Presudio im bijes pretplatnika: Netflix odgađa dugo najavljivanu opciju

Autor: Darko Bičak , 20. travanj 2023. u 06:35
Uvođenje plaćenog dijeljenja naštetilo je kratkoročnom rastu broja članova popularne platforme/Shutterstock

Testiranje novog modela u Kanadi i Španjolskoj izazvalo ‘reakciju otkazivanja’.

Netflix je odgodio planirano uvođenje svog modela pokušaja suzbijanja dijeljenja računa u SAD-u, što je potez za koji se očekuje da će utjecati na članstvo i prihode jer nastoji poboljšati kvalitetu nove usluge.

Naime, kako prenosti Financial Times, ova tvrtka za video streaming procjenjuje da će im prihodi dosegnuti 8,24 milijarde dolara u drugom tromjesečju, što je manje od 8,47 milijardi dolara koje su očekivali analitičari Wall Streeta.

Dionice kompanije isprva su pale više od 10 posto u trgovanju nakon radnog vremena prije nego što su se oporavile i nadoknadile te gubitke.

8,24

milijarde dolara prihoda očekuje Netflix u drugom tromjesečju

Plaćeno dijeljenje
Netflix je u pismu dioničarima naveo da je usluga “plaćenog dijeljenja”, koja korisnicima omogućuje dijeljenje računa s osobama izvan njihovog kućanstva uz naknadu, rezultirala “reakcijom otkazivanja” nakon što je lansirana na nekim tržištima, uključujući Kanadu i Španjolsku.

To je u početku naštetilo “kratkoročnom” rastu broja članova, ali Netflix je rekao da je represija u konačnici dovela do većih pretplata i prihoda jer su zajmoprimci aktivirali vlastite račune.

U Kanadi je baza plaćenih pretplatnika sada veća nego prije pokretanja “usluge plaćenog dijeljenja”, rekla je tvrtka. Netflix je rekao da oko 100 milijuna kućanstava “dijeli” svoje račune diljem svijeta. Prema procjenama Morgan Stanleya, Netflix bi potencijalno mogao pretvoriti 20-30 posto njih u pretplatnike.

“Ta inicijativa dijeljenja računa ima za cilj stvaranje veće baze potencijalnih članova. Zato smo bili toliko usredotočeni na realizaciju ove usluge”, rekao je Ted Sarandos, izvršni direktor Netflixa tijekom video prezentacije u utorak.

Nakon što je Netflix šokirao ulagače u travnju prošle godine, otkrivši da je izgubio pretplatnike prvi put u desetljeću, najavio je dva nova programa za povećanje svojih prihoda: razbijanje dijeljenja lozinki i pokretanje usluge podržane oglašavanjem, koja je debitirala u studenom.

Sarandos je rekao da odgađa šire lansiranje plaćenog dijeljenja u SAD-u i tri druga tržišta s prvog tromjesečja na drugo, što bi prebacilo efekte rasta članstva i prihoda s drugog tromjesečja na treće.

Jeftinije opcije s oglasima
To bi također moglo uzrokovati “skromno” smanjenje angažmana s Netflixovom uslugom u kratkom roku, rečeno je. Unatoč odgodama uvođenja, Netflix je rekao da je uvjeren da može postići svoje ciljeve za cijelu godinu, dodajući da je “zadovoljan” nedavnim lansiranjem plaćenog dijeljenja.

Glavni financijski direktor Netflixa Spencer Neumann rekao je da su nove usluge podržane oglasima još uvijek u fazi implementacije. No tvrtka je rekla da nije vidjela mnogo kupaca koji su se odrekli svojih skupih pretplata u korist jeftinijih opcija podržanih oglasima, kao što su se neki bojali.

Sarandos je upozorio da bi potencijalni štrajk holivudskih pisaca sljedećeg mjeseca bio poguban za kreativnu zajednicu i gledatelje, ali je dodao da Netflix ima snažnu osnovu međunarodnog sadržaja koji bi mu pomogao prebroditi štrajk. 

Komentirajte prvi

New Report

Close