Znanje je ključ svijetle budućnosti, to je poruka ‘sunčane’ knjige

Autor: Josipa Ban , 07. travanj 2023. u 09:04
Nina Išek Međugorac, članica uprave Val Grupe /PD

Nina Išek Međugorac, članica uprave Val Grupe koja slavi 20 godina postojanja.

Val Grupa nedavno je proslavila 20. godinu poslovanja, a obilježila ju je izdavanjem knjige “što se krije ispod vala” čiji se dijelovi vide samo na sunčevoj svjetlosti.

Usto, kompanije je prošle godine odlučila reorganizirati poslovanje te napravila rebrending. Zašto su se odlučili na taj potez, kakvim se on pokazao te kakva je situacija na tržištu komunikacija za Poslovni dnevnik otkriva Nina Išek Međugorac, članica Uprave Val Grupe.

Nema mnogo agencija koje se mogu pohvaliti s 20 godina poslovanja, koliko Val grupa slavi ove godine. Koliko se tržište komunikacija i marketinga u dva desetljeća u Hrvatskoj promijenilo? Koje su najznačajnije promjene?

Globalizacija, razvoj tehnologija i pandemija ubrzali su potrebu za izvrsnim kompanijama, a to je posljedično komunikaciju postavilo kao jedan od strateških prioriteta. Komunikacija je danas sve što kompanije rade, a o znanju komunikatora najviše ovisi hoće li kompanija opravdati svoje postojanje prema društvu. Naša uloga je pružiti uvide koji utječu na poslovne odluke, prepoznati komunikacijske dimenzije odluka, olakšati upravljanje poslovnim i društvenim izazovima.

Izvrsni komunikatori danas trebaju imati dugogodišnje znanje, podatke, duboko razumijevanje društva i svih dionika. Svjesni ambicije da želimo biti „najizvrsniji“ u regiji, Val grupa je svojih 20 godina djelovanja obilježila novom organizacijskom strukturom i procesima koji nam omogućuju svakodnevno učenje na svim razinama, izvrsnost u svim timovima,  hibridne 360 timove, ali i bolji probir onih koji su visoko motivirani za dostizanje te izvrsnosti od onih koji nisu.

Prošle ste se godine transformirali iz Media Vala u Val grupu. Pod svojim krovom sada okupljate četiri agencije od kojih je svaka specijalizirana za određeni segment komunikacija. Napravili ste i rebrending. Kakvom se pokazala ta promjena?

Rastemo i razvijamo svakodnevno svoja znanja. Danas nas je preko 40, imamo sve više projekata u kojima radimo u hibridnim timovima, imamo autorske projekte, otvaramo važna društvena pitanja, slavimo velike konkretne poslovne uspjehe naših klijenata u kojima smo igrali važnu ulogu u poslovnim procesima. Tržište pokazuje sve veću potrebu za izvrsnim komunikacijama, a to je naš konačan cilj. Biti najsnažniji zagovornici izvrsne prakse.

43

donositelja odluka iz raznih područja donosi viđenje budućih trendova u Valovoj knjizi

Okruglu ste, 20. godišnjicu, odlučili obilježiti izdavanjem knjige čiji je naziv “Što se krije ispod vala?” Zašto knjigom i što njome želite poručiti?

Volimo se pohvaliti da imamo duboko razumijevanja promjena koje se događaju na razini ponašanja, stavova i navika građana, kao i političkog, gospodarskog i društvenog konteksta u kojem živimo, što je preduvjet za uspješno strateško planiranje i upravljanje svake kompanije. O tome će u budućnosti ovisiti njihov uspjeh, što smo ovom knjigu htjeli i ukazati –  „Što se krije ispod vala?“  je svojevrstan prikaz budućnosti Hrvatske.

Knjiga na više od 250 stranica donosi viđenje budućih trendova 43 relevantna donositelja odluka iz područja znanosti, obrazovanja, sporta, politike, psihologije i brojnih drugih disciplina. Svi autori su ključni ljudi industrija o kojima ovisi razvoj našeg društva i s kojima smo imali i imamo čast surađivati i dijeliti znanja.

Dio sadržaja knjige vidljiv je samo na sunčevoj svjetlosti. Kako ste došli do te ideje i što time želite poručiti?

Tako je, dijelom njezina sadržaja koji se vidi isključivo na sunčevoj svjetlosti želimo poručiti da je znanje ključno za stvaranje optimistične i svijetle budućnosti. Knjiga je i simboličan prikaz naše transformacije iz Media Vala, klasične PR agencije u Val grupu, grupu specijaliziranih i međusobno povezanih agencija koja oblikuje promjene u svim segmentima društva kroz sve dostupne oblike komunikacije.

Cijeli rebranding Val Grupe odradili smo samostalno – kroz angažman agencija članica na što sam posebno ponosna. Tako primjerice zahvaljujući našoj Jedinici, agenciji u području upravljanja brendom i digitalnom komunikacijom, imamo novi identitet i ovu knjigu.

Veliki naglasak u komunikacije svoje poslovne filozofije stavljate na znanje. Je li ono izgubilo na važnosti jer tako se čini kada se pogleda što se čita u Hrvatskoj? Kako to promijeniti i koliko je u tome važna uloga upravo komunikacijskih stručnjaka?

Zapravo suprotno. Dogodio se snažan skok u razumijevanju da je znanje resurs u koji vrijedi ulagati. Prema našem istraživanju Nulti kvadrant danas, više nego ikad prije, znanje postaje najjača valuta. Iza nas su vremena u kojima smo si u nekom trenutku mogli dozvoliti da prestanemo ili zastanemo učiti.

Znanje će tako, bez obzira na tehnologiju, biti ključan resurs o kojem ovisi jesu li neke kompanije izvrsne ili nisu. To znači da će strateška i konkurentna prednost kompanija ovisiti o tome koliko su otvorene, koliko promatraju okruženje i istražuju te uče analizirajući svoja nova iskustva. Jednako vrijedi kada su u pitanju razvoj i izvrsnost komunikacijskih stručnjaka.

Jeste li zadovoljni komunikacijom domaćih političara? Koga biste iz javnog života, ne mora biti političar, izdvojili kao uistinu dobrog komunikatora i zašto?Ovogodišnje istraživanje Nultog kvadranta nameće vraćanje povjerenja kao najvažniji komunikacijski zadatak u 2023. godini. Povjerenje građana izgubljeno je na svim poljima društva, a najmanje ga uživaju državne institucije i lokalne samouprave. Komunikacija u političkoj areni je jedan od razloga.

Da pojasnim, ovisno o tome koliko su njihove komunikacije na razini izvrsnosti, bilo stručnjaka bilo ureda, ovisi pozicioniranje i reputacija koju političari danas „uživaju“,  ali i interes građana o politikama koje vode.  U naprednim zemljama je jasno da bez izvrsnih komunikacijskih ureda i komunikacijskih budžeta nema niti izvrsne politike i političara. Hrvatska je još uvijek na razini da postoji reputacijski rizik ako političari rade s komunikacijskim stručnjacima. Tome su i mediji nažalost u zadnjih nekoliko godina mnogo doprinijeli.

U 20 ste godina surađivali s brojnim klijentima. Njih više od 400. S kojim sektorima najviše radite? Imate li više klijenata u privatnom ili javnom sektoru?

Val grupa u ovih 20 godina rada dominantno surađuje s privatnim sektorom. Prema podacima iz državne riznice, udio prihoda ostvaren od strane tijela javne uprave iznosi oko 3 – 4 %, sve ostalo je suradnja s poslovnim i nevladinim sektorom. Praktički ne postoji industrija niti tržišna situacija s kojom se nismo suočili u ovih 20 godina.

Naša su teoretska i praktična znanja obogaćena podacima koje kontinuirano prikupljamo, primjenjujemo i analiziramo – što nas stavlja u poziciju nezamjenjivih savjetnika donositeljima odluka. Prodajnu strategiju temeljimo na iznadprosječno visokoj kvaliteti naših usluga, ove godine NPS iznosi 85. Vrlo smo predani opravdati da smo najbolja agencija u regiji.

Razvoj tehnologije je uvelike i u relativno kratkom vremenu promijenio način na koji komuniciramo. Društvene mreže danas prevladavaju u marketingu i komunikacijama. Influenceri postaju sve značajniji. Koliko je izazovno naći pravi pristup u kvalitetnom komunikacijskom menadžmentu za svakog klijenta?

 Sve je više podataka, medijskih platformi i odnosa kojima trebamo znati upravljati. Naša nova organizacija je posložena da možemo brzo učiti i usvajati nove tehnologije, odgovoriti na izazove svih, i malih i velikih, bez obzira o kojim se ciljanim javnostima radi, bez obzira koje platforme koriste, u pet minuta okupiti 360 hibridni tim, upravljati kvalitetom na svim razinama isporuke. Svjesni smo da će izvrsne rezultate ostvarivati one komunikacijske agencije koje imaju 360 uslugu na jednom mjestu. To je put kojim idemo u razvoju Val grupe.

Kakva su očekivanja u ovoj godini?

Nepovjerenje, manja kupovna moć, manja lojalnost brendovima donosi brojne izazove kompanijama i javnom sektoru. Kao što sam rekla na početku, komunikacija je sve što neka organizacija jest, tako da zadnje što bi se trebalo rezati u budžetima je komunikacija. Svi koji žele biti uspješni u upravljanju izazovima koji nas očekuju budućnosti, će težiti izvrsno komunicirati, samim time i izvrsnim komunikacijskim timovima.

Komentirajte prvi

New Report

Close