Splitska jahting kompanija Croatia Yachting preuzela je početkom ovog tjedna šibenski Odisej Yachting, čime je nastala druga kompanija na hrvatskom tržištu po veličini čarter flote i prva po prihodu od najma i prodaje plovila.
Ovom transakcijom dodatno se zakotrljao proces značajnije konsolidacije jako rascjepkanog hrvatskog čarter tržišta, koju je lani započela biogradska Angelina kupnjom Ultra Sailinga.
Angelina s više od 260 brodova i dalje ostaje najveća veličinom flote, a pitanje je kako će odnosi snaga dvaju najjačih igrača izgledati do kraja godine, jer za Croatia Yachting planovi ne staju na ovoj akviziciji. Otkriva to za Poslovni dnevnik Domagoj Milišić, vlasnik Croatia Yachtinga, tvrtke osnovane 2004. godine.
Najbolji na tržištu
Croatia Yachting vodeća je jahting kompanija u jadranskoj regiji, sa sjedištem u Splitu i pet ureda duž dalmatinske obale s ukupno 55 zaposlenih, te flotom iznad 140 jahti, uključujući najveću svjetsku flotu plovila Hanse Yachts. Jedini su i charter operater koji nudi cijeli asortiman katamarana Bali Catamarans.
Ujedno su ovlašteni trgovac za marke jahti Hanse, Dehler, Sealine, Ryck i Fjord te za Bali katamarane. Proglašeni su najboljom čarter tvrtkom u Hrvatskoj prema podacima Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice, a na hrvatskom tržištu čartera, inače najvećem na svijetu, drže stabilan rast koji očekuju da će se nastaviti i u ovoj godini za 5 do 10 posto, i to bez nove akvizicije.
Oko 60 posto prihoda Croatia Yachtinga ide iz prodaje plovila i zahvaljujući tome vodeći su po prihodu u jahting biznisu u Hrvatskoj. Lanjski prihod bio im je 202,6 milijuna kuna (27 milijuna eura) ili oko 16 posto veći nego u godini ranije, uz EBITDA od 23,4 milijuna kuna.
Odisej Yachting ima preko 20 godina tradicije i specijalizirani su za charter usluge i u svojoj floti imaju 18 plovila te sedam zaposlenih. Bivši vlasnik Odiseja Marek Stryjecki, Poljak s adresom u Hrvatskoj zadnjih 10 godina, ostaje partner u tvrtki i imat će važnu ulogu dodatnog otvaranja poljskog tržišta za plovila Croatia Yachtinga, pojasnio nam je Domagoj Milišić.
“Ovom akvizicijom Croatia Yachting proširuje svoje poslovanje i jača svoju poziciju na tržištu, s jedne strane dobivamo novu bazu u Šibeniku, a istodobno dobivamo pristup novom tržištu za prodaju plovila odnosno našeg charter management programa.. Naše ambicije tu ne staju, aktivno pratimo tržište i prilike za nova ulaganja,”kaže Milišić.
Minimalno ‘čišćenje’
Naime, iako je pandemija možda minimalno “očistila” tržište, hrvatski čarter još uvijek je rascjepkan, a kvaliteta raznolika.
Da samo veći i jači igrači mogu opstati na nestabilnom tržištu usluga koje ovise o nizu okolnosti na globalnom tržištu, a jedna od njih je bila i pandemija, pa potom i skraćeni lanci dobave novih plovila, istaknuo je i Luka Šangulin, direktor biogradskog Angelina Yacht Charter, koji je prošle jeseni preuzeo većinski udjel u splitskoj čarter kompaniji Ultra Sailing. Time su pokrili sve dijelove Jadrana, od Istre do Dubrovnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu