Očevid zrakoplovne nesreće na Maloj Kapeli je završen, no identitet unesrećenih utvrđivat će se DNK analizom zbog toga što su tijela pilota i dvoje putnika u požaru izgorjela, izvijestili su nakon očevida zamjenica karlovačke županijske državne odvjetnice i glavni zrakoplovni istražitelj.
“Štoviše, DNK analiza bit će potrebna jer je stanje nesreće takvo da se ne može sa sigurnošću utvrditi, vizualno, ni točan broj osoba”, rekao je glavni zrakoplovni inspektor Danko Petrin te dodao da postoji jasna pretpostavka tko su pilot i putnici, ali da se sada to ne može sa sigurnošću potvrditi.
Pojasnio je da je zrakoplov Cirrus SR 20 kvalitetan manji, ali ne ultralaki zrakoplov. Može se koristiti za školovanja i nije komercijalni, već sportsko- rekreativni, jednomotorni četverosjed, sačinjen od kompozitnih materijala, a ne od lima, što je i razlog više da je izgorio, rekao je i naglasio da tu nije riječ o tome da je zrakoplov ostao bez goriva, budući da je do požara i došlo upravo zbog goriva.
U ime Županijskog državnog odvjetništva u Karlovcu Irena Golubić Rajković rekla je da je zrakoplov iz Maribora poletio u subotu u 11,21 sati, a da je pao u 12,30 na predjelu vrha Malog Mahovnika na Kapeli, gdje je i pronađen u potpunosti izgorjelom stanju.
Za pretpostaviti je da su uz pilota u zrakoplovu bila još još dva putnika, ali zbog činjenice da su zatečeni u stanju potpune izgorenosti, Županijsko državno odvjetništvo zatražilo je obdukciju kako bi se identificirala tijela, te utvrđivanje svih drugih okolnosti nastanka te zrakoplovne nesreće, rekla je.
Potvrdila je također da je riječ o zrakoplovu nizozemske registracije te dodala da takav zrakoplov nije do sada registriran u hrvatskom upisniku zrakoplova.
Za ponedjeljak je najavila izmještanje zrakoplova, najvjerojatnije zrakom, sve po planu izvlačenja MUP-a, budući da je to šumom nemoguće zbog nepristupačnog mjesta.
Uskoro će se znati i sve točke kretanja zrakoplova po planu leta
Golubić Rajković je novinarima odgovorila i na pitanje zašto je zrakoplov pronađen u više komada, tj. je li pao nakon što se raspao u zraku ili zbog udarca u tlo.
“Zrakoplov je pao na relativno blagoj padini. Po radijusu nađenih dijelova ne mogu reći da se raspršio, ali ne bih sada govorila o detaljima očevidnog zapisnika”, rekla je.
Petrin je dodao da se takvim zrakoplovima u pravilu leti po vizualnom kontaktu sa zemljom, u svakom trenutku, ali postoji i uređaj za tzv. instrumentalno letenje, ali zbog stanja olupine nije, kaže, mogao utvrditi je li taj primjerak imao takvu opremu.
Još se, dodao je, ne znaju njegove točke kretanja po planu leta, odnosno je li ova točka bila u planu, jer se ne nalazi na izravnoj ruti od Maribora prema Puli kao prijavljenom odredištu.
“Za sada ne znamo je li od kontrole leta bila odobrena ova točka ili se tu zrakoplov našao iz drugih razloga. To ćemo sve znati uskoro, a danas je bilo žurno obaviti očevid. Imat ćemo i radarski zapis i transkript komunikacije pilota s kontrolom leta”, rekao je Petrin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu