U organizaciji Poslovne inteligencije, u partnerstvu s IBM-om, prošli je tjedan uspješno održan Business Breakfast na temu Environmental, Social and Governance (ESG) izvješćivanja.
ESG izvješćivanje postalo je sve važniji alat za tvrtke kako bi demonstrirale svoje opredjeljenje za održivost i odgovorno poslovanje, a posljednjih nekoliko godine interes javnosti je i sve veći jer za mnoge organizacije predavanje nefinancijskih izvještaja od 2024. godine postaje obaveza.
Uz pregled konteksta, regulatornog okvira i razmjene iskustava predstavnika kompanija iz različitih sektora, ovoga puta, događaj je bio fokusiran na pripremi i kvaliteti podataka potrebnih da bi se generirali izvještaji. Pored navedenog, a s ciljem što točnijeg, jednostavnijeg i efikasnijeg izvještavanja, predstavljena su i dva softverska rješenja IBM OpenPages i IBM Envizi. Okupljene je prvo pozdravila članica Uprave Poslovne inteligencije, Slađana Krpić, nakon čega je ESG Direktorica za Adria regiju, Vali Marszalek iz Mazarsa prisutne uvela u zahtjeve i standarde izvještavanja.
Anja Kuhar (Poslovna inteligencija) predstavila je učinkovite načine adresiranja izazova pri upravljanju ESG podacima. Kao ključan preduvjet generiranja kvalitetnih izvještaja istaknula je važnost upravljanja podacima te integraciju ESG faktora u poslovne procese i operacionalizaciju ESG ciljeva. “Na kraju dana riječ je o podacima. I ti podaci moraju biti kvalitetni, korisni i, u tom smislu, adekvatno pripremljeni da bi i ESG izvješća imala pravu vrijednost i smisao.”, istaknula je Anja.
U nastavku je Augustin Rodrigez (IBM) u kratkim crtama ponudio pregled IBM rješenja OpenPages, s fokusom na ESG reporting modul, dok je Robert Blatnik (IBM) predstavio mogućnosti koje pruža IBM-ov Envizi za praćenje i izvješćivanje o ESG performansama.
Poseban interes pobudila je završna panel rasprava pod nazivom “Kako odgovoriti na rastuće zahtjeve – izazovi i rješenja”, u kojoj su svoja iskustva i viđenja podijelili Stjepan Roglić (Orbico grupa), Ante Odak (Raiffeisen banka), Nikolina Kolarić (Hrvatska Poštanska Banka), Irena Ivanković (Podravka) te Marko Krištof (FINA), a moderirala Vali Marszalek.
I dok su svi panelisti jednoglasni oko predanosti i ozbiljnosti s kojom pristupaju svojim organizacijskim ESG strategijama i njihovoj implementaciji, okupljeni su sa zanimanjem pratili kako različiti tipovi organizacija odabiru svoje ESG strategije i s kojim se različitim izazovima susreću pred istim zahtjevom.
“Logika i način kojim se upravlja svim podacima, pa tako i ESG pokazateljima, treba funkcionirati u kontekstu poslovanja svake kompanije. Prikladno softversko rješenje čini veliku razliku i važno je, no još je važnije kakvi podaci ulaze u software, koliko vremena kompanije troše na njihovu pripremu i koliko su im korisni u analitici. ESG kao koncept te izvještavanje o ključnim pokazateljima je prilika kompanijama za unaprjeđenje poslovanja kroz održivi razvoj, ali i za iskorake u načinu upravljanja podacima. Za kompanije je važno što prije krenuti s pripremama kako bi iskoristile puni potencijal promjena koje su pred nama.”, nakon događanja napomenula je članica Uprave Poslovne inteligencije, Slađana Krpić.