FOTO: On je klasa za sebe. Usporediti ga se ne može niti s jednim modelom na tržištu

Autor: Marina Biluš , 02. travanj 2023. u 07:59

Zanimljivo je da prvi susret s C5 X izaziva čuđenje.

Ma koliko suvremena bila autoindustrija, još nema te “ladice”, foldera ni segmenta u koju bismo mogli svrstati automobil čiji sedmodnevni test objavljujemo. On je klasa za sebe. Usporediti ga se ne može niti s jednim modelom na tržištu i to mu je dominantna karakteristika. A kad neki auto brend na tržište izađe s takvim modelom znači da se upušta u ozbiljan hazard. No, u ovom slučaju kockanje se isplatilo.

DOBITNA KOMBINACIJA

Model C5 X pokazao se kao dobitni “as iz rukava” za Citroën, a nakon testa debitantske izvedbe, koja je na tržište puštena 2022., sve nekako priziva staru slavu te francuske marke.

Zanimljivo je da prvi susret s C5 X izaziva čuđenje. Ne znaš u što gledaš, a kamoli sviđa li ti se ili ne. I tek kad se promotri u cjelini, postaje jasno da je riječ o jedinstvenom i, što je najvažnije, vrlo mudro usklađenom konceptu. Bočnu liniju 4,8 metara dugog automobila gotovo suludo neodoljivom čini kupeovski padajući kraj i naglašena aerodinamika, upečatljiva robusnost postignuta je maltene SUV-ovskim podizanjem od podloge na gotovo 20 cm.

“Nabildani” karakter uvelike duguje međuosovinskom razmaku od čak 2785 mm uz 1865 mm širine. Prednji i stražnji kraj posebna su priča. Toliko su dizajnerski istančani i avangardni da se na prvu čini kako CX 5 više pripada potpisu DS-a nego samog Citroëna. Nakon prvotnog šoka svaki idući pogled na taj model čini ga još privlačnijim. A to je u današnjem automobilskom svijetu, u kojem je estetski dojam itekako na cijeni – dobitna kombinacija.

225 konjskih

snaga razvija suživot benzinca i e-motora

Interijer C5 X-a posebna je priča. Već na prvi pogled ostavlja dojam automobila top klase. Istančano usklađeni vrlo fini materijali, zavidna prostranost u svim dijelovima kabine, čuvena Citroënova Advanced Comfort kožom presvučena sjedala i neizbježan must have – golemi centralni touch ekran i raskošna vozačka instrument ploča. U automobilu se idealna vozačka pozicija iskombinira za tili čas, sve je logički posloženo i nadohvat ruke. Postavke komandi na dodirnom se ekranu mogu do u detalj personalizirati, mada je proces dosta zahtjevan i treba vremena i živaca da se sve posloži kako ste naumili. Analogija je u ovom modelu izumrla, svaka kontrola i prikaz dostupni su samo u digitalnoj formi, što bi neke moglo rastužiti. No, mnoge će razveseliti impresivan širokokutni head up display koji će na vjetrobranskom staklu projektirati svaki detalj koji poželite.

BEZBRIŽNO KRSTARENJE

No, uzalud dizajnerski uspjesi ako mašina na asfaltu iznevjeri. Srećom, C5 X nema takvu sudbinu. Na cesti pruža sve čari najudobnije limuzine uz vrlo poželjnu dozu pustolovnog karaktera. Na testu smo imali najsnažniju “miks” varijantu Plug-in Hybrid Shine Pack 225 ë-EAT8, koja u kombinaciji benzinca s 180 KS i elektromotora s 110 KS isporučuje ukupnih 225 konjskih snaga uz 360 NM okretnog momenta. Maksimalna deklarirana brzina iznosi 233 km/h, a za ubrzanje od 0 – 100 treba manje od 8 sekundi. Uz EAT8 automatiku na raspolaganju su četiri načina vožnje – Electric, Hybrid, Comfort i Sport, a u službenoj dokumentaciji navodi se da u električnom modu domet iznosi 50 kilometara, mada to, kao i na svakom hibridu, treba uzeti s dozom rezerve. Sve ove stavke na cesti jako dobro funkcioniraju. Automobil je frapantno udoban, po cesti klizi upijajući i najdrastičnije neravnine. Željnima uzbuđenja važno će biti da se odlično nosi i sa silovitijim ubrzanjima, voli potegnuti, a zbog aerodinamike učinit će vam se i da ste u automobilu sportskog karaktera. No, čak ni u sport načinu jedna mana ne može biti neutralizirana. Riječ je volanu koji je, nažalost, toliko blag i “plahutav” da je teško izvući bilo kakvu povratnu informaciju s podloge, zbog čega ipak savjetujem susprezanje od hirovitih manevara u zavojima.

Komentirajte prvi

New Report

Close