Stoga se i brojni Hrvati odlučuju uputiti ondje u potrazi za novim, rabljenim automobilom. Prema njemačkoj Saveznoj upravi za prijevoz motornih vozila (Kraftfahrt-Bundesamt), svake se godine oko dva milijuna njemačkih rabljenih automobila ponovno registrira u drugim zemljama. U nekim zemljama, udio uvezenih rabljenih automobila iz Njemačke prelazi čak 50 posto.
Naravno, tako velika potražnja i tržište privlači i lovce u mutnom koji sada imaju novi trik. Naime, neka vozila kupljena u Njemačkoj uopće nisu vožena na njemačkim cestama!
Najpopularniji oglasnici u Njemačkoj imaju milijune vozila, tako da je izbor automobila veći nego bilo gdje drugdje u EU-u, no to ne znači da sva ta vozila dolaze iz Njemačke.
Podatci carVerticala, tvrtke koja istražuje povijest vozila, sugeriraju da 4,3 posto automobila za prodaju u Njemačkoj možda nikada nije vidjelo ceste Berlina, Münchena ili Hamburga, kao ni Autobahn, jer su došli iz drugih zemalja, piše N1.
Vodeće zemlje u kojima su rabljeni automobili prvi puta registrirani prije uvoza u Njemačku su Italija (16,6 posto), Francuska (12,7 posto), SAD (10,6 posto), Belgija (9,1 posto) i Rumunjska (5,1 posto).
Umjesto da dobiju automobil iz Njemačke, kupci riskiraju kupnju vozila koje je uvezeno iz druge zemlje. Ako prodavatelj skriva zemlju podrijetla automobila, to je često znak da vozilo možda nije u najboljem stanju.
Nekvalitetni popravci, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavači pokušavaju prikriti prošlost vozila i prodati ga negdje drugdje. Budući da države često ne razmjenjuju podatke o povijesti automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.
Što privlači prodavače u Njemačku?
“Čak 4,3 posto automobila s povijesnim podatcima u Njemačkoj imalo je neke podatke zabilježene u drugim zemljama. Primijetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Njemačkoj, ali naši podatci sugeriraju da mnogi od njih nikada nisu korišteni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan njemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunjske”, objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.
Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utječe na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu rabljenih vozila. Zbog toga neki prodavači pokušavaju prodati svoja vozila oglašavajući ih u Njemačkoj, jer je tamo veća potražnja. Ako netko ne može prodati svoj automobil u Češkoj ili Rumunjskoj, može to pokušati učiniti negdje drugdje.
Njemačka ima dugu povijest privlačenja kupaca automobila iz srednje i istočne Europe, koja datira iz vremena Sovjetskog Saveza. U to su vrijeme u Rusiji, Poljskoj, Čehoslovačkoj i Jugoslaviji proizvedena samo vozila lošije kvalitete, kojima je ponajviše nedostajala udobnost i pouzdanost. Kao rezultat toga, mnogi su željeli strane automobile, a Njemačka je bila prvo mjesto na kojem su ih tražili.
Popularan je i mit da vozači u Njemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile, te istovremeno strogo slijede preporuke proizvođača za održavanje. U stvarnosti, ovi klišeji mogu navesti ljude na kupnju bez pregleda povijesti automobila ili savjetovanja s kvalificiranim mehaničarom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu