Roglić ne štedi: Orbico će do 2030. biti kompletno automatiziran

Autor: Suzana Varošanec , 10. svibanj 2023. u 10:45
Branko Roglić/PD

Najveći europski distributer krenuo u intenzivne investicije.

U tijeku je novi investicijski val unutar Orbico Grupe, najvećeg europskog distributera roba široke potrošnje u vlasništvu poduzetnika Branka Roglića.

Ovaj ciklus ulaganja u optimizaciju poslovnih procesa, različite sustave automatizacije, nova naprednija IT rješenja, ali i obnovljive izvore energije za strateški cilj ima potpunu automatizaciju i robotizaciju logističkih centara.

Autonomna rješenja su sposobna odrađivati zadatke u suradnji s ljudskom radnom snagom olakšavajući svakodnevne aktivnosti transporta, slaganja i pripreme robe na siguran način.

“Planiramo dvostruko veći prihod 2030. kada će Orbico imati 6,2 milijarde eura, a do tada će naša cijela mreža u svim zemljama biti 100 posto robotizirana. Cilj je najveća moguća učinkovitost”, kaže Roglić.

6,2

milijarde eura prihoda očekuje Orbico 2030. godine, dvostruko više nego danas

Navedeni cijeli proces zaokružen je i dodatnim ulaganjem u obnovljive izvore energije u vidu fotonaponskih panela na svim objektima. Time je osigurana dostupnost energije, ulaganje u obnovljive izvore i bolja kontrola troškova te manji utjecaj na okoliš.

U sklopu ove razvojne faze već su vidljive aktivnosti i u Hrvatskoj, gdje su potaknuti zahtjevima optimizacije poslovanja, kako su najavili sad i započeli gradnju novog logističkog centra u Zdenčini.

Kako navodi Roglić njihova je misija uvijek biti broj jedan u području distribucije, po svim faktorima, a ključni su cijena, brzina i kvaliteta. Plan za postojeća skladišta nije gašenje, nego najam, a zainteresiranih poduzetnika po svemu sudeći neće manjkati.

“Sve što radimo u cilju je ideje koja je od početka vrlo jasno postavljena: naime, mi želimo biti najjeftiniji put od skladišta proizvođača do polica. To je naš zadatak i danas, i zato ulažemo i gradimo nove logističke kapacitete na površini od 60.000 m2, koji će biti potpuno automatizirani “ navodi Roglić.

U velikoj paleti proizvoda, okvirno riječ je o oko 6000 proizvoda koje plasiraju za svoje principale, ovi su procesi potreba suvremenog poslovanja. Orbico je u proces robotizacije sustava krenuo na vrijeme, konkretnije unazad nekoliko godina.

Tako su, primjerice, robotizirali skladišta i na najprihodovnijim tržištima, primjerice i u Rumunjskoj, Bugarskoj i Poljskoj, a sve to na nivou koji je usklađen s potrebama, odnosno do određene razine koja odgovara u tom trenutku za neku zemlju.

To znači da su roboti, uključujući i hrvatske, već uvelike dio radnih procesa, ali ipak njihova uloga ovisi o volumenu roba i prodaje koji to čine isplativim. Trenutno je robotizacija za potrebe ovog velikog poslovnog sustava provedena na razini od oko 50 posto, a u planu je sukcesivno unaprjeđenje, sukladno rastu volumena roba i prometa. Za ovaj cilj – 100 posto automatiziranih procesa – planirana su velika ulaganja.

Plan za Ukrajinu temelji se na istom modelu po kojem Orbico već tradicionalno ulazi na novo tržište/IGOR KRALJ/PIXSELL

Lani oboreni svi rekordi
Svoj ubrzani rast i razvoj Orbico gradi, zanimljivo, vlastitim resursima, tako što je 90 posto svog profita njegov vlasnik redovito ostavljao unutar sustava, kao najpovoljniji izvor za financiranje koji je bio na raspolaganju grupaciji za daljnji razvoj.

Naime, na tim politikama poslovnog upravljanja, uz kontinuirane uštede u poslovanju na 20 europskih tržišta, lani je zabilježen povijesni rekord u prihodima Orbica – 3,2 milijarde eura dok je usporedbe radi prije 12 godina to bilo nešto više od jedne milijarde.

“Na rumunjskom tržištu Orbico je lani ostvario nešto više od milijardu eura prihoda. Nakon toga broj 2 su tržišta Hrvatske i Bugarske, s više od 500 milijuna eura, a Poljska je pala na četvrto mjesto s razinom od oko 400 milijuna eura. Poljska ima tendenciju rasta, ali svakako najveće planove na karti novih ulaganja imamo za Ukrajinu”, navodi Roglić.

U prilog tome koliko je ukrajinsko tržište, iako je zemlja zahvaćena ratnim vihorom, u fokusu Orbica govori planirano ulaganje koje, kako kaže Roglić, “predstavlja dug koji se tim ljudima mora vratiti, jer su priznali Hrvatsku kad je nama bilo najteže”.

“Pomoći ćemo Ukrajini da izgradi svoju europsku budućnost koju po svim osnovama ta zemlja zaslužuje. U tijeku su naše pripreme za jednu veliku investiciju, a taj projekt planiramo realizirati vrlo brzo, konkretnije u roku jedne godine od prestanka rata i mislim da ćemo biti prva hrvatska tvrtka koja će ući s takvom investicijom u Ukrajinu kad se za to stvore uvjeti”, navodi Roglić.

Na razvoju ovog projekta već radi tim menadžera, a sam plan za Ukrajinu temelji se na istom modelu po kojem Orbico već tradicionalno ulazi na novo tržište. To u prvom koraku znači pronalazak lokalnog partnera u kojega će investirati, nakon čega kreće razvoj.

“Ukrajina je bitna Europi, a i Rusija bi bila dobra kad bi postala europska zemlja u smislu istih vrijednosti, jer bi tako ojačala i Europu i sebe”, kaže Roglić.

3,2

milijarde eura prihoda ostvarila je prošle godine Orbico grupa

Prilika za domaće
Roglić kao potencijalni inicijator povezivanja hrvatskih gospodarstvenika okupljenih oko ove ideje, vidi mnoge mogućnosti, i to prvenstveno kroz suradnju po modelu sličnom kao što je već lansirana platforma za plasman vina – Orbico Adriatic Wines, preko koje niz slovenskih i hrvatskih vinarija plasiraju svoje proizvode u Europu. Tako se može i s drugim proizvodima, kroz distribuciju koju Orbico ima na ukupno 20 tržišta.

Od nedavno su razvili, primjerice, i suradnju s Jamnicom na plasmanu njezinih voda u Mađarskoj. O novim mogućnostima pregovaraju s nizom hrvatskih proizvođača, kojima bi, smatra Roglić, bilo bitno jeftinije poslovati na premisama novog povezivanja, s obzirom na činjenicu da je poduzetnik koji prodaje samo svoju paletu proizvoda manje konkurentan u distribuciji i plasmanu jer može pliće ući i zahvatiti tržište od poduzetnika koji raspolaže s golemom mrežom kakva je Orbicova.

Dobar primjer su vina, kaže Roglić dodajući da su kvaliteta i cijena koje su u domeni proizvođača jedini uvjet koji treba zadovoljiti, jer moraju biti na razini Europe, dok u suprotnom slučaju neće postići ciljanu prodaju.

Komentirajte prvi

New Report

Close