Airbnb se vraća korijenima, aktivno računa na pomoć umjetne inteligencije

Autor: Marija Crnjak , 10. svibanj 2023. u 22:00
Airbnb uvodi nove načine za određivanje cijena za domaćine koji sad mogu vidjeti cijene drugih smještaja u njihovom području/Shutterstock

Kompaniju brine da će je povećani troškovi života i skuplji smještaj koštati prometa.

Iako je u prvom kvartalu ove godine platforma Airbnb ostvarila povijesno dobre rezultate, u kompaniji se brinu da će ih povećani troškovi života i sve skuplji smještaj koštati prometa, zbog čega uvode nove alate za konkurentnost, te se u nekim segmentima vraćaju svojim korijenima, dijeljenju smještaja za male novce, a u svemu tome pomoći će im i umjetna inteligencija koju u značajno većoj mjeri žele implementirati u poslovanje.

Najavio je ovih dana to osnivač Airbnba Brian Chesky, potvrdivši da rade na rješavanju pritužbi korisnika o tome da oglasi platforme postaju preskupi. Zbog toga Airbnb uvodi nove alate za određivanje cijena za domaćine, koji sad mogu vidjeti cijene drugih Airbnb-ova u njihovom području, uključujući one za kojima postoji velika potražnja i koji se rezerviraju, kao i one koji su prazni. Novi alat također olakšava dodavanje popusta i promocija.

Dobre brojke, ali…
U tvrtki misle da će ove promjene potaknuti veću pristupačnost i vrijednost za goste, te podržati ukupni rast rezervacija, budući da su primijetili da ponude s najnižim cijenama imaju najveću popunjenost. Chesky je dioničarima također rekao kako poduzimaju korake kako bi dugoročne boravke učinili pristupačnijim i vratili se osnovama, promičući iznajmljivanje soba unutar domova.

Prihod Airbnba u prvom tromjesečju ove godine porastao je za 20 posto u odnosu na prethodnu godinu, uz dobit od 117 milijuna dolara, za razliku od gubitka od 19 milijuna dolara u lanjskom prvom kvartalu. Airbnb bilježi porast noćenja u prvom kvartalu za 19 posto u usporedbi s prethodnom godinom.

Unatoč ovim dobrim brojkama, Airbnb je poručio dioničarima da se pripreme za pad, jer u svojim smjernicama za tromjesečje koje završava 30. lipnja predviđaju manje rezervacija i niže prosječne dnevne cijene u odnosu na godinu prije.

Kako bi se borila protiv tih trendova, tvrtka potiče niže cijene za dugoročni najam, te kroz svoj novi program Airbnb Rooms potiče putnike da rezerviraju sobe umjesto apartmana, što će se tek vidjeti kako će proći s potražnjom. Naime, Airbnb je krenuo upravo kao platforma za dijeljenje smještaja, soba, što se tijekom godina upravo zahvaljujući potražnji premetnulo u najam kuća i stanova.

‘Putovnica’ domaćina
U Airbnbu to pokušavaju ispraviti pokretanjem vidljivije rubrike “Putovnica domaćina”, na kojoj se vide neki osobni podaci o domaćinima koji prije nisu bili dostupni. Kako bi dulji ostanci na Airbnbu bili jeftiniji, tvrtka je smanjila naknadu za boravke nakon tri mjeseca te omogućila domaćinima jednostavno postavljanje mjesečnih popusta, uz to što nudi fleksibilnija pravila otkazivanja.

Uvođenjem usluge Airbnb Rooms žele smanjiti percepciju da su Aibnbovi skupi, s obzirom da je prosječna cijena po noćenju za sobu na Airbnbu samo 67 dolara, a kako bi promovirao uslugu Chesky je ponudio i svoju gostinjsku sobu u San Franciscu za rentanje – termin u lipnju rezerviran je u roku od 30 sekundi, a Chesky kaže da će uskoro otvoriti i više datuma za rezervaciju.

Totalna obnova aplikacije, kako je najavio osnivač, kreće idućeg svibnja, i AI će biti u središtu priče. “Postoji hrpa stvari koju AI može vrlo jednostavno riješiti, a da maksimalno zadržimo kontakt sa živim osobama i personalizirani pristup. Primjer je Služba za korisnike koju planiramo proširiti umjetnom inteligencijom. Primjerice, Airbnb ima čak 72 korisnička pravila, od politike protiv diskriminacije do politike otkazivanja ili ponovnog rezerviranja.

Neke od njih imaju čak 100 stranica jer su za sve različite zemlje i različite scenarije, i AI može jako brzo odgovoriti na pitanje vezano uz te politike, te tako pomoći osobama koje rade u korisničkoj službi. Sljedeća stvar na kojoj radimo uz pomoć AI su sažeci recenzija. Nadalje, uz pomoć AI planiramo povećati produktivnost programera za sigurno 20 do 30 posto”, pojasnio je Chesky nedavno za magazin Skift.

Komentirajte prvi

New Report

Close