Dva desetljeća nakon što je prvi puta ušao na indijsko tržište, Apple će uskoro otvoriti prvu fizičku trgovinu u toj zemlji, simbolički iskorak u pokoravanju tržišta od 1,4 milijarde stanovnika.
Nakon gotovo tri godine odgode zbog koronavirusa, u financijskom i trgovačkom središtu Mumbaija uređuje se prodajni prostor u Jio World Drive Mallu, u vlasništvu Reliance Industriesa, konglomerata indijskog tajkuna Mukesha Ambanija na kojem stoji “uskoro otvaranje”.
S kratkim priopćenjem naslovljenim s “Zdravo Mumbai” Apple je službeno najavio otvaranje trgovine, no bez detalja poput datuma otvaranja vrata.
Problemi u Kini
Godinama je otvaranje trgovina u Indiji bilo zabranjeno, ne samo Appleu nego i drugim stranim trgovcima, ako nisu najmanje 30 posto sirovina nabavljali lokalno zbog čega su se morali oslanjati na tamošnje partnere. To se promijenilo 2019. kada je indijska vlada ublažila neka pravila ulaganja, piše CNN.
Kalifornijska kompanija pokrenula je 2020. u jeku korona krize internetsku trgovinu u Indiji, omogućujući potrošačima kupnju proizvoda, ali i po prvi puta, prilagodbu određenih uređaja. Izvršni direktor Applea Tim Cook ranije je istaknuo važnost vlastite maloprodajne mreže u zemlji riječima: “Ne želim da netko drugi upravlja robnom markom umjesto nas”.
Suočen s nizanjem problema u opskrbnom lancu u kontinentalnoj Kini, u kojoj proizvede najveći dio pametnih telefona, računala i dodatne opreme, Apple je nedavno pojačao proizvodnju u Indiji.
Lani je značajno povećan izvoz iz zemlje pri čemu je broj proizvedenih i isporučenih iPhonea u Indiji, u kojoj je pokrenuo proizvodnju 2017., porastao za 65 posto prošle godine u odnosu na prethodnu godinu, podaci su Counterpoint Researchu. Dva Appleova vodeća dobavljača, Foxconn i Wistron, bili su najbrže rastući proizvođači u Indiji u zadnjem tromjesečju 2022.
Skok srednje klase
Prema pisanju Bloomberga, koji se poziva na neimenovane izvore, tajvanska tvrtka Foxconn planira uložiti oko 700 milijuna dolara u novu tvornicu u glavnom gradu države Bengaluru za proizvodnju dijelova za iPhone. Iz vlade su u siječnju rekli da se Apple nada povećati proizvodnju u Indiji s trenutnih 5 do 7 posto na četvrtinu svoje ukupne proizvodnje.
No, pokoravanje indijskog potkontinenta težak je posao. Premda prednjači u prodaji vrhunskih pametnih telefona u Indiji, a iPhone 13 je lani bio neprikosnoveni lider ispred konkurencije, tvrtka zaostaje za ostalim proizvođačima poput Xiaomija i Samsunga na ukupnom tržištu. Apple je u 2019. imao tek jedan posto indijskog tržišta pametnih telefona, a ove godine njegov udio mogao bi premašiti pet posto, računaju u Counterpointu.
S otvaranjem fizičkih trgovina Appleov tržišni udio izvjesno će porasti u zemlji u kojoj se procjenjuje da će u narednih nekoliko godina oko 400 milijuna ljudi iz niže dohodovne klase postati srednja klasa što za svjetske proizvođače to tržište čini nezaobilaznim.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Otvorit će dućan … o bože kakve sve vijesti možemo pročitati.
Uključite se u raspravu