Hrvatska je dobila prvu franšizu koja se izravno odnosi na turistički sektor – konzultantska tvrtka za razvoj kvalitete u turizmu Feel IQM d.o.o. s projektom IQM Destination razvila je franšizu upravljanja turističkim destinacijama koja već bilježi velik interes iz mnogih turističkih zemalja, uključujući Brazil i Saudijsku Arabiju.
Franšiza je razvijena u suradnji s Čolak Franchise Consulting Grupom, iz koje poručuju da će ovaj projekt ne samo postaviti nove standarde u turizmu, već pridonijeti i promociji Hrvatske kao turističke destinacije.
Projekt IQM Destination prije četiri godine pokrenula je Đurđica Šimičić sa svojim bogatim iskustvom u Turističkoj zajednici grada Malog Lošinja, a u timu su joj se pridružili i konzultantica za privatni smještaj Anamarija Cicarelli te konzultant u hotelskom sektoru Pero Matić, a oni uz ekipu vanjskih stručnjaka pružaju usluge integriranog upravljanja kvalitetom destinacije.
Ukratko, njihov je zadatak povezati sve dionike u destinacijama i fokusirati ih, osmisliti kako razviti destinaciju i omogućiti da stvari ne ostanu samo u dokumentima, nego da se sve one strategije i master planovi provedu. Ovaj zadatak, pokazalo se, često je najslabija karika u razvoju destinacija.
Savladavanje prepreka
”Svatko od dionika u turizmu ima vlastite ciljeve i zadatke, ali oni često nisu povezani s destinacijskim pozicioniranjem i potrebno je jače zajedničko djelovanje, poticanje na izvrsnost i povezivanje. Iako se često to očekuje od turističkih zajednica, one nemaju ni budžete ni resurse da takvo nešto provedu, što sam sama iskusila u TZ Malog Lošinja, gdje smo se trudili provoditi značajne projekte, no u svom djelovanju smo nailazili na baš takva ograničenja.
Mi destinacijama pružamo vrlo učinkovite alate mjerenja i upravljanja destinacijom kao i praćenja te uvođenja konkretnih mjera kojima će osmisliti i provesti svoje ideje”, kaže nam Đurđica Šimičić, koju smo zatekli na projektu u gradu Jastrebarsko. To je samo jedna u nizu destinacija koje su prepoznale IQM Destination kao partnera za razvoj svog turizma.
Radi se na kontinentu i na moru, na popisu referenci su im Split, Šibenik, Rovinj, Lošinj, Vodice, Karlovac, Pelješac, Novalja, Vukovar, Rab, Bjelovarsko-bilogorska županija i niz drugih hrvatskih destinacija, koje će ostati fokus tima u Hrvatskoj, dok će se za destinacije u inozemstvu brinuti njihovi franšizeri.
A oni će dobiti sve – od edukacije do podrške na svakom koraku. Iako se sa svakom destinacijom radi individualno sukladno potrebama, okolnostima i proizvodima koji se žele razvijati, franšiza je mogla biti postavljena zahvaljujući pomno razrađenom sustavu alata i mjerenja koje koristi IQM Destination, a prema preporukama Svjetske turističke federacije.
Konkretne mjere
Ciljevi projekta su podizanje kvalitete usluge, edukacija prilagođena potrebama turističkih djelatnika i svih subjekata, pozicioniranje i brendiranje destinacije, odgovorni i održivi turizam. Sve to uvodi se uz niz konkretnih mjerenja i istraživanja.
Tim IQM Destination mjeri zadovoljstvo stanovnika turizmom u destinaciji, zadovoljstvo gostiju turizmom u destinaciji, upravlja online reputacijom, potom mjere zadovoljstva dionika (profesionalaca u turizmu), te se sve uspoređuje s planovima lokalne samouprave u projektima važnim za turizam.
U projekt se uključuju svi, od smještaja, ugostiteljskih objekata do wellness centara, turističkih agencija, trgovina i suvenirnica, taxi prijevoznika, poduzeća koja upravljaju parkiralištem, komunalaca, atrakcija.
Potom se postavljaju standardi destinaciji, koji su vezani za kvalitetu, lokalne proizvode, tradiciju, kvalitetu, trendove u turizmu. Klijentima izrađuju i marketing analize pojedinih dionika u destinaciji, rade na razvoju proizvoda, edukacijama za privatni smještaj, za trendove u hotelijerstvu.
Kako nam pojašnjava Šimičić, inače članica ekspertne skupine UNWTO za održivi razvoj, u svakoj destinaciji u naprednoj fazi projekta predlaže se i mjerenje indikatora održivog i odgovornog turizma, s mjerenjem više od 120 indikatora, prema uputama Svjetske turističke federacije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu