osiguravatelja, oni dakako upozoravaju da će pojačan promet povećati i mogućnosti kašnjenja putovanja i letova.

“Iako kombinacija inflacije i snažne potražnje drži cijene putovanja visokima, kao što je pokazalo naše istraživanje, Amerikanci su još uvijek spremni platiti za dobro zasluženi ljetni odmor. Zaštita unaprijed plaćenih troškova policom putnog osiguranja koja također nudi pokriće kašnjenja putovanja može na kraju biti jedno od najpametnijih ulaganja koje mogu učiniti”, rekao je Daniel Durazo, direktor vanjskih komunikacija u Allianz Partners USA.

I Hrvatska ove godine planira uzeti dio ovog kolača s tržišta koje se i u pandemiji dobro držalo zahvaljujući avioletovima u ljetnoj sezoni. I prije ljeta se bilježi značajan rast u odnosu na lani.

7 posto

više nego lani potrošit će u prosjeku američko kućanstvo ove godine

Kako nam kažu u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ), u dosadašnjem dijelu godine Amerikanci su ostvarili više od 177 tisuća dolazaka i 470 tisuća noćenja, što je za 57 posto više dolazaka nego lani te 35 posto plusa u noćenjima. Najviše ih je bilo u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, Splitsko-dalmatinskoj županiji te u Zagrebu.

Kampanja sa Slovencima

Iz HTZ-a otkrivaju da su sa Slovenskom turističkom organizacijom pokrenuli zajedničku promotivnu kampanju, koja za cilj ima snažnije pozicioniranje Hrvatske i Slovenije kao atraktivnih cjelogodišnjih destinacija na tržištu SAD-a. Riječ je o kampanji za koju su povučena i EU sredstva te koja uključuje zajedničku podstranicu na službenom webu VisitEurope.com, aktivnosti digitalnog oglašavanja u renomiranim američkim medijima, kao i na njihovim pratećim platformama te profilima na društvenim mrežama.

Komentirajte prvi

New Report

Close